پرشیاخودرو

پرشیاخودرو در کارشناسی نشان می‌دهد 40 درصد خودروهایی که کارشناسی می‌شوند، کیلومترشان دست‌کاری شده است و مشتریان هنگام خرید یا فروش، باید مراقب این مسائل باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،قیمت خودروهای خارجی در بازار ایران به‌دلیل مسائل مختلفی از جمله ممنوعیت واردات خودرو افزایش چشمگیری یافته است. همچنین افزایش نرخ ارز سبب شده است هزینه‌های تعمیر و نگهداری و تعویض قطعات این خودروها تا حد زیادی بالا برود. بنابراین خرید خودرو با گارانتی و همچنین اطمینان از سلامت بدنه و فنی خودرو برای خریدارانی که قرار است چندمیلیارد تومان هزینه کنند بسیار اهمیت دارد. بسیاری از افراد سودجو برای فروش راحت‌تر و با قیمت بالاتر اقدام به‌دستکاری کیلومترشمار خودرو می‌کنند و تجربه پرشیاخودرو در کارشناسی نشان می‌دهد 40 درصد خودروهایی که کارشناسی می‌شوند، کیلومترشان دست‌کاری شده است و مشتریان هنگام خرید یا فروش، باید مراقب این مسائل باشند. موردی که می‌تواند ده‌ها میلیون‌تومان در قیمت خودرو تاثیرگذار باشد. اما خرید خودرو از مراکزی مانند پرشیاخودرو که سلامت فنی خودرو را تضمین و گواهینامه برای خودرو صادر کند اهمیت دارد. شرکت پرشیاخودرو بیش از سه‌سال است که در زمینه فروش خودروهای کارکرده فعال است و خریداران خودروهای ب‌ام‌و می‌توانند با اطمینان از سالم بودن خودرو برای خرید اقدام کنند. همچنین مزیت بزرگ خرید از پرشیاخودرو گارانتی‌های دوساله‌ای است که برای خودروها در نظر گرفته می‌شود تا خریدار با خیال راحت بتواند تا پایان گارانتی از خودرو استفاده کند. درهمین زمینه با رحمان پناهی، مدیر بخش تامین شرکت پرشیاخودرو به‌گفت‌وگو پرداختیم.

این روزها بحث کارشناسی خودروهای گران‌قیمت مانند خودروهای ب‌ام‌و بسیار اهمیت پیدا کرده است. البته در خرید و فروش این خودروها در بازار آزاد شاهد برخی تقلب‌ها هستیم. حال شرکت‌ پرشیاخودرو به‌عنوان نماینده رسمی ب‌ام‌و در ایران برای مقابله با این تقلب‌ها چه‌اقدامی انجام داده است؟
شرکت‌ پرشیاخودرو خودروهای کارکرده را در شبکه فروش خود خرید و فروش می‌کند یا خودروها را به‌صورت امانی در اختیار گرفته و سپس آن‌ها را می‌فروشد. یکی از مواردی که به‌تازگی بسیار مشاهده شده است بحث کم کردن کیلومتر خودروهای ب‌ام‌و است. به‌طور مثال در بازه سه‌ماهه گذشته حدود 40 درصد خودروهایی که کارشناسی شده‌اند، کیلومترشمارشان دستکاری شده است. به‌عنوان مثال طی ماه گذشته چهار دستگاه خودرو ب‌ام‌و X4 وارد سیستم ما شد که کیلومتر سه‌دستگاه از آن‌ها دستکاری و کم شده بود.

چرا این مساله تا این حد به‌چشم می‌خورد؟
متاسفانه به‌این دلیل که خودرو تبدیل به‌کالای سرمایه‌ای شده و قیمت‌ها هم بالا رفته است. همچنین در معاملات خودرو، خودروهایی با کارکرد و کیلومتر پایین به‌راحتی خرید و فروش می‌شود؛ اما به‌دلیل این‌که خدمات پس از فروش خودروهای بالاتر از 70 هزار کیلومترکارکرد گران‌تر تمام می‌شود، بنابراین سخت‌تر معامله می‌شوند. این مسائل سبب شده است فروشندگان به‌مراکز متفرقه مراجعه ‌کنند و کیلومترکارکرد خودرو را کاهش دهند. اما متخصصان ما در پرشیاخودرو با بررسی یک قطعه به‌راحتی متوجه می‌شوند که کیلومتر این خودرو دستکاری شده است یا خیر و این‌که خودرو به‌صورت واقعی چندهزار کیلومتر پیمایش داشته است. این روند سبب شد خودروهایی را که کیلومترشمارشان دستکاری شده است پذیرش نکنیم.

در چه‌مدل خودروهایی این کم کردن کیلومتر کارکرد بیش‌تر دیده می‌شود؟
در ب‌ام‌وهای مدل 528 این اتفاق خیلی وقت است که رخ می‌دهد؛ اما در ب‌ام‌و X4 با این روند به‌تازگی مواجه شده‌ایم و همان‌طور که عرض کردم این مساله به‌دلیل گران‌ شدن و افزایش قیمت خودرو است. درواقع به‌علت بسته بودن ثبت سفارش خودرو هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و خودروهای دیگر مانند سری ‌7 هم متاسفانه با دستکاری کیلومترشمار درگیر شده‌اند. همچنین به‌تازگی متوجه شده‌ایم کیلومترشمار خودروهای X3 هم دستکاری می‌شود. البته اگر اطلاعات مربوط به‌خودروها در سیستم پرشیاخودرو ثبت شده باشد به‌راحتی متوجه دستکاری در کیلومتر آن‌ها می‌شویم. اگر هم اطلاعات آن‌ها ثبت نشده باشد با بررسی یک قطعه خاص متوجه می‌شویم که این اتفاق رخ داده است یا خیر. به‌عنوان مثال یک خودرو 528 به‌ما مراجعه کرد که کیلومتر شمار آن عدد 100 هزار را نشان می‌داد. اما به‌لحاظ ظاهری به‌نظر می‌رسید خودرو بیش از این‌ها کار کرده‌ است. بعد از باز کردن قطعه‌ای که کیلومتر خودرو را نشان می‌دهد، متوجه شدیم که خودرو بیش از 220 هزار کیلومتر کارکرد داشته است. مراکز غیرمعتبری وجود دارد که کیلومترشمار خودرو را دستکاری می‌کنند و متاسفانه هیچ مرجعی هم پیگیر چنین تخلفاتی نیست.

آیا امکان کارشناسی این مساله برای افرادی که می‌خواهند یک خودرو ب‌ام‌و را بیرون از شرکت معامله کنند وجود دارد؟
بله. با درخواست مالک خودرو انجام می‌شود و اگر فردی غیر از مالک خودرو درخواست کارشناسی برای تعداد کیلومتر پیموده‌شده داشته باشد خدماتی ارائه نمی‌کنیم. بنابراین حتما باید مالک خودرو این درخواست را مطرح کند.

هزینه این کارشناسی چقدر است؟
درحال حاضر هزینه کارشناسی فنی و بدنه در پرشیاخودرو درمجموع قریب به دو میلیون تومان است. اما نکته جالب این‌که هزینه کم کردن کیلومتر خودرو بیش از 10 میلیون‌تومان است. در این فرآیند هر عیبی که خودرو داشته باشد را به‌مشتری اعلام می‌کنیم. خودروهایی که در شوروم پرشیاخودرو وجود دارند با یک گواهی همراه هستند که تمام فعالیت‌های کارشناسی ما از جمله این‌که در کدام نقطه خودرو دارای فرورفتگی بوده یا لیسه‌گیری شده است در آن ذکر شده است. درعین حال در سیستم فروش ما به‌هیچ‌وجه خودرویی که رنگ شده باشد وجود ندارد. همچنین تاکید می‌کنم خودروهایی را که کیلومترشمارشان دستکاری شده باشد قبول نمی‌کنیم.

دربررسی سایت‌های فروش خودرو برای محصولات ب‌ام‌و با عبارت «به‌شرط کارشناسی پرشیاخودرو» مواجه می‌شویم. چه‌مزیت‌هایی برای خریداران و فروشندگان خودروهای ب‌ام‌و می‌توان متصور بود؟
بله. در برخی سایت‌های فروش می‌بینیم که این عبارت مطرح شده است. حالا افراد چه در سیستم ما اقدام به خرید و فروش کنند یا بیرون از مجموعه ‌ما، بحث کارشناسی‌های پرشیاخودرو مزایای بسیاری برای آن‌ها دارد. کارشناسی بدنه بسیار مهم است و خریدار از رنگ‌شدگی یا مشکلات خودرو آگاه می‌شود. اصالت مدارک هم درشرکت بررسی می‌شود. سال گذشته یک خودرو 528 به‌پرشیاخودرو آمده بود که بررسی‌ها نشان داد خودرو به‌لحاظ اصالت مشکل دارد و خریدار هم از این مساله آگاه نبود. بنابراین کارشناسی شرکت پرشیاخودرو در بحث بدنه، فنی و اصالت مدارک می‌تواند به‌خریدار کمک کند خودرو مناسبی خریداری کند.

این اقدامات کارشناسی در نمایندگی‌های شهرستان هم ارائه می‌شود؟
بله. تمام مباحث کارشناسی خودرو در همه نمایندگی‌ها انجام می‌شود. ما به‌صورت یکپارچه عمل می‌کنیم.

پرشیاخودرو اطلاعات چه‌تعداد خودرو را در اختیار دارد؟
بیش از 90 درصد خودروها حداقل دو سال از ما گارانتی دریافت کرده‌اند و ما از بسیاری از خودروها دیتا داریم. ما از روی این اطلاعات نیز می‌توانیم تشخیص دهیم که کیلومتر دستکاری شده یا خیر. درعین حال حدود هفت ماه پیش یک خودرو با کارکرد 77 هزار کیلومتر به‌یکی از نمایندگی‌های ما مراجعه کرد؛ اما درمراجعه بعدی کیلومتر آن عدد 35 هزار را نشان می‌داد! در این صورت سیستم قبول نمی‌کند. البته خودرو به‌تازگی توسط فرد جدیدی خریداری شده است.

با این تفاصیل آیا بهتر نیست خریداران خودروهای ب‌ام‌و برای تایید اصالت و آگاهی از موارد مهم قبل از خرید به‌نمایندگی‌های پرشیاخودرو مراجعه کنند؟
بله. البته تاکید می‌کنم که حتما باید مالک خودرو به‌ما مراجعه کند. یعنی مالک باید پذیرش را انجام دهد.

درمورد جشنواره‌ای هم که پرشیاخودرو برگزار کرده توضیح دهید.
جشنواره پرشیاخودرو از 25 تا 30 مهر برگزار شده و تخفیف‌های نقدی بسیار مناسبی دربخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است. تمام واحدهایی که داخل شرکت‌ هستند مانند تیونینگ، اکسسوری، اکتان و خدمات پس از فروش و ... از پنج تا 35 درصد تخفیف برای مشتریان در نظر گرفتند.

مدت زیادی است که در پرشیاخودرو خودروهای کارکرده فروخته می‌شود و شوروم‌های شما همواره فعال است. لطفا درمورد شوروم شرکت پرشیاخودرو توضیح دهید و این‌که چه‌تسهیلاتی برای مشتریان در نظر گرفته‌اید.
بخش خودروهای کارکرده را بسیاری از شرکت‌ها آغاز کردند اما نتوانستند ادامه دهند. اما پرشیاخودرو بیش از 39 ماه است که در این بخش فعال است. این مساله یک اطمینان خاطری به‌مشتریان منتقل می‌کند. یعنی مشتری به‌راحتی می‌تواند خودرو را در سیستم ما خریداری یا به‌فروش برساند. افراد می‌توانند با پرداخت تنها 30 درصد قیمت خودرو و با اقساط 12، 24 و 36 ماهه به‌راحتی از پرشیاخودرو خرید کنند. بنابراین با تسهیلاتی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم، آن‌ها می‌توانند خودروهایی در ردیف‌های‌ قیمتی متفاوت را به‌راحتی خریداری کنند. این یکی از مزیت‌های بزرگ شرکت پرشیاخودرو است. یعنی فرد می‌تواند خودرو 9 میلیارد تومانی را با پرداخت تنها سه‌میلیاردتومان خریداری کند.

خرید این خودروها به‌صورت مستقیم از پرشیاخودرو چه‌مزیت‌های دیگری برای مشتریان دارد؟
خودروهایی که ما خریداری و به‌مشتریان عرضه می‌کنیم همگی اورهال می‌شوند و اگر نیاز به‌قطعه داشته باشند قطعات تعویض می‌شوند. همچنین خودروهایی که از ما خریداری می‌شود با یک گارانتی طلایی دو ساله عرضه می‌شود. درعین حال خودروهای ما کارشناسی فنی و بدنه هم شده‌اند. مشتریان درصورت تمایل می‌توانند از سرویس‌هایی که برای خودرو درنظر گرفته‌ایم استفاده کنند و یک سرویس معمولی و دیگری سرویس پلاس است که در این سرویس لنت‌ترمز هم تعویض می‌شود. یعنی با خودرویی که از ما خریداری می‌کنند و دریافت گارانتی و این نوع سرویس‌ها طی دو سال فقط هزینه بنزین با مشتری است.

خرید خودروهایی که به‌صورت امانی به‌شما داده می‌شود و پرشیاخودرو نقش واسط را در معاملات دارد چه‌مزیتی برای مشتری دارد؟
در این صورت ما تمام معایب خودرو را به مشتری اعلام می‌کنیم. یعنی خریدار باید تمام این معایب را بداند و آن ‌را امضا کند تا پرشیاخودرو اجازه فروش در سیستم خود را صادر کند. درواقع حتی اگر خودرو به‌صورت نقدی خریداری شود و هیچ نوع گارانتی از ما دریافت نکند باید از معایب آگاهی داشته باشند. بعد از آن درصورتی که خریدار تمایل داشته باشد ما قطعه مورد نیاز را تعویض می‌کنیم. درغیر این صورت می‌تواند بدون رفع معایب خودرو را در اختیار بگیرد.

درصورتی که شما خودرو را به‌صورت امانی به‌فروش برسانید آیا بازهم مشتری می‌تواند از خدمات گارانتی بهره‌مند شود؟
اگر خودرو درسیستم فروش ما و به‌صورت اقساطی خریداری شود گارانتی را شرکت ارائه می‌دهد. اما اگر به‌صورت نقدی و امانی از ما خودرو خریداری شود ما گارانتی را با 30 درصد تخفیف به‌مشتری عرضه می‌کنیم.

برای فروش‌های امانی چه‌خدمات دیگری از سوی پرشیاخودرو ارائه می‌شود؟
اگر مشتری تمایل به‌فروش خودرو در سیستم ما داشته باشد، ما خودرو را با خودروبر از هر نقطه از کشور حمل می‌کنیم. هزینه این حمل نیز به‌عهده شرکت است. به‌عنوان مثال هزینه رفت‌وبرگشت یک خودرو از تبریز به‌تهران و بالعکس 10 میلیون‌تومان است که شرکت آن ‌را پرداخت می‌کند. همچنین هزینه کارشناسی خودرو نیز قریب به دو میلیون‌تومان است که برعهده شرکت است و مشتری در این بخش هم پولی پرداخت نمی‌کند.

به‌لحاظ قیمت و کیفیت خرید خودرو بین پرشیاخودرو و بازار آزاد چه‌تفاوتی وجود دارد؟
به‌لحاظ قیمتی شاید ما یک تا دو درصد بالاتر از قیمت بازار باشیم. اما درحال حاضر آن‌قدر قیمت خودرو در بازار بالا رفته است که تفاوت چندانی با هم نداریم و اگر قیمت‌ها را بررسی کنیم بعضا پایین‌تر از بازار است. البته در تمام کشورهای دنیا قیمت خودرو با تاییدیه شرکتی از نرخ بازار بیش‌تر است. همچنین گارانتی شرکت پرشیاخودرو بسیار ارزشمند است و این درحالی است که اگر یک قطعه از خودروها نیاز به‌تعویض داشته باشد، مشتری باید میلیون‌ها ‌تومان هزینه کند. خودروهای ب‌ام‌و تمام‌دیجیتالی و الکترونیکی هستند. بنابراین اگر مشکلی برای این خودروها پیش بیاید هزینه‌ها سرسام‌آور است. به‌عنوان مثال ضبط‌صوت خودرو ب‌ام‌و سری 7 حدود 190 میلیون‌تومان است. اما اگر این خودرو دارای گارانتی باشد به‌راحتی می‌توان آن را تعویض کرد.

آیا برای قطعه‌ای مانند ضبط‌صوت می‌توان از محصولات غیراصلی استفاده کرد؟
خیر. از ویژگی محصولات ب‌ام‌و این است که اگر قطعه‌ غیراصلی روی آن نصب شود سیستم پیام خطا خواهد داد. بنابراین بحث گارانتی و سرویس رایگان بسیار اهمیت دارد. به‌عنوان مثال یکی از خودروهایی که گارانتی هم داشت به‌مراکز متفرقه مراجعه و ظاهرا فیلترروغن بوش استفاده کرده بود. اما موتور یاتاقان زده بود. این درحالی است که هزینه این موتور بیش از 250 میلیون‌تومان است. بنابراین مشتریان حتما باید به‌نمایندگی‌های خدمات پس از فروش پرشیاخودرو مراجعه کنند. درحال حاضر در 17 استان نمایندگی خدمات پس از فروش داریم و تا شش ماه آینده استان‌های بیشتری دارای نمایندگی خواهند شد. درنهایت ب‌ام‌وسواران حتی اگر دارای گارانتی نیستند به‌شبکه نمایندگی ما مراجعه کنند تا مشکلات این‌چنینی برای‌شان پیش نیاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =