پایداری در خودرو و حتی موتورسیکلت به‌چند عامل بستگی دارد و درعین حال هر موتورسیکلتی با سایز تایری که عرضه شده، حالت استاندارد دارد و در طراحی هر وسیله نقلیه‌ای سایز استاندارد تایر نیز در نظر گرفته می‌شود.

موتورسیکلت بنللی TNT25 دارم و مصمم هستم به‌دلیل بهره‌مندی از سواری نرم‌تر و پایداری بالاتر آن از تایرهایی با سایز پهن‌تر استفاده کنم. اما آیا استفاده از لاستیک با ابعاد بزرگ‌تر درکیفیت سواری تاثیرگذار است و درعین حال با نصب تایرهای بزرگ‌تر پایداری موتورسیکلتم افزایش می‌یابد؟ درنهایت برای بهبود پایداری باید به‌چه‌نکاتی توجه داشت؟

به گزارش «اخبار خودرو»،پایداری در خودرو و حتی موتورسیکلت به‌چند عامل بستگی دارد و درعین حال هر موتورسیکلتی با سایز تایری که عرضه شده، حالت استاندارد دارد و در طراحی هر وسیله نقلیه‌ای سایز استاندارد تایر نیز در نظر گرفته می‌شود. اما برای پایداری بیش‌تر نباید تغییرات ابعادی لاستیک را مد نظر قرار داد. زیرا افزایش پایداری در موتورسیکلت‌ها بسیار محدودتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. همچنین این موضوع را نیز نباید فراموش کنید که کمپانی سازنده چه‌مواردی را برای افزایش پایداری توصیه کرده است. بنابراین باید تمام موارد مورد توجه قرار گیرد. اگر موتورسیکلت‌ شما دارای سیستم ترمز ABS باشد، باید این مورد را نیز در نظر بگیرید. چراکه افزایش بیش از حد و نامتعارف سایز لاستیک سبب اختلال در عملکرد این سیستم می‌شود و نهایتا پایداری موتورسیکلت را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر استفاده از لاستیک دو سایز بزرگ‌تر از سایز استاندارد، شاید سواری را باکیفیت‌تر کند، اما مواردی همچون فرمان‌پذیری، ایمنی و ترمز را تا حد زیادی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. موضوع پایداری به‌چند عامل بستگی دارد که مهم‌ترین آن، شکل طراحی بدنه برای دینامیک بهتر و کنترل نیروهای درگ و دان‌‎فورس است. همچنین وزن و مرکز ثقل موتورسیکلت نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. بنابراین توصیه می‌شود برای افزایش پایداری به‌این ویژگی‌ها توجه کنید و فراموش نکنید که تنها استفاده از لاستیک بزرگ‌تر در پایداری موتورسیکلت نقشی ندارد و باید بخش‌های دیگر موتور را نیز هم‌زمان با افزایش سایز لاستیک به‌روز کنید تا ایمنی موتورسیکلت شما کاهش نیابد. علاوه‌بر این، باتوجه به‌این‌که اخیرا لاستیک‌های تقلبی و نامرغوب در بازار زیاد شده، توصیه می‌شود برای خرید لاستیک به‌مراکز معتبر و نمایندگی‌های فروش تایرسازان مراجعه و از سالم بودن لاستیک خریداری‌شده اطمینان حاصل کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =