کارخانه نیسان

کمپانی نیسان مجبور شده به خاطر شیوع ویروس کووید-۱۹ در کارخانه تامین‌ کننده میکروچیپ‌ هایش در مالزی، فعالیت کارخانه مونتاژ خود را در اسمیرنای تنسی آمریکا به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از اتو نیوز ، این خودروساز ژاپنی تائید کرده که تولید خود را در طول هفته‌ها سوم و چهارم ماه اوت متوقف خواهد کرد و از ۳۰ اوت دوباره فعالیت‌هایش را از سر خواهد گرفت.

هنوز نام تامین‌کننده مالزیایی نیسان که کارکنانش درگیر ویروس کرونا شده‌اند فاش نشده است.

نیسان شش مدل را در کارخانه اسمیرنای خود واقع در ایالت تنسی تولید می‌کند: ماکسیما، پتفایندر، لیف، رژ، مورانو و اینفینیتی QX۶۰. در این کارخانه ۵۵ هزار متر مربعی ۶ هزار و ۷۰۰ نفر کار می‌کنند.

نیسان هم مانند همه خودروسازان دیگر از قبل درگیر مشکل کمبود میکروچیپ‌ها بود که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ این مشکل ادامه پیدا کند.

موسسه تحقیقاتی اتوفورکست سولوشنز پیش‌بینی کرده که به خاطر کمبود میکرو چیپ‌های نیمه رسانا امسال تولید خودروسازان در مجموع ۷.۱ میلیون دستگاه کاهش داشته باشد. این در حالی است که شیوع واریانت‌های جدید ویروس کرونا مانند دلتا نیز باری دیگر خودروسازان را با خطر تعطیلی کارخانه‌ها مواجه کرده است.

تامین‌کننده مالزیایی نیسان نخستین کارخانه فعال در صنعت خودروسازی است که طی چند ماه گذشته و از آغاز واکسیناسیون به خاطر شیوع ویروس تعطیل می‌شود و می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک این اتفاق در شکل گسترده‌تری گریبان خودروسازان را بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =