زمانی که صحبت از خودروهای 16 سوپاپ می‌شود سیتروئن زانتیا را به‌یاد می‌آوریم. این مدل یک خودرو سدان فست‌بک بوده که با توجه به‌طراحی زیبایش مورد پسند بسیاری از جوانان است.

به گزارش «اخبار خودرو»، زمانی که صحبت از خودروهای 16 سوپاپ می‌شود سیتروئن زانتیا را به‌یاد می‌آوریم. این مدل یک خودرو سدان فست‌بک بوده که با توجه به‌طراحی زیبایش مورد پسند بسیاری از جوانان است. سیتروئن زانتیا دارای پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ 1.8 لیتری است که می‌تواند 112 اسب‌بخار قدرت تولید کند. تنها وجه تمایز زانتیا با دیگر رقبای خود از همان روز نخست تولید تا به‌امروز سیستم تعلیق کارآمد و بهتر آن است؛ به‌عبارتی با توجه به‌این‌که تنظیم ارتفاع را می‌توان دستی کنترل کرد، خود این موضوع یک آپشن محسوب می‌شود.
اما از طرفی به‌دلیل وجود کمک‌فنرهای هیدروپنوماتیکی از هزینه تعمیر بالایی برخوردار بوده و فراهم شدن این قطعه نیز کمی مشکل است. سواری زانتیا را نمی‌توان با دیگر محصولات ساخت داخل مقایسه کرد؛ زیرا از سواری و هندلینگ بهتر و با عملکرد بالایی برخوردار است که سبب شده این خودرو نسبت به‌دیگر رقبای خود بهتر عمل کند. در پایان باید گفت اگر به‌سواری و هندلینگ، شتاب و سرعت خودرو اهمیت می‌دهید، سیتروئن زانتیا گزینه مناسبی است.
اما در نظر داشته باشید که هر خودرویی که توسط خودروسازان داخلی مونتاژ شده و درحال حاضر دیگر در خط‌تولید و بازار حضور ندارد، با مشکلات کمبود قطعه مواجه است. خودرو سیتروئن زانتیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیرا این خودرو دارای چهار کمک‌فنر هیدروپنوماتیکی است که درصورت خرابی، باید آن‌ها را با قیمت بالایی خریداری کنید. هرچند که این روزها دیگر قطعات سیتروئن زانتیا نیز در بازار به‌سختی یافت می‌شود و درصورت یافتن آن‌ها باید قیمت‌های بسیار بالایی را برای خرید آن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =