کد خبر: 235754
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
میکروچیپ‌

جیپ گلادیاتور جدیدترین قربانی بحران طولانی کمبود میکروچیپ‌ها معرفی شده که به خاطر فقدان قطعات نیمه رسانای مورد نیاز تولیدش متوقف می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه خودروسازی استلانتیس تائید کرده که در روزهای آتی تولید جیپ گلادیاتور را در کارخانه مونتاژ تولیدو واقع در ایالت اوهایو به حالت تعلیق در خواهد آورد. این نشان‌دهنده تاثیر بحران کمبود میکروچیپ‌ها بر روند ساخت خودروسازان بزرگی جهانی و برندهای مطرح است.

جودی تینسون سخنگوی استلانتیس در گفت‌وگو با نشریه دیترویت نیوز در این باره گفت: «استلانتیس همکاری نزدیک خود را با تامین‌کنندگان خود ادامه می‌دهد تا تاثیرات منفی اختلال ایجاد شده در فعالیت زنجیره تامین صنعت خودرو را به حداقل برساند».

نکته جالب توجه اینجاست که تولید جیپ رانگلر در کارخانه تولیدو همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. تولید مدل‌های متعددی از محصولات استلانتیس به خاطر کمبود میکروچیپ‌ها به حالت تعلیق در خواهد آمد.

به عنوان مثال تولید دوج چلنجر، چارجر و کرایسلر 300 در کارخانه مونتاژ اونتاریو نیز در روزهای اخیر متوقف خواهد شد.

به علاوه تولید مدل‌های کرایسلر در کارخانه مونتاژ ویندزور نیز در هفته‌های آینده به حالت تعلیق در خواهد آمد.

هفته گذشته کارلوس تاوارس مدیرعامل گروه خودروسازی استلانتیس پیش‌بینی کرد که مشکل کمبود قطعات نیمه رسانا تا سال دیگر میلادی ادامه پیدا کند.

تاوارس در این باره گفت: «از آن‌جا که هیچ نشانه‌ای بر افزایش تولید میکروچیپ‌ها توسط تولیدکنندگان آسیایی دیده نمی‌شود، بعیدتا نیست که این بحران تا سال دیگر ادامه داشته باشد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =