کامیون‌های برقی

شرکت استارت‌آپی گاسین فرانسه، از نخستین شرکت‌کننده پاک رالی داکار که قرار است در دوره 2022 این مسابقات شرکت کند، رونمایی کرد. این کامیون فرانسوی که یک مدل هیدروژنی است، با نام H2 شناخته می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»، استفاده از انرژی‌های پاک، چند سالی است که توجه خودروسازان، دولت‌ها و خریداران خودروهای سواری و تجاری را به خود جلب کرده و باعث شده است تولیدکنندگان تمرکز خود را روی تولید مدل‌های پاک بگذارند. در همین راستا، برنامه‌های بسیاری از سوی خودروسازان برای تولید مدل‌های پاک اعلام شده است و دولت‌ها نیز مقرراتی را در خصوص محدودیت‌ استفاده از مدل‌های دیزلی و سوخت فسیلی اعلام کرده‌اند. براساس این برنامه‌ها و مقررات، به نظر می‌رسد حداکثر تا سال 2050 مدل‌های آلاینده جایی در میان صنعت و بازار خودرو نداشته باشند و بسیاری از این مدل‌ها ناگزیر به توقف تولید خواهند بود. حالا استفاده از سوخت‌های پاک و مدل‌های سبز به رالی داکار رسیده و قرار است این رویداد تا سال 2030 به یک مسابقه پاک و بدون آلاینده تبدیل شود. در همین راستا، مقامات این رویداد از شرکت‌کنندگان درخواست کرده‌اند که تا 10 سال آینده از محصولات پاک برای این مسابقات استفاده کنند. در همین راستا، یک استارت‌اپ فرانسوی از نخستین مدل‌ پاک برای این مسابقات رونمایی کرده و آن را نه برای 2030 که برای دوره‌ 2022 به کار خواهد گرفت. این کامیون مسابقه‌ای هیدروژنی به‌تازگی و در جریان یک رویداد با حضور لیونل مسی و سایر ستاره‌های پاریسن‌ژرمن رونمایی شد.


نخستین کامیون پاک برای رالی داکار معرفی شد
شرکت استارت‌آپی گاسین فرانسه، از نخستین شرکت‌کننده پاک رالی داکار که قرار است در دوره 2022 این مسابقات شرکت کند، رونمایی کرد. این کامیون فرانسوی که یک مدل هیدروژنی است، با نام H2 شناخته می‌شود.
رالی داکار در سال 2022 قرار است در عربستان‌سعودی برگزار شود اما نکته حائز اهمیت اینجاست این مسابقات تا دوره بعدی خود یعنی تا سال 2030 باید به یک رویداد پاک تبدیل شود. این اقدام که در راستای کاهش آلایندگی‌ها و تشویق تجاری‌سازی به تولید و عرضه محصولات کم آلاینده یا بدون آلاینده انجام می‌شود، شرکت‌کنندگان را هم به استفاده از کامیون‌های پاک و سبز تشویق می‌کند. حالا اما شرکت گاسین نخستین تولیدکننده‌ای است که منتظر رویداد 2030 نشده و اولین مدل پاک را برای این سری از مسابقات در سال 2022 معرفی کرده است.


اثبات عملکرد «گاسین H2» با موفقیت در رالی داکار
حضور محصولات مختلف در رویدادهایی از این دست، می‌تواند به نوعی تبلیغ و معرفی آن خودروها باشد. به ویژه آن که قرار است در سال 2022 رالی داکار در عربستان برگزار شود. شرایط خاص آب‌وهوایی و گرمای این کشور، ممکن است شرایط لازم برای حضور هر خودرویی را فراهم نکند.
این در حالی است که اگر کامیون هیدروژنی گاسین در این سری از مسابقات داکار عملکرد خوبی از خود نشان دهد، به طور قطع با گسترش استفاده از مدل‌های پاک، می‌تواند به یکی از مدل‌های پرطرفدار در این بازار تبدیل شود.
هر چند گاسین پیش از آغاز این مسابقات هم آینده خوبی را برای مدل‌های هیدروژنی خود پیش‌بینی کرده است.
اثبات توانایی‌های این کامیون در رالی داکار عربستان سعودی می‌تواند به معنای عملکرد خوب آن در شرایط عادی باشد.

نگاهی به ویژگی‌های کامیون پاک گاسین

کامیون H2 گاسین از دو موتور الکتریکی 300 کیلوواتی معادل 800 اسب‌بخار بهره می‌برد. همچنین باتری‌های 380 کیلوواتی نیز در این کامیون به کار رفته است. گاسین مدعی شده است که حداکثر سرعت این خودرو به 140 کیلومتر در ساعت می‌رسد. در طراحی ظاهری این خودرو نیز می‌توان رد پای شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا را دید. این شرکت که تا امروز طراحی بسیاری از خودروهای مطرح جهانی را برعهده داشته است، این بار کار طراحی نخستین خودرو پاک رالی داکار را انجام داده است. دیگر ویژگی این کامیون برخورداری از مخزن مخزن هیدروژن 80کیلوگرمی است. همچنین گاسین اعلام کرد به‌دلیل گرمای هوا در عربستان، تمرکز ویژه‌ای بر سیستم خنک‌کننده داشته است و مخزن هیدروژن آن نیز تحت شرایط ایمنی سخت آزمایش شده است تا آماده ایفای وظایف خود در رالی داکار باشد. سوختگیری این خودرو نیز به‌گفته گاسین، 20 دقیقه به طول خواهد کشید و بردی معادل 800 کیلومتر را ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =