دلیل تولید هرگونه صدای اضافی از موتور، تنها به دو مورد که یکی عدم روانکاری مناسب و دیگری خرابی قطعات داخلی موتور است، مربوط می‌شود.

موتورسیکلت آپاچی RTR180 مدل 91 دارم و بیش از یک هفته است هنگام روشن کردن موتور تا چند دقیقه‌ صدای تق‌تقی از آن به‌گوش می‌رسد و همچنین مقداری روغن در ناحیه بالای موتور دیده می‌شود. البته با بررسی سطح روغن‌موتور، میزان آن در حد استاندارد بود. از سوی دیگر موقع حرکت در سرعت‌های بالاتر از 50 یا 60 کیلومتر برساعت، موتور نامیزان کار کرده و ریپ می‌زند. البته تنها شش روز است که این مشکل به‌وجود آمده است. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، دلیل تولید هرگونه صدای اضافی از موتور، تنها به دو مورد که یکی عدم روانکاری مناسب و دیگری خرابی قطعات داخلی موتور است، مربوط می‌شود. البته اگر هنگام روشن شدن موتور صدای اضافی تا چند دقیقه به‌گوش برسد، تنها علت آن عدم‌استفاده از روغن‌موتور مناسب است. در این صورت باید از روانکار مناسب برای پیشرانه‌ موتورسیکلت شما استفاده شود تا این صدای اضافی ایجاد نشود. روغن‌موتور مناسب مورد استفاده، فاصله‌ بین قطعات را به اصطلاح پر کرده و از ایجاد صداهای اضافی جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر مشاهده روغن در قسمت بالایی موتور یا همان بدنه سرسیلندر، تنها به‌علت خرابی واشرها یا اورینگ‌های مربوطه است. در این صورت باید موتور باز و واشرها یا همان اورینگ‌ها تعویض شود تا موتور به‌درستی آب‌بندی شده و از خروج روغن داخل موتور جلوگیری شود. درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما باید گفت ریپ زدن در سرعت‌های بالا در سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری تنها یک علت دارد و آن هم باز بودن ساسات است. به‌عبارت دیگر اگر دریچه‌ساسات کاربراتوری پیشرانه‌ موتورسیکلت شما معیوب شده باشد، در سرعت‌های بالا، در ورود هوا به‌سیلندر اختلال ایجاد می‌کند و این امر منجر به‌ریپ زدن می‌شود. بنابراین در این حالت برای رفع مشکل باید کاربراتور باز و دریچه‌ساسات تنظیم شود.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =