ابتدا باید گفت مفهوم ایمنی در خودروها به‌معنای کاهش میزان نیروی واردشده به‌کابین و سرنشینان در زمان برخورد (تصادف) است و وظیفه اصلی جذب و کاهش نیروهای واردشده ناشی از تصادف به‌کابین خودرو، برعهده ساختار شاسی و بدنه است.

باتوجه به این‌که هر روز فناوری‌های جدیدی در خودروها به‌کار گرفته می‌شود تا ایمنی و آسایش سرنشینان افزایش یابد، در نسل جدید خودروها کدام بخش تاثیر زیادی در ایمنی خودرو خواهد داشت؛ بخش فلزی یا سیستم‌های مکاترونیکی؟
به گزارش «اخبار خودرو»، ابتدا باید گفت مفهوم ایمنی در خودروها به‌معنای کاهش میزان نیروی واردشده به‌کابین و سرنشینان در زمان برخورد (تصادف) است و وظیفه اصلی جذب و کاهش نیروهای واردشده ناشی از تصادف به‌کابین خودرو، برعهده ساختار شاسی و بدنه است. بنابراین خودروسازان همواره در تلاش هستند از فناوری‌های نوینی برای افزایش استحکام، کاهش وزن و بالابردن ضریب مقاومت در قطعات فلزی و ساختار شاسی خودرو استفاده کنند. بنابراین تصور کم اهمیت بودن ساختار فلزی خودرو کاملا اشتباه است. قطعات و سیستم‌های مکاترونیکی و الکترونیکی صرفا برای افزایش ایمنی خودرو به‌وسیله کاهش یا پوشش خطاهای انسانی در زمان حرکت توسعه داده می‌شود و در حقیقت این بخش، وظیفه مدیریت حرکت خودرو براساس درخواست راننده را عهده‌دار است. ایمنی فعال مهم‌ترین بخشی است که درحال حاضر توسط خودروسازان مطرح دنیا درحال توسعه است و قطعا تاثیراتی که در بحث ایمنی خودرو توسط فناوری‌های نوین به‌لطف سیستم‌های الکترونیکی و مکاترونیکی ایجاد می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =