کد خبر: 235323
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
مس

گزارشی در ماه مه توسط «گولدمن ساکس» منتشر شد که در آن پیش‌بینی شده است قیمت مس تا سال 2025 به 15 هزار دلار در هر تن خواهد رسید که رشد 66 درصدی خواهد داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،نقش مس در تولید انرژی پاک انکارناپذیر است و تحقق رویکردهای آلایندگی صفر، به‌قیمت افزایش بهای این فلز کاربردی تمام می‌شود. گزارشی در ماه مه توسط «گولدمن ساکس» منتشر شد که در آن پیش‌بینی شده است قیمت مس تا سال 2025 به 15 هزار دلار در هر تن خواهد رسید که رشد 66 درصدی خواهد داشت. بسیاری از اجناس و کالاها به‌خاطر افزایش تقاضا رشد قیمت داشته‌اند. اما دوران گذار به‌فناوری‌های پاک‌تر و منابع انرژی سبزتر، اهمیت خاصی به‌برخی از فلزات بخشیده است. در این بین، فلزی که بیش از 10 هزار سال است شناخته شده و از بارقه‌های اول تمدن در کنار بشر حضور داشته، می‌خواهد در دوره گذار به‌آینده هم نقش کلیدی ایفا کند. در گزارش یادشده، گولدمن ساکس از مس به‌عنوان «نفت جدید» نام برده است.
ادعایی گستاخانه که دور از انتظار نیست. فلزی که در برابر عبور جریان برق عایق نیست و به‌راحتی خورده و فرسوده نمی‌شود و سال‌های طولانی است که در صنعت برق و الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
درحالی که همه اقتصادهای جهان پای خود را روی پدال گاز گذاشته‌اند و تقاضا برای خودروهای برقی در سرتاسر دنیا رو به‌افزایش است، به‌همان نسبت هم نیاز به‌فلز مس رو به‌افزایش خواهد گذاشت. این در حالی است که در خودروهای بنزین‌سوز فعلی به‌ازای هر خودرو به‌طور متوسط 22.5 کیلوگرم مس برای قطعات و اجزای برقی و الکترونیکی نیاز است و در خودروهای برقی این مقدار به 80کیلوگرم می‌رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =