جنسیس

پس از معرفی سدان جنسیس G90 در سال 2015، در سال 2018 بود که به‌مناسبت تاسیس برند جنسیس به‌عنوان زیرمجموعه لوکس‌ساز گروه هیوندای-کیا، جنسیس سدان فول‌سایز لاکچری خود را با ظاهری متفاوت‌تر از محصولات هیوندای-کیا به‌بازار عرضه کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از معرفی سدان جنسیس G90 در سال 2015، در سال 2018 بود که به‌مناسبت تاسیس برند جنسیس به‌عنوان زیرمجموعه لوکس‌ساز گروه هیوندای-کیا، جنسیس سدان فول‌سایز لاکچری خود را با ظاهری متفاوت‌تر از محصولات هیوندای-کیا به‌بازار عرضه کرد. G90 درحقیقت به‌عنوان آغازگر زبان نوین طراحی اختصاصی جنسیس که سرپرستی و هدایت آن برعهده لوک دانکرولکه «Donckerwolke» بود، روانه بازار شد. حال و پس از مدتی نه‌چندان طولانی، این خودروساز لوکس کره‌ای هفته قبل از نسل جدید سدان فول‌سایز لاکچری پرچمدار خود، G90 برای رقابت با حریفان قدر اروپایی‌اش رونمایی کرد.

G90؛ رقیب سرسخت کره‌ای مرسدس‌بنز S کلاس!


طراحی منحصربه‌فرد جنسیس
نخستین نکته‌ای که در ظاهر نسل جدید G90 به‌چشم می‌خورد، ابعاد بزرگ این سدان لوکس درمقایسه با نسل قبل و مدل سایز متوسط G80 است. درواقع جنسیس با ارائه یک نسخه سفارشی از G90 با طول کلی کشیده‌تر (لیموزین) و فاصله محوری بیش‌تر به‌اندازه 190 میلی‌متر، بیش از پیش بر پرچمداری و خاص بودن این مدل تاکید داشته است.
در نمای جلو همانند آنچه تاکنون در محصولات جنسیس دیده‌ایم، شاهد یک جلوپنجره بزرگ تاجی‌شکل «Crest Grill» در کنار چراغ‌های نواری دوتکه هستیم که این بار همانند کانسپت «X» تا لبه‌های کناری قوس گلگیر امتداد یافته و شخصیتی ساده، مینیمال، مدرن و به‌دور از اغراق را به‌نمایش گذاشته است.
علاوه‌بر این، فرم دماغه و ابعاد حجیم در موتور که خط برش آن روی گلگیرها و تا مجاورت چراغ‌های راهنمای جانبی امتداد یافته، ریتم چشم‌نواز و فرم هماهنگی با چراغ‌های جانبی دارد و بر وقار و مدرن‌تر شدن این نما افزوده است. در نمای جانبی، همان‌طور که اشاره شد، مهم‌ترین ویژگی قابل توجه طول کلی بدنه و فاصله دو محور کشیده آن است که به‌نوعی یادآور بزرگان این کلاس یعنی مرسدس‌بنز S کلاس میباخ و آئودی A8 L Horch است. خطوط شانه و شخصیت درنمای جانبی جنسیس G90 حرکتی آرام و مواج داشته و پس از شروع از چراغ‌ها و گلگیر جلو با ریتمی ملایم و آرام درنهایت به‌نوار بالایی درِ صندوق ختم می‌شود.
درهمین نما، گلگیرهای عضلانی جلو و خط کات تخت و صاف لبه گلگیرها توانسته بر حس لوکس بودن خودرو بیفزاید. همچنین استفاده از دستگیره‌های در مخفی نیز سبب یکدستی بصری نمای جانبی شده است.
اما در نمای عقب، این بار با طراحی متفاوتی از چراغ‌های دوتکه جنسیس مواجهیم که با آنچه امروزه به‌عنوان ترند و مد در طراحی خودرو استفاده می‌شود مطابق است؛ به‌خصوص در نمای عقب که چراغ‌ها به‌صورت یکپارچه و پیوسته امتداد یافته‌اند تا علاوه‌بر کمک به‌عریض‌تر نشان دادن نمای عقب، با چراغ‌های باریک نمای جلو خودرو نیز هماهنگ‌تر باشند. دریک نگاه کلی اگر بخواهیم نمای ظاهری جنسیس G90 را توصیف کنیم، باید گفت که از تناسباتی به‌مراتب پخته‌تر و جزئیاتی مدرن‌تر درمقایسه با نسل قبل برخوردار است و درعین حال به‌دور از اغراق‌های آزاردهنده و زائد طراحی شده است. به‌عبارت بهتر طراحان درانتقال حس لوکس و تجملی بودن G90 به‌ویژه درنمای جلو و عقب عملکرد خوبی داشته‌اند.

G90؛ رقیب سرسخت کره‌ای مرسدس‌بنز S کلاس!


کابین فوق‌لوکس و پیشرفته به‌سبک کره‌ای!
تصاویر و اطلاعات دقیقی از کابین G90 منتشر نشده است. اما براساس تصاویری که عکاسان جاسوس منتشر کرده‌اند، تغییرات گسترده‌ای نیز در کابین جنسیس اعمال شده است. کلاستر کاملا دیجیتالی 12.3 اینچی مقابل راننده و یک نمایشگر 10.25 اینچی که در کنسول میانی تعبیه شده، ویژگی مدرن بودن فضای داخلی را دوچندان می‌کند و نمایشگر 10.25 در پشت کاور چرمی قرار گرفته که حس خاصی را به‌سرنشینان القا می‌کند.
نکته مهم در فضای داخلی G90 این‌که حجم برآمده‌ای در داشبورد به‌وجود آمده که حس لوکس بودن را دوچندان می‌کند. از سوی دیگر اِلِمان‌هایی مانند دریچه‌های سراسری سیستم تهویه‌مطبوع مزین شده به‌فیبرکربن و خط کروم، تداعی‌گر فضای لوکس و اسپرت است. آنچه مشخص است، کمپانی جنسیس درحال تدارک سیستم‌های فوق‌هوشمند در راستای افزایش راحتی و ایمنی سرنشینان است.
خبرها حکایت از آن دارد که جنسیس در نسل جدید G90 از ایربگ‌های میانی برای سرنشینان نیز استفاده خواهد کرد؛ بنابراین فضای داخلی طوری طراحی شده که درکنار لوکس‌گرا بودن برای سرنشینان کاملا مناسب است.
جالب است بدانید کمپانی جنسیس طی پنج سال اخیر به‌لحاظ کیفیت پیشرفت چشمگیری داشته و همین مساله در G90 جدید نیز به‌خوبی به‌چشم می‌خورد که از چرم و متریال‌ باکیفیت برای کابین آن استفاده شده است.
مشخصات فنی
درحال حاضر درباره مشخصات فنی جنسیس G90 اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما براساس برخی خبرهای منتشرشده، قرار است کمپانی جنسیس از پیشرانه بنزینی قدرتمند شش‌سیلندر وی‌شکل 3.8 لیتری موسوم به‌پیشرانه لامبدا 2 با پاشش سوخت مستقیم با قدرت 311 اسب‌بخار و گشتاور 397 نیوتون‌متر استفاده کند. از طرفی قدرتمندترین پیشرانه جنسیس G90 درنسخه فعلی یک موتور هشت‌سیلندر وی‌شکل 5 لیتری تنفس‌طبیعی با پاشش سوخت مستقیم است که برای نسل جدید با اندکی تغییرات با قدرت 419 اسب‌بخار و گشتاور 520 نیوتون‌متر عرضه خواهد شد. همچنین قرار است نسخه پلاگین-هیبرید از این خودرو با موتور شش‌سیلندر 3.5 لیتری جدید اسمارت استریم راهی ‌بازار شود. درعین حال تمام پیشرانه‌ها با گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم محور محرک عقب RWD یا چهارچرخ‌محرک 4WD به‌دست مشتریان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممد20 IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    باز خاک بر سر سایپا باز خاک بر سر ایران خودرو بابا بخذا اینا ی زمانی با ایران خودرو هم مسیر بودن حال ای کجا و او کجا
  • کرمی استرالیا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا جنسیس معرکه است من دو سه سال پیش که استرالیا بودم داشتم جی 70 واقعا خوبه واقعا کیفیتش خوبه حتی اپشن های داره که ماشین های زاپنی مثل نیسان ماکسیما اینا ندارن حالا دیگه جی90 شنیدم که اخرت ماشین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =