بازار خودروی آلمان

انجمن واردکنندگان خودرو در آلمان با پایین آوردن میزان پیش‌بینی‌شده خود برای فروش در سال جاری، گلوگاه‌های تولید و بهبود  کند در سه ماهه نخست را مسبب طولانی‌تر شدن روند بهبودی بازار معرفی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، فروش خودروهای جدید آلمان در آوریل گذشت نسبت به دوره مشابه سال قبل، یعنی زمانی که بازار این کشور به خاطر محدودیت‌های کرونا و قرنطینه تحت فشاری بی‌سابقه قرار گرفته بود، ۹۰ درصد افزایش داشت. براساس مقامات آلمانی در ماه گذشته ۲۲ هزار و ۶۵۰ سفارش جدید برای خرید خودرو به ثبت رسید. این در حالی است انجمن واردکنندگان خودرو در آلمان بهبود بازار از بحران پاندمی را بسیار کند ارزیابی کرده‌اند.

پایین‌تر از میانگین‌ها

ثبت خودروهای جدید در ماه آوریل ۱۶ درصد پایین‌تر از میانگین بلند مدت برای ماه آوریل بوده است. همچنین فروش چهار ماهه نخست سال نیز ۱۶ درصد کمتر از متوسط فروش این مدت زمان بوده است. براساس گزارش انجمن واردکنندگان خودرو در آلمان ثبت خودروهای شخصی جدید از ابتدای سال میلادی جدید در بازار آلمان ضعیف بوده است. در چهار ماهه نخست سال، میزان فروش خودروهای وارداتی یک درصد پایین‌تر از سطح فروش در سال قبل بوده است. طبق اعلام این انجمن در بلند مدت میزان فروش خودروهای وارداتی ۲۵ درصد پایین‌تر از متوسط فروش است. براساس آمار منتشر شده توسط انجمن خودروسازان آلمان میزان ثبت فروش ناوگان‌های تجاری در ماه آوریل با ۱۵۵ درصد افزایش روبه‌رو شده است. این در حالی است که فروش خودرو به مشتریان خصوصی ۵۶ درصد افزایش داشته است.

انتظار طولانی برای رشد

رینهارد زیرپل مدیرعامل انجمن واردکنندگان خودرو در آلمان اعلام کرد: «برای بهبود بازار خودروهای سواری همچنان باید برای مدتی طولانی منتظر بمانیم. هرچند بسته به محدودیت‌های بحران ویروس کرونا و مصایل مروبوط به چیپ‌های نیمه رسانه، ارقام و آمار کنونی پتانسیل واقعی بازار را نشان نمی‌دهند». انجمن واردکنندگان خودرو در آلمان با پایین آوردن میزان پیش‌بینی‌شده خود برای فروش در سال جاری، گلوگاه‌های تولید و بهبود کند در سه ماهه نخست را مسبب طولانی‌تر شدن روند بهبودی بازار معرفی کرد. این انجمن گفت که انتظار دارد کارخانه‌های خودروسازی آلمان در سال جاری با رشدی ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل به رقم تولید ۴ میلیون دستگاه دست پیدا کنند، این در حالی است که پیش‌تر این انجمن رشد ۲۰ درصدی و رسیدن به رقم ۴.۲ میلیونی را پیش‌بینی کرده بود.

برندگان آوریل

در ماه گذشته میلادی اوپل موفق شد تا با رشد ۱۷۴ درصدی به بیشترین رشد دست پیدا کند. مرسدس بنز هم با رشد ۱۵۹ درصدی در مقام دوم ایستاد. فروش برند فولکس‌واگن که عنوان برند پیشتاز بازار آلمان نیز با رشدی ۱۰۸ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته همراه بود. برندهای پریمیوم آئودی و ب‌ام‌و هم به ترتیب ۸۷ و ۶۵ درصد رشد را در فروش خود تجربه کردند. در میان برندهای خارجی نیز هیوندای توانست با رشد ۱۳۵ درصدی از بیشترین افزایش در فروش برخوردار شود. برند کره‌ای کیا و تویوتای ژاپنی هم موفق شدند در این ماه به طور مشابه فروش خود را ۶۱ درصد ارتقا دهند. برندهای زیرمجموعه استلانتیس نیز به رشد خود در بازار آلمان ادامه دادند و جیب با ۱۴۱ درصد، پژو با ۱۲۳ درصد و سیتروئن با ۱۱۵ درصد رشد فروش ماه چهارم سال را به پایان رساندند.

سهم بازار رو به رشد الکتریکی‌ها

درعین حال تسلا به رغم افزایش چشمگیر فروش خودروهای تمام الکتریکی در این بازار، تنها توانست ۲۴ درصد فروش خود را افزایش دهد. فروش خودروهای تمام الکتریکی در ماه آوریل رشدی ۴۱۴ درصدی را تجربه کرد و بدین ترتیب سهم بازار این خودروها در بازار ۱۰.۴ درصد شد. ثبت خودروهای پلاگین هیبرید نیز در این ماه رشدی ۳۸۰ درصدی داشت و این خودروها ۱۱.۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادنتد. فروش خودروهای بنزین‌سوز در ماه آوریل ۴۹ درصد افزایش داشت و سهم بازار این خودروها ۳۹.۲ درصد شد. خودروهای دیزل هم با رشد ۲۹.۲ درصدی در فروش خود ۲۱.۹ درصد از سهم بازار خودروی آلمان را به خود اختصاص دادند/ مجموع فروش خودروهای فروخته شده در چهار ماه نخست سال میلادی جاری با رشد ۷.۸ درصدی به ۸۸۶ هزار و ۱۰۲ دستگاه رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =