باتوجه به این‌که موتورسیکلت‌ شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برخوردار است، بنابراین دارای قطعه‌ای به‌نام پمپ‌بنزین الکتریکی است و این قطعه وظیفه ارسال سوخت با جریان یکنواخت را به‌سیلندر دارد.

موتورسیکلت CF150 NK مدل 97 دارم و حدود یک ماه است پیش از استارت، صدایی ویزویز و غیر عادی از زیر باک و قسمت بالای موتور به‌گوش می‌رسد. همچنین در بیش‌تر موارد به‌راحتی روشن نمی‌شود و اگر هم روشن شود به‌درستی کار نمی‌کند. علاوه‌براین چند روزی است صدای بدی در زمان تعویض دنده از قسمت عقب موتور شنیده می‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به این‌که موتورسیکلت‌ شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برخوردار است، بنابراین دارای قطعه‌ای به‌نام پمپ‌بنزین الکتریکی است و این قطعه وظیفه ارسال سوخت با جریان یکنواخت را به‌سیلندر دارد. اما زمانی که این قطعه الکترومکانیکی معیوب شود، سوخت مورد نیاز به‌سیلندر نمی‌رسد و درنتیجه موتور دیر روشن می‌شود.
به‌طور کلی می‌توان پمپ‌بنزین را به‌سه روش بررسی کرد. البته در نظر داشته باشید که مراحل عیب‌یابی توسط شخص مکانیک دنبال شود.
1- ابتدا باید علت نرسیدن سوخت به‌سیلندر بررسی شود و در این حالت باید اتصالات و لوله‌های انتقال سوخت به‌پمپ‌بنزین مورد بررسی قرار گیرد. زیرا احتمال دارد در اتصالات مربوطه اشکالی به‌وجود آمده باشد.
2-بنزین سوختی است که با افزایش دما به‌شدت فرار می‌شود. بنابراین با توجه به‌این مساله ممکن است سوخت تبخیر ‌شود.
در این حالت باید بخارهای سوخت خارج شود و اگر به‌هر دلیلی این بخارها خارج نشود، در راه‌اندازی موتور مشکل به‌وجود می‌آید. در این حالت لازم است لوله فلزی شیر بنزین بررسی و درصورت معیوب بودن تعویض شود. 3-درسیستم سوخت‌رسانی، قطعه‌ مکانیکی و البته ساده دیگری نیز وجود دارد و این قطعه صافی بنزین است. صافی بنزین اگرچه یک قطعه ساده به‌نظر می‌رسد، اما نقش مهمی را به‌عهده دارد و درواقع برای جلوگیری از ورود ناخالصی‌های سوخت به‌سیلندر تعبیه شده است.
با این تفاصیل و باتوجه به‌ماهیت این قطعه، لازم است که وضعیت آن مورد بررسی قرار گیرد و اگر این قطعه معیوب شده باشد، سوخت کافی به‌سیلندر نمی‌رسد. در این حالت برای رفع مشکل باید این قطعه مکانیکی ساده را تعویض کنید.
اگرچه در بسیاری از موارد راکبان موتورسیکلت این قطعه را که به‌اصطلاح کثیف شده است، تمیز کرده و دوباره از آن استفاده می‌کنند، اما توصیه ما این است که برای رفع مشکل به‌شکل اساسی باید در هرشرایطی این قطعه تعویض شود. در پاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت که این اشکال به‌سیستم انتقال قدرت مربوط می‌شود. به‌عبارت دیگر علت صدای تولیدشده در زمان تعویض دنده از بخش عقب موتور، خرابی چرخ‌دنده است و این صدا با در نظر داشتن ضرایب متفاوت انتقال قدرت چرخ‌دنده‌ها به‌خرابی چرخ‌دنده انتقال قدرت مربوط می‌شود. درموتورسیکلت‌ها برای فرآیند انتقال قدرت از زنجیر استفاده می‌شود و زنجیر نیز قطعه‌ای مکانیکی است که عمر مفید و مشخصی دارد و اگر باتوجه به‌کارکرد این قطعه، فاصله میان ساچمه‌های آن زیاد شده باشد، از حالت استاندارد خارج می‌شود و در این حالت زنجیر فرم مستحکم خود را از دست داده و درفرآیند انتقال قدرت در زمان تعویض دنده، صدا تولید می‌شود. بنابراین باید زنجیر موتورسیکلت شما تعویض شود. اما فراموش نکنید که اگر زنجیر موتورسیکلت شما شُل یا بیش از حد سفت باشد نیز در ایجاد این مشکل تاثیرگذار است و اگر پس از تعویض زنجیر یا تنظیم آن، همچنان این مشکل وجود داشت، ایراد موتورسیکلت به‌معیوب بودن چرخ‌دنده محور عقب مربوط می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =