کد خبر: 237597
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
وزیر صمت

وزیر صمت گفت: بررسی قیمت‌گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده است و این ستاد درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،سید رضا فاطمی امین با تأکید بر حمایت همه‌جانبه دولت از صنایع خودروسازی کشور اظهار کرد: سودآوری این صنعت برای دولت سیزدهم اولویت ویژه‌ای دارد و ما با تمام توان این هدف را پیگیری می‌کنیم.

وزیر صمت گفت: یکی از اهداف اصلی که این وزارتخانه با همکاری دیگر دستگاه‌ها و اهتمام خودروسازان کشور پیگیری می‌کند، افزایش تیراژ و تولید خودرو است.

وی با اشاره به اخباری که درباره تعیین قیمت خودروها در روزهای اخیر منتشر شده است، افزود: بررسی قیمت‌گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده است و این ستاد درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اواخر هفته گذشته شرکتهای خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو قیمت محصولات داخلی را بین 15 تا 19 درصد (4 میلیون تا 56 میلیون تومان) افزایش داده بودند که واکنش‌های زیادی از سوی مردم در پی داشته است. توجیه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو افزایش هزینه‌ها و تولید همراه با زیان اعلام شده است و مبنای افزایش قیمت هم تورم بخشی اعلامی بانک مرکزی بوده است.

باتوجه به دستور رئیسی در خصوص افزایش نیافتن قیمت‎ها و این‌که ستاد تنظیم بازار برای افزایش خودرو مصوبه ‌ای نداشته است، وزارت صمت به خودروسازان دستور داد که هرگونه افزایش قیمت خودرو ملغی شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی زاهدان IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    آقای ربیس جلو این افسارگسیختگی ها را بگیریدپراید . در دولت روحانی 80 ملیون حالاشده 140ملیون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =