QX60

برند لوکس زیرمجموعه کمپانی نیسان یعنی اینفینیتی در سال جاری میلادی مشتریان خود را غافلگیر کرد. این خودروساز ژاپنی اواسط سال میلادی جاری بود که از کراس‌اوور هفت‌نفره جدید خود با نام QX60 رونمایی کرد

به گزارش «اخبار خودرو»،برند لوکس زیرمجموعه کمپانی نیسان یعنی اینفینیتی در سال جاری میلادی مشتریان خود را غافلگیر کرد. این خودروساز ژاپنی اواسط سال میلادی جاری بود که از کراس‌اوور هفت‌نفره جدید خود با نام QX60 رونمایی کرد و طراحی ظاهری نسل جدید QX60 از کانسپت QX60 مونوگراف برگرفته شده که در سال 2020 نشان از زبان جدید طراحی اینفینیتی داشت.
بنابراین بین نسخه تولیدی و کانسپت QX60 شباهت بسیاری وجود دارد که همین مساله سبب جذابیت بیش‌تر این کراس‌اوور شده است. اینفینیتی طراحی QX60 جدید را این‌گونه توصیف می‌کند: «طرحی اسپرت در کالبدی تنومند در کنار هماهنگی با سادگی خاص، خودرو جذابی را خلق کرده است.»

QX60؛ نقطه اشتراک لوکس و اسپرت به سبک ژاپنی!


این طراحی در کنار عناصری مانند چراغ‌های باریک، جلوپنجره بزرگ و گلگیرها و حجم‌پردازی‌های نرم اما عضلانی بر این موضوع تاکید دارند. از سوی دیگر وجود جزئیاتی مانند چراغ‌های جلو با تکنولوژی به‌نام «Digital Piano Key»، جلوپنجره به‌همراه مشبک‌هایی به‌شکل اریگامی و رنگ Moonbow Blue (که یادآور غروب آسمان در فصل تابستان است و دارای رنگ‌دانه‌هایی است که امکان تغییر طیف رنگی از بنفش تا سبز را دارد) نمای خاص‌تری را به QX60 بخشیده است.
در داخل کابین نیز مهم‌ترین تغییر استفاده از مواد باکیفیت‌تر و براق‌تر با دوخت‌های بیش‌تر است. همچنین در ردیف اول از صندلی‌های ارگونومیک به‌نام «جاذبه صفر» استفاده شده که از انحنای ستون فقرات پیروی می‌کند و راحتی بیش‌تری را برای سرنشینان به‌ارمغان می‌آورد.
از سوی دیگر صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز ارگونومی مخصوص به‌خود را دارند که فضای بیش‌تری را به‌وجود می‌آورد. از امکانات و تکنولوژی‌های داخل کابین این خودرو می‌توان به‌دو صفحه‌نمایش پشت آمپر و مرکزی 12.3 اینچی و هدآپ دیسپلی 10.8 اینچی، تنظیمات لمسی و دیجیتالی سیستم تهویه‌مطبوع و تنظیمات سایر سیستم‌های الکترونیکی، سیستم‌های هشدار نقاط کور، شناسایی عابران پیاده، سیستم هوشمند ایمنی خودرو و کروزکنترل پیشرفته اشاره کرد.

QX60؛ نقطه اشتراک لوکس و اسپرت به سبک ژاپنی!


بد نیست بدانید که طراحان اینفینیتی برای جذابیت هرچه‌بیش‌تر این کراس‌اوور لوکس هفت‌نفره از نورپردازی LED های نواری، سقف بزرگ پانوراما و چرم آلکانترا استفاده کرده‌اند. غربیلک‌فرمان جدید اسپرت و دسته‌دنده منحصربه‌فرد و دو پدال شیفتر پشت غربیلک‌فرمان، رانندگی با این کراس‌اوور را هیجان‌انگیز می‌کند. اما دربخش فنی همانند نسل قبلی، QX60 جدید از یک پیشرانه شش‌سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 295 اسب‌بخار و گشتاور 365 نیوتون‌متری برخوردار است. براساس آنچه کمپانی اینفینیتی اعلام کرده، تغییراتی در این موتور اعمال شده است. درحقیقت این موتور که موسوم به VQ35DE است، همان پیشرانه‌ای است که در کراس‌اوور میان‌سایز نیسان یعنی پت‌فایندر استفاده شده است. این موتور در نسل جدید به‌پاشش سوخت مستقیم و تغییراتی در سیستم تایمینگ متغیر هوشمند VVL مجهز شده تا راندمان موتور را افزایش دهد.
هرچند که قطعات اصلی مانند سوپاپ‌ها، بادامک‌ها و شاتون نیز دستخوش تغییراتی قرار گرفته‌ تا استهلاک این موتور شش‌سیلندر را کاهش دهد. اینفینیتی QX60 به‌گیربکس 9 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF مجهز شده و یکی دیگر از تغییرات ساختاری در QX60 جایگزینی گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به‌جای CVT است. این گیربکس طبق آنچه که اینفینیتی ادعا می‌کند، مصرف سوخت را کاهش داده و منجر به‌ایجاد شتاب بهتری برای این کراس‌اوور میان‌سایز لوکس می‌شود.

QX60؛ نقطه اشتراک لوکس و اسپرت به سبک ژاپنی!


این خودرو کراس‌اوور لوکس در نسل جدید خود با دو نسخه دیفرانسیل‌جلو و دودیفرانسیل به‌بازار عرضه خواهد شد. نسخه دو دیفرانسیل این خودرو با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی هماهنگ شده تا عملکرد خودرو را بهبود بخشد. همچنین براساس آنچه کمپانی اینفینیتی ادعا می‌کند، در این خودرو از سیستم خودران سطح 3 برای سیستم کمکی رانندگی در اتوبان‌ها استفاده شده است تا ضریب ایمنی آن را افزایش دهد. قرار است این خودرو اواخر سال جاری میلادی در بازار ایالات‌متحده عرضه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =