عرضه خودرو در بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌چهارشنبه هشتم اردیبهشت بالغ بر ۲.۶ میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ ۵۴۳ میلیارد تومان است.

به گزارش «اخبار خودرو»، طی نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای خودروساز حجم بسیار خوبی گرفتند، به‌طوری‌که در نماد سایپا (خساپا) بیش از یک‌میلیارد سهام، گروه بهمن (خبهمن) ۷۵۸میلیون سهم و در نماد ایران‌خودرو (خودرو) نیز ۵۹۰میلیون سهم مورد دادوستد قرار گرفتند. از سوی دیگر، این سه نماد خودرویی رتبه‌های اول تا سوم پرمعامله‌ترین نمادهای بازار سهام را در روز شنبه به خود اختصاص دادند.

صنعت خودرو در صدر صنایع ذینفع از احیای برجام

چند روزی است خودروسازان بزرگ درحال حجم‌گرفتن هستند و این موضوع می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای جاده‌مخصوصی‌ها باشد. خبرهایی که در مورد رفع تحریم‌های خودرویی به‌گوش می‌رسد، در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است، درصورتی‌که برجام احیا شود، صنعت خودرو یکی از دو صنعت بورسی خواهد بود که بیشترین نفع را از این موضوع می‌برد، چراکه دوباره پای شرکای خارجی خودروسازان داخلی به ایران باز خواهد شد و از طرف دیگر آن‌ها برای واردات مواداولیه و قطعات دیگر مشکل نقل‌وانتقال پول و منابع مالی را نخواهند داشت. ازسوی‌دیگر نیز قیمت‌های سهام خودروسازان این روزها بسیار جذاب است و اگر افراد به دید میان‌مدت در نمادهای خودروسازان سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند به بازدهی مناسبی دست یابند.

سبزپوشی بهمنی‌ ها

در دادوستدهای روز شنبه گروه خودرویی؛ نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، کرمان‌موتور، سرمایه‌گذاری رنا، رینگ‌سازی مشهد، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس و سایپادیزل منفی خوردند و درمقابل تنها گروه بهمن و بهمن‌دیزل مثبت شدند. سایپا نیز به‌رغم حجم قابل‌توجهی که گرفت، در وضعیت صفر تابلو به معاملات خود پایان داد. ازسوی‌دیگر، روز گذشته در گروه خودرویی طی ۵۰هزار نوبت معاملاتی بیش‌از ۲میلیارد سهم خودرویی به ارزش ۳۸۱میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر ۱۹۷هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با کاهش بیش از ۱۳هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۹۴هزار واحد ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =