باید در نظر داشته باشید که عیب‌یابی صحیح تنها به‌کمک شخص مکانیک و متخصص انجام می‌شود. همواره سوت زدن یا تولید صدای اضافی از لنت‌ترمز دلیلی بر بی‌کیفیتی آن نیست. 

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید صدا از سیستم ترمز به‌چند مورد بستگی دارد. البته باید در نظر داشته باشید که عیب‌یابی صحیح تنها به‌کمک شخص مکانیک و متخصص انجام می‌شود. همواره سوت زدن یا تولید صدای اضافی از لنت‌ترمز دلیلی بر بی‌کیفیتی آن نیست.
بلکه گاهی به‌دلیل بالا بودن میزان فلز در متریال لنت، سطح آن سخت‌تر شده و مقدار سایش بیش‌تری در دیسک ترمز ایجاد می‌کند که این اصطکاک و سایش سبب تولید صدای اضافی در ترمز می‌شود. اما نکته‌ای که بسیاری از مالکان در زمان تعویض لنت‌ترمز به آن توجه نمی‌کنند، سطح دیسک و مقدار ضخامت آن است.
درواقع لازم است پس از هر بار تعویض لنت دیسک ترمز مورد بررسی قرار گیرد و درصورت نیاز این قطعه نیز تعویض شود. فراموش نکنید اگر تولید صدا در زمان ترمزگیری بیش از حد باشد، بی‌تعلل برای رفع مشکل باید به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید؛ درغیر این صورت ممکن است ایمنی خودرو به‌شدت تحت‌تاثیر قرار گیرد. همچنین باید گفت پس از استفاده از لنت‌ترمز استاندارد باید این مساله را در نظر بگیرید که سایر قطعات ترمز سالم باشد. درغیر این صورت باید تمام متعلقات تعویض شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =