چنین مشکلی در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری پنج علت عمده دارد. اما در نظر داشته باشید که تنها شخص مکانیک می‌تواند مراحل عیب‌یابی را به‌درستی طی کند. 

خودرو پیکان وانت مدل 77 دارم و حدود سه‌هفته است خودرویم بعد از کارکرد نسبتا بالا (به‌عنوان مثال شش ساعت کار کردن مداوم) در دورهای پایین‌ (به‌عنوان مثال 3 هزار) خاموش می‌شود. همچنین موقع حرکت روی دست‌اندازها، سر و صدای زیادی از بخش عقب خودرو به‌گوش می‌رسد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، چنین مشکلی در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری پنج علت عمده دارد. اما در نظر داشته باشید که تنها شخص مکانیک می‌تواند مراحل عیب‌یابی را به‌درستی طی کند.
1- در خودروهای کاربراتوری هرگونه اختلال در کارکرد موتور ممکن است به‌سیستم سوخت‌رسانی نیز مربوط شود و درحالت کلی و برای عیب‌یابی، در مرحله اول باید عملکرد ساسات کنترل شود. چراکه ممکن است ساسات گیر کرده باشد و برای برطرف کردن مشکل، لازم اســـت تنظیم شود.
2- هر گونه مشکل در اختلال موتورهای کاربراتوری ممکن است به‌تنظیم نبودن سیستم سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی مربوط باشد و باتوجه به‌این‌که در مدل‌های کاربراتوری پیکان، از سیستم جرقه‌زنی پلاتینی استفاده شده است، بنابراین اگر پلاتین تنظیم نباشد، این مشکل را ایجاد می‌کند که برای رفع مشکل باید این قطعه تنظیم شود. اما این نکته را فراموش نکنید که اگر پلاتین خال زده باشد، سیستم جرقه‌زنی به‌درستی کار نمی‌کند و در روند کاری موتور اختلال ایجاد می‌شود. بنابراین باید وضعیت پلاتین بررسی و درصورت معیوب بودن تعویض شود.
3- در سیستم‌های سوخت‌رسانی کاربراتوری برای تنظیم میزان سوخت، از یک قطعه مکانیکی به‌نام شناور استفاده شده است و اگر شناورها به‌هر دلیلی معیوب شده باشند یا این‌که نشتی داشته باشند، سوخت به‌داخل شناور نفوذ کرده و منجر به‌پایین آمدن سطح آن می‌شود. در این حالت موتور در دورهای پایین، خاموش می‌شود. در این صورت ابتدا باید شناورها را بررسی و سپس در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کرد.
4- ژیگلور یکی از مهم‌‎ترین قطعاتی است که در ارسال سوخت تاثیرگذار است و این قطعه مکانیکی در خودروهای کاربراتوری به‌دلیل کارکرد زیاد، پس از مدتی معیوب می‌شود و در این صورت سوخت به‌درستی به‌سیلندر ارسال نمی‌شود و چنین مشکلی را ایجاد می‌کند. بنابراین باید ژیگلور تعویض شود. البته گاهی نیز احتمال دارد که این قطعه سالم باشد، اما تنظیم نباشد. دراین حالت می‌توانید با تنظیم ژیگلور، مشکل را برطرف کنید.
5- اگر اتصال‌های کاربراتور به‌مانیفولد درست نباشد یا این‌که به‌اصطلاح شُل شده باشند، نشتی در مانیفولد به‌وجود می‌آید و این حالت مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند. بنابراین باید مانیفولد نیز بررسی و درصورت شُل بودن یا عدم‌اتصال صحیح به‌کاربراتور، آن را به‌درستی متصل کنید. اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت تولید صدا در زمان حرکت روی دست‌انداز تنها به‌دلیل خرابی سیستم تعلیق است. زیرا اگر قطعاتی همچون فنرهای شمشی و سایر متعلقات سیستم تعلیق معیوب باشد، دیگر توانایی جذب نیرو را ندارند و سر و صدا تولید می‌شود. بنابراین با تعویض فنر شمشی و متعلقات سیستم تعلیق، می‌توان این مشکل را برطرف کرد. اما درنظر داشته باشید که عدم‌تنظیم باد تایرهای خودرو شما نیز می‌تواند در به‌وجود آمدن این مشکل تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =