بورس

یکی از راهکارهایی که باید زودتر اجرایی می‌شد، انتشار اوراق و تزریق نقدینگی در بازار سهام است.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی سرانجام روند مثبتی را تجربه کردند، بهطوریکه نمادهای ایرانخودرو، سایپا، گروه بهمن، گسترش سرمایهگذاری ایرانخودرو، کرمانخودرو و بهمندیزل مثبت شدند و درمقابل نمادهای زامیاد، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، صنایع ریختهگری ایران، سرمایهگذاری رنا، سایپا دیزل، رینگسازی مشهد، سایپادیزل، الکتریکخودرو شرق و تولید محور خودرو منفی خوردند. همچنین روز سهشنبه در گروه خودرویی طی 66هزار نوبت معاملاتی، 2.1میلیارد سهم به ارزش 407میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 187هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با افزایش بیش از 21هزار واحدی در تراز یکمیلیون و 179هزار واحدی قرار گرفت.

باقیماندن در بازار سهام ضرری ندارد

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ سهامداران به هیچ عنوان نباید سهمشان را ارزان بفروشند، زیرا باقیماندن در بازار سهام با توجه به ارزندگی قیمتها به هیچ عنوان ضرر ندارد. به نظر میرسد که بازار بهزودی در مدار طبیعی خود قرار بگیرد. این در حالی است که تزریق 24هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه یعنی ورود نقدینگی جدید به این بازار و این اتفاق میتواند قفل بازار را باز کند و راهگشا باشد.

ضرورت استمرار در انتشار اوراق از سوی شرکتها

یکی از راهکارهایی که باید زودتر اجرایی میشد، انتشار اوراق و تزریق نقدینگی در بازار سهام است.

هرچند اکنون هم دیر نشده و با شروع و ادامه این کار، بهطور حتم روند بازار سهام تغییر خواهد کرد. زیرا این تصمیم در جهت متعادلسازی بازار انجام میشود.

همچنین اگر انتشار اوراق بهطور مکرر از سوی شرکتها انجام شود، یک طرح حمایتی؛ هم برای بازار و هم برای خود شرکتها است. اما اگر این کار موقتی باشد، فقط یک مسکن مقطعی است و برای مدت محدودی نیاز نقدینگی بازار را تامین میکند. اما اگر وجه حاصل از تزریق نقدینگی برای تامین منابع یا زیرساخت شرکتها استفاده شود، قطعا نتیجه بهتری نصیب میشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =