کد خبر: 234380
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
رانا پلاس پانوراما

گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما با جعبه دنده ۶ سرعته دستی را اعلام کرد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما (سقف شیشه‌ای) را با جعبه دنده ۶ سرعته دستی بر روی وبسایت خود بارگذاری کرد. گفته می‌شود که در هفته‌های آتی، نسخه جدید این سدان کلاس B به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما ۶ دنده اعلام شد

رانا پلاس پانوراما ۶ دنده با کد کلاس ۶۱۵۰۲ در کارخانه ایران خودرو تولید می‌شود و در بحث قوای محرکه تفاوت‌های قابل توجهی با رانا پلاس ۶۱۰۱۵ دارد.

نسخه جدید این سدان ملی به پیشرانه TU۵ پلاس مجهز است که به گفته ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر برای رانا پلاس پانوراما ۶ دنده تولید می‌کند. پیش از این گفته می‌شد که TU۵ پلاس بر روی تارا و رانا پلاس ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر دارند. اما گویا در تطبیق نهایی اسب بخار بیشتری از این پیشرانه استخراج شده و از سویی با کاهش ۶ نیوتن متر گشتاور نسبت به EC۵ و TU۵ پلاس اولیه، بازه بهره برداری از گشتاور بهبود پیدا کرده است.

مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما ۶ دنده اعلام شد

سیستم انتقال قدرت رانا پلاس پانوراما از نوع ۶ دنده دستی (MT۶) است که در شرکت نیرو محرکه تولید می‌شود. ضرایب دنده‌های این سیستم انتقال قدرت به شرح زیر است:

دنده یک: ۳٫۵۸
دنده دو: ۲٫۰۴
دنده سه: ۱٫۲۹
دنده چهار: ۰٫۹۷
دنده پنج: ۰٫۷۶
دنده شش: ۰٫۶۰
دنده عقب: ۴٫۱۷

در مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما ۶ دنده اعلام شده است که این خودرو به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه، فرمان کمکی برقی، سقف شیشه‌ای ثابت با سایه بان دستی (مشابه به پژو ۲۰۷ i و پژو ۲۰۷ i صندوق دار)، تهویه دستی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… مجهز است.

مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما ۶ دنده اعلام شد

آن طور که گفته می‌شود، فعلاً تولید اولیه رانا پلاس با ویژگی‌های جدید در کارخانه ایران خودرو آغاز شده است و احتمالاً این خودرو در تابستان ۱۴۰۰ عرضه رانا پلاس پانوراما ۶ دنده دستی را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 1
    رانا هم باید مثل پراید تولیدش متوقف بشه میان تازه براش سقف پانوراما هم می زارن
  • سعید IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 0
    رانا چون یه ماشین قدیمی است هر چه قدر چراغ های جدید و بهترین امکانات رو براش بزاری اصلا بهش نمی یاد مثل اینکه بیای برای پیکان سقف پانوراما و صفحه نمایش بزاری بهش نمی یاد چون یه ماشین قدیمی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =