بورس

بر اساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، مطابق مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از امروز شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به مثبت و منفی ۵ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های قابل معامله به مثبت و منفی ۱۰ درصد تغییر می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای این صنعت بورسی دوباره به مدار نزول بازگشتند، به‌طوری‌که در معاملات روز چهارشنبه نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، کرمان‌خودرو، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، بهمن‌دیزل، صنایع ریخته‌گری ایران، فنرسازی زر و مهرکام پارس منفی خوردند و درمقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین روز چهارشنبه طی 32هزار نوبت معاملاتی یک‌میلیارد سهم به ارزش 200میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 186هزار میلیارد تومان شد. از سوی دیگر، شاخص کل بورس نیز در آخرین روز کاری هفته گذشته با افزایش بیش از 4هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 184هزار واحدی قرار گرفت.

تغییر دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی
بر اساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، مطابق مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از امروز شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به مثبت و منفی ۵ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های قابل معامله به مثبت و منفی ۱۰ درصد تغییر می‌کند. حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا در تمامی نمادهای معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران نیز به ۱۵میلیارد ریال تغییر می‌یابد.

بیش از 400 نماد بورسی و فرابورسی؛ قفل در صف فروش
به نظر می‌رسد با تغییر دامنه نوسان بازار سهام، به مرور معاملات بورس متعادل شود. زیرا درحال‌حاضر بیش از 400 نماد بورسی و فرابورسی در صف فروش قفل هستند و حجمی نمی‌گیرند، اما با تغییر دوباره دامنه نوسان، این نمادها در ابتدا باید حجم بگیرند و بعد از باز شدن صف فروش می‌توانند معاملات متعادل و رو به بالایی را نیز پشت سر بگذارند. در مورد نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز هم باید گفت؛ مدتی است معاملات روانی دارند. در چنین وضعیتی، مهم‌ترین مولفه بازار سرمایه، یعنی نقدشوندگی بار دیگر محقق خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =