عرضه خودرو در بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز شنبه چهارم اردیبهشت بالغ بر ۳۶۲ میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ ۷۸میلیارد تومان است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی بازهم روند نزولی طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، کرمان‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، رینگ‌سازی مشهد و بهمن‌دیزل منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۲۵۰۰ نوبت معاملاتی، ۳۹میلیون سهم به ارزش ۸.۸میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۱۹۷هزارمیلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از ۱۱هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۸۷هزار واحدی قرار گرفت.

طولانی‌شدن دوران رکود بازار نسبت به زمان رونق

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ معاملات بورس همیشه توام با رکود و رونق بوده است و نمی‌توان وجود رکود در بازار را موضوعی عجیب دانست. اما رکودی که از چند وقت گذشته در بازار حاکم شده، عمیق و کم‌سابقه است و تاکنون هیچ واکنش مثبتی از سوی بازار سهام نسبت به تصمیمات اتخاذشده توسط مسئولان برای بهبود وضعیت این بازار مشاهده نشده است.

آن‌چه اکنون باید مدنظر باشد و مورد مدیریت قرار گیرد، طولانی‌شدن دوران رکود بازار نسبت به زمان رونق آن است؛ پس بهتر است مردم در دوران رکود اقدام به سرمایه‌گذاری بر سهامی کنند که از بنیاد و تحلیل مناسبی برخوردار است.

درصورتی‌که سهامداران، سرمایه‌گذاری در چنین سهامی را مدنظر خود قرار دهند، وقتی بازار به دوران رونق باز می‌گردد، سهام مد نظر در آن زمان از ارزندگی کافی برخوردار خواهد بود و سرمایه‌گذاران آن هم‌سو با رونق بازار به بازدهی معقولی دست پیدا می‌کنند.

نکات بنیادی تحلیلی را مد نظر قرار دهیم

درست است که بازار اکنون وارد رکودی سنگین و عجیب شده، اما اگر سهامداران نکات بنیادی تحلیلی را مد نظر قرار دهند، به‌طور حتم مسیر بازار تغییر می‌کند و بار دیگر بازار مسیری را خواهد پیمود که به رونق منتهی می‌شود. اما نمی‌توان هیچ زمان دقیقی را برای خروج بازار از رکود و ورود دوباره آن به رونق اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =