کد خبر: 238273
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
صندوق سهامی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها برای سرمایه‌گذاران با ویژگی‌های متفاوتی توصیه می‌شوند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی از جمله این صندوق‌ها هستند که می‌توانند سودآوری بالایی برای سرمایه‌گذاران خود داشته باشند. برای آشنایی با صندوق‌های سهامی، مزایای سرمایه‌گذاری از طریق آن‌ها و شناسایی بهترین صندوق سهامی با ما همراه شوید.

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی چیست؟

صندوق های سرمایه‌گذاری از ابزارهای غیرمستقیم مدیریت دارایی‌ها در بورس به شمار می‌روند و ساز و کار آن‌ها به این صورت است که تیمی حرفه‌ای و با تجربه در زمینه بورس و بازارهای مالی مدیریت سرمایه مشتریان بورس را برعهده می‌گیرد و با تحلیل اتفاقات روز بازار و تقسیم‌بندی سرمایه مشتریان خود در میان دارایی‌های مختلف، سعی در افزایش بازدهی آن‌ها از این بازار دارند.

صندوق‌های سهامی از جمله پرطرفدارترین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس به شمار می‌روند که بخش اعظم دارایی سرمایه‌گذاران خود را در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌کنند. به همین دلیل سرمایه‌گذاری از طریق این صندوق‌ها ریسک بیشتری از صندوق‌های درآمد ثابت دارد اما سود حاصل از سرمایه‌گذاری در آن‌ها نیز بیشتر است.

ریسک حاصل از سرمایه‌گذاری دارایی مشتریان صندوق‌های سهامی در سهام شرکت‌های بورسی نیز با بهره‌گیری از تیمی از افراد متخصص و حرفه‌ای در زمینه بورس و بازارهای مالی تا حد زیادی کنترل می‌شود ولی در هر صورت استفاده از این صندوق‌ها بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که ریسک‌پذیری بالاتری در بورس دارند.

داشتن دید بلندمدت نیز نکته مهمی در سرمایه‌گذاری از طریق این صندوق‌ها به شمار می‌رود، چرا که با وجود نوسانات بالای بازار بورس در بلند مدت است که مشتریان صندوق‌های سهامی می‌توانند به بازدهی مطلوب و موردنظرشان از این بازار دست پیدا کنند.

مزایای صندوق‌های سهامی

سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های سهامی مزایای بسیار زیادی دارد که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. این مزایا صندوق‌های سهامی را به یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های سرمایه‌گذاران بورس تبدیل کرده‌اند.

  • حفظ ارزش دارایی سرمایه‌گذاران در برابر تورم
  • کسب سود در بلندمدت
  • مدیریت حرفه‌ای صندوق
  • شفافیت بالا
  • ریسک کمتر از سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس
  • سهولت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه سرمایه‌گذاران

بهترین صندوق سهامی

اگر قصد دارید از طریق صندوق‌های سهامی سرمایه‌گذاری در بورس را تجربه کنید، انتخاب بهترین صندوق سهامی برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید با ساز و کار این صندوق‌ها به خوبی آشنا شوید و سپس عملکرد صندوق‌های سهامی مختلفی را که در بورس کشور فعالیت می‌کنند، با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین صندوق سهامی را انتخاب و سرمایه‌گذاری سودآورتری را در این بازار تجربه کنید.

وب سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران یا فیپیران یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند به شما برای اطلاع از عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف و انتخاب بهترین صندوق سهامی کمک کند.

در این وب سایت اطلاعات مختلفی مانند شیوه سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، نحوه پرداخت سود، خالص ارزش دارایی صندوق، بازدهی سالانه و ... به مشتریان بازار سرمایه ارائه شده است که می‌توانند آن‌ها را در انتخاب بهترین صندق سهامی بازار کمک کنند.

در این انتخاب، صندوقی می‌تواند گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری باشد که سود بیشتر همراه با ریسک پایین‌تری را پیش روی مشتریان بازار سرمایه قرار دهد. میزان نوسانات صندوق را نیز برای انتخاب بهترین صندوق سهامی فراموش نکنید.

در سایت فناوری مدیریت بورس تهران نیز اطلاعات خوبی درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف و میزان سوددهی آن‌ها وجود دارد.

در حال حاضر صندوق مشترک آگاه به عنوان بهترین صندوق سهامی در کشور شناخته می‌شود و توانسته است با کسب بازدهی بیش از 37 هزار درصد از ابتدای تاسیس تا کنون، بسیاری از سرمایه‌گذاران را به اهداف مالی خود برساند.

صندوق‌های سهامی آگاه

گروه مالی آگاه بیش از 16 سال است که در بازار سرمایه کشور فعالیت می‌کند و از سال 1387 نیز به ارائه خدمات مدیریت دارایی در این بازار می‌پردازد. آگاه، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را بر عهده دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به 3 صندوق سهامی مشترک آگاه به عنوان پربازده‌ترین صندوق سرمایه گذاری کشور، صندوق هستی‌بخش آگاه (آگاس) و صندوق زمرد اشاره کرد.

صندوق مشترک آگاه فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده است و از شروع فعالیت خود تا به امروز بیشترین بازدهی را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار داشته است. به این صورت که قیمت هر واحد این صندوق که در زمان پذیره‌نویسی ۱۰۰ هزار تومان بود، در حال حاضر به بیش از ۳8 میلیون تومان رسیده است.

صندوق هستی بخش آگاه نیز از جمله صندوق‌های سهامی آگاه است که از سال 1394 فعالیت خود را در بازار سرمایه کشور آغاز کرده است. این صندوق از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس ETF است و واحدهای آن با نماد آگاس در بازار خرید و فروش می‌شوند. این صندوق همواره از نظر بازدهی در میان سه صندوق قابل معامله برتر بازار سرمایه قرار داشته است.

صندوق زمرد جدیدترین صندوق سهامی شرکت سبدگردان آگاه است که از نوع صندوق‌ سهامی مبتنی بر صدور و ابطال است و به دلیل پرداخت سود نقدی به سرمایه‌گذاران خود، مورد توجه بسیاری از فعالان این بازار قرار گرفته است.

پرداخت سود این صندوق به صورت سه ماهه انجام می‌شود و امکان Reinvest یا سرمایه‌گذاری مجدد سود از مهم‌ترین مزایای صندوق زمرد آگاه به شمار می‌رود که در انتخاب بهترین صندوق سهامی نیز اهمیت بسیار زیادی دارند.

سخن آخر

صندوق‌های سهامی از جمله پرطرفدارترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورس هستند که بیشترین دارایی مشتریان خود را در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌کنند. حفظ ارزش دارایی سرمایه‌گذاران در برابر تورم، کسب سود در بلندمدت و مدیریت حرفه‌ای صندوق از جمله مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری از طریق این صندوق‌ها به شمار می‌رود. برای انتخاب بهترین صندوق سهامی، توجه به عملکرد این صندوق‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و باید مورد توجه سرمایه‌گذارانی قرار بگیرد که از این طریق قصد حضور در بورس و کسب بازدهی بیشتر از این بازار را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =