یکاپ برقی شورولت سیلورادو 2024

در این رویداد مری بارا از پیکاپ برقی شورولت سیلورادو 2024 رونمایی کرد که قرار است از سال آینده میلادی راهی بازار شود و به‌عنوان رقیبی جدی برای خودروهایی همچون مدل برقی فورد F-150 و همچنین ریویان R1T عمل کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در روزهای اخیر نمایشگاه فناوری‌های لاس‌وگاس برگزار شد و به‌رسم سال‌های قبل غرفه‌های زیادی از این نمایشگاه توسط کمپانی‌های خودروسازی و شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های خودرویی اشغال شده بود. بدون شک یکی از مهم‌ترین رویدادهای این نمایشگاه سخنرانی مری بارا، مدیرعامل جنرال‌موتورز در روز چهارشنبه هفته گذشته بود که در آن سیاست‌ها و برنامه‌های آتی این خودروساز بزرگ آمریکایی برای آینده مشخص شد. در این رویداد مری بارا از پیکاپ برقی شورولت سیلورادو 2024 رونمایی کرد که قرار است از سال آینده میلادی راهی بازار شود و به‌عنوان رقیبی جدی برای خودروهایی همچون مدل برقی فورد F-150 و همچنین ریویان R1T عمل کند.

واکنش تحلیل‌گران
واکنش تحلیل‌گران وال‌استریت به‌مدل برقی سیلورادو عمدتا مثبت بوده؛ هرچند پرسش‌هایی درخصوص کمبود آپشن‌ها و زمان‌بندی عرضه این خودرو وجود دارد. به‌ویژه تصمیم این شرکت درخصوص عرضه تنها دو تیپ برخی تحلیل‌گران را به‌این فکر انداخته که این تحفه جدید جنرال‌موتورز نتواند به‌خوبی از پس رقابت با فورد F-150 لایتنینگ برآید. با این حال روز چهارشنبه ارزش سهام جنرال‌موتورز با رشد 3.6 درصدی به 62/74 دلار رسید و تا اواسط روز پنجشنبه نیز بدون تغییرات عمده باقی ماند. امانوئل روزنر، تحلیل‌گر بانک دویچه در یادداشتی خطاب به‌سرمایه‌گذاران نوشت: «درحالی‌ که ویژگی‌های سیلورادو برقی بسیار مشخص و قابل اطمینان است، اما بیشتر آن‌ها چیزهایی هستند که از قبل انتظارش را داشتیم و به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تا حدی روی موج اخبار سوار شده‌ باشند.» او همچنین گفت که سرمایه‌گذاران تا حدی از عرضه نسبتا دیرهنگام این خودرو دربهار سال 2023 غافلگیر شده‌اند. این‌طور که گفته شده تیپ دیگر این پیکاپ برقی در پاییز سال 2023 و با قیمت 105 هزاردلار به‌بازار خواهد آمد. دن لوی، تحلیلگر موسسه مالی کردیت سویس زمان‌بندی جنرال‌موتورز برای عرضه این خودرو را مایه یاس سرمایه‌گذاران دانسته؛ اما نسخه برقی سیلورادو تنها خبری نیست که سرمایه‌گذاران جنرال‌موتورز باید به‌آن توجه کنند. از دیگر خبرهای جالبی که روز چهارشنبه اعلام شد، باید به‌عرضه ون‌های برقی توسط واحد برایت‌دراپ جنرال‌موتورز، برنامه‌های این شرکت برای خودروهای خودران شخصی و زمان‌بندی برای معرفی دو خودرو برقی جدید اشاره کرد.

معرفی نوآوری‌های جدید جنرال‌موتورز

پروژه برایت‌دراپ
برایت‌دراپ واحد تولیدکننده ون‌های تجاری برقی جنرال‌موتورز است که نخستین‌بار سال گذشته در رویداد CES معرفی شد و چنان‌که اعلام شده کمپانی‌های فدکس و والمارت برای خرید هزاران دستگاه از این ون‌های برقی با برایت‌دراپ قرارداد بسته‌اند. والمارت قرارداد جدیدی را برای پیش‌خرید پنج‌هزار دستگاه ون با برایت‌دراپ منعقد کرده و فدکس نیز قرار است دو هزار دستگاه دیگر از این ون‌های برقی را به‌علاوه 500 دستگاه ونی که قبلا سفارش داده بود دریافت کند. فدکس اعلام کرده که ممکن است میزان سفارش‌هایش به‌رقم 20 هزار دستگاه برسد.

اکوئیناکس برقی 30 هزار دلاری
بارا علاوه‌بر رونمایی از مدل برقی سیلورادو برای سال 2023 اعلام کرد که جنرال‌موتورز سال آینده نسخه‌های برقی شورولت اکوئیناکس و شورولت بلیزر را نیز عرضه خواهد کرد. به‌گفته بارا قیمت پایه اکوئیناکس برقی 30 هزار دلار خواهد بود. تحلیل‌گران وال استریت این دو خودرو را به‌عنوان نخستین محصولات برقی مربوط به‌جریان غالب بازار می‌دانند که قرار است از پلت‌فرم و باتری‌های جدید این شرکت موسوم به‌اولتیوم استفاده کنند. به‌گفته لوی «هر دو خودرو بسیار حائز اهمیت هستند؛ زیرا آن‌ها نماینده نخستین‌تلاش جنرال‌موتورز برای عرضه انبوه و گسترده خودروهای برقی و همچنین نخستین تلاش این شرکت در تقابل با مدل 3 و Y تسلا به‌شمار می‌روند.»

سیستم خودران جنرال‌موتورز
طبق گفته‌های خانم بارا در نمایشگاه لاس‌وگاس جنرال‌موتورز درحال برنامه‌ریزی برای عرضه سیستم رانندگی خودران از ابتدای سال میلادی آینده است و آن‌طور که ادعا شده این سیستم از سیستم خودران تسلا قابلیت‌های بسیار بیشتری خواهد داشت. این خودروسازا دیترویتی گفته که سیستم جدید این شرکت موسوم به «اولترا کروز» قادر خواهد بود که در تمام شرایط تا 95 درصد رانندگی بدون دخالت راننده را ارائه دهد. به‌گفته بارا قرار است کادیلاک سلستیک که یک سدان لوکس برقی است به‌زودی راهی بازار شود و این مدل از نخستین محصولات این کمپانی است که به‌این سیستم مجهز خواهد بود. به‌گفته بارا سلستیک از هر نظر یک خودرو نمونه برای کادیلاک به‌شمار می‌رود. او همچنین افزود که سلستیک به‌صورت دست‌ساز ساخته خواهد شد و نسخه‌های خاص و ویژه‌ای از آن نیز عرضه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =