باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری برخوردار است، پس از مدتی قطعات اصلی این سیستم معیوب می‌شود.

موتورسیکلت آپاچی RTR180 مدل 1393 دارم و چند روزی است در زمان گرم شدن، به‌خوبی کار نمی‌کند و ریپ می‌زند و ناگهان کپ می‌کند. در این حالت موتور در مدت‌زمانی کوتاه کشش لازم را برای حرکت ندارد. همچنین باتوجه به‌این‌که توپی‌های چرخ موتورسیکلتم را چندی پیش تعویض کردم، اما هنگام حرکت روی سطوح ناهموار خیابان ضربه شدیدی به‌موتورسیکلت وارد می‌شود و کوبش دارد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری برخوردار است، پس از مدتی قطعات اصلی این سیستم معیوب می‌شود. همچنین کارکرد این سیستم به‌دمای محیط وابسته است و کاهش یا افزایش بیش از حد دمای محیط در عملکرد سیستم سوخت‌رسانی تاثیر منفی دارد. بر این اساس فراموش نکنید که با بالا رفتن دمای محیط، راندمان سیستم نیز تا حدی کاهش یافته و این مساله به‌اینرسی گاز و همچنین انرژی جنبشی بالای مولکول‌های هوا مربوط می‌شود و درنهایت منجر به‌اختلال در عملکرد و روند کاری کاربراتور می‌شود. اما درنظر داشته باشید که اگر سوزن ژیگلور که وظیفه رساندن سوخت کافی به‌سیلندر را برعهده دارد معیوب شده باشد، سبب چنین حالتی می‌شود. بنابراین باید این قطعه مکانیکی بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. اما درنظر داشته باشید که اگر سوزن ژیگلور معیوب نباشد و به‌درستی کار کند، باید پیکاپ سیستم جرقه‌زنی (که در کامل کردن مدار جرقه بسیار مهم است) بررسی و درصورت معیوب بودن تعویض شود. اما درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما باید گفت که با توجه به‌این‌که بیان کردید توپی چرخ‌ها را تعویض کردید، اما همچنان هنگام حرکت به‌موتورسیکلت شما ضربه وارد می‌شود و کوبش دارد، بنابراین باید فنر و کمک‌فنر خودرو را بررسی کنید و درصورت بروز ایراد در این قطعات برای رفع مشکل باید مجموعه کمک‌فنر و فنر تعویض شود. همچنین از دیگر عوامل موثر در سواری، تایر است و استفاده از تایرهای مناسب و باکیفیت و مورد تایید کمپانی سازنده تا حد زیادی در کیفیت سواری تاثیرگذار است و می‌تواند منجر به‌مرتفع شدن چنین مشکلی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =