شرکت کروز

شرکت صنایع تولیدی کروز یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات خودرو مانند دسته‌سیم، قطعات برقی، کاتالیست، ضبط خودرو و... است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت صنایع تولیدی کروز یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات خودرو مانند دسته‌سیم، قطعات برقی، کاتالیست، ضبط خودرو و... است. این شرکت با همت و تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی توانسته است بسیاری از قطعات های‌تک مانند ACU و ECU را بومی‌سازی کند. شرکت کروز در سال ۱۳۶0 تاسیس و در سال 1396 از سوی سازمان مدیریت صنعتی به‌عنوان پنجاهمین شرکت ایران رتبه‌بندی شد. در حال حاضر در این شرکت 13هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به‌کار هستند.

شرایط مالی کسب‌وکارها مساعد نیست
به مناسبت پاسداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، در سی‌ام دی‌ماه همایشی برای تجلیل از بانوان صنعتگر توسط شرکت صنایع تولیدی کروز برگزار شد. در این همایش ضمن تکریم و بزرگداشت روز زن با حضور مهمانان ویژه از جمله دکتر انسیه خزعلی (معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده)، دکتر عفت شریعتی (نماینده مجلس شورای اسلامی)، معصومه پاشایی‌بهرام (نماینده مجلس شورای اسلامی) و حمیدرضا حاجوی (شهردار منطقه‌یک تهران) از بانوان کارآفرین در شرکت کروز تجلیل و قدردانی شد. در این مراسم ضمن یادآوری مقام و ارزش زن در جامعه به‌ویژه در بخش صنعت بیان شد بانوان هستند که به جامعه نشاط، سرزندگی و نظم تزریق می‌کنند. در همین راستا شرکت صنایع تولیدی کروز با فعالیت 13هزار نیروی انسانی که بیش‌از 70درصدشان را بانوان تشکیل می‌دهند، از ساخت یک مهدکودک به متراژ 1000متر مربع برای مادران شاغل در شرکت کروز خبر داد. شرکت کروز در این مراسم از زنان، مادران و بازنشستگان صنعتگر از جمله فاطمه محبوبی، زهرا عبدی، فاطمه رجبی، فاطمه بهبودی، زهرا رادان، فاطمه صحرایی، زهرا صحرایی، مرضیه حسینی، فاطمه کیهانی، لیلا کاشی، رقیه مهدوی‌کیا، زهرا جلال‌پور، زهرا عباس‌پور، مرجان میجاندی، فرزانه حیدری، نرگس ابراهیم‌نژاد، افسانه شیرزاده، مریم جلیلوند، لیلا رجبی‌فر، زهرا حسین‌زاده، لیلا عقیقی، فاطمه حبیبی، معصومه سلحشور، زیبا محمودی و ... تجلیل کرد. در این همایش با تشکر از دستورالعمل‌های ریاست‌جمهوری در بخش تولید و کسب‌وکار تاکید شد کارخانه‌ها و مدیران مراکز تولیدی به شدت تحت‌فشار هستند و به حمایت‌های بیشتر دولت نیاز دارند زیرا امروزه شرایط مالی کسب‌وکارها مساعد نیست و آنها با موانعی روبه‌رو هستند. اگر کارخانه‌ها و مراکز تولیدی دچار آسیب شوند، افراد بسیاری بیکار می‌شوند.

عدم حمایت دولت از صنعتگران
در ادامه حمیدکشاورز، مدیرعامل شرکت کروز با تقدیر از بانوان صنعتگر درباره روند شروع فعالیت شرکت تولیدی صنایع کروز بیان کرد: «کروز فعالیت خود را در سال 1360 ابتدا با دو پرسنل آقا در یک آپارتمان اجاره‌ای در شرق تهران آغاز کرد. اما بعد از سه‌ماه تصمیم بر این شد عمده پرسنل این مجموعه بانوان باشند.» وی ادامه داد: «باگذشت زمان به این باور رسیدیم بهترین تصمیم را گرفتیم چراکه زنان بسیار منظم و سازماندهی‌شده هستند. معتقدم بانوان فردای ایران را می‌سازند.»
مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز درباره سختی‌های کار در سال‌های اخیر اظهار کرد: «پس از گذشت 40 سال صنایع تولیدی کروز به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید قطعات صنعت خودرو در کشور تبدیل شد. البته در سه‌سال‌ونیم گذشته به دلیل شرایط اقتصادی، تورم و تحریم‌ها این شرکت سخت‌ترین دوران خود را پشت سر گذاشته است. هرچند یک‌سال قبل از آن نیز به دلیل آتش‌سوزی میلیاردها تومان خسارت به شرکت وارد شد که نتوانستیم از بیمه آن را دریافت کنیم. این اتفاق لطمه بزرگی به شرکت زد اما انرژی دوچندانی برای ادامه مسیر در من ایجاد کرد.» او ادامه داد: «در شرکت کروز با وجود 7هزار میلیارد تومان طلب از شرکت‌های خودروسازی تاکنون وقفه‌ای در پرداخت حقوق پرسنل صورت نگرفته است.» وی خطاب به پرسنل شاغل در شرکت کروز گفت: «به‌خاطر کمبودهایی که در شرکت وجود دارد و نمی‌توانیم آن ها را برطرف کنیم، از شما عذرخواهی می‌کنم.» حمید کشاورز دررابطه‌با حمایت‌های دولت از صنایع افزود: «با تمام سختی‌ها و چالش‌های موجود، حمایتی از طرف دولت نیست، کاش شرایطی ایجاد شود تا همه بدانند تولید و فراهم کردن رزق و روزی مردم چه رنج هایی به همراه دارد.» وی بیان کرد: «صنعت خودرو متاسفانه زیر هجوم و تعرض تبلیغات داخلی است.»

نیروهای انسانی بزرگ‌ترین سرمایه کشور هستند
در ادامه این مراسم، دکتر انسیه خزعلی (معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده) ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن درخصوص فعالیت‌های شرکت کروز گفت: «یکی از نکات مثبت و چشمگیر این شرکت، حفظ نیروهای انسانی است. نیروهای انسانی بزرگ‌ترین سرمایه کشور هستند.» وی ادامه داد: «شرکت‌ها باید تلاش کنند نیروهای انسانی هم خوب به‌کار گرفته شوند و هم تولید نیروهای انسانی افزایش یابد.» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خطاب به شرکت کروز گفت: «لطفا تسهیلاتی فراهم کنید تا دختران شاغل در این شرکت بتوانند زودتر ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند.» در این زمینه دکتر عفت شریعتی (نماینده مجلس شورای اسلامی) با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: « از همه مسئولان به‌خصوص آقای رئیسی و وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت استدعا می‌کنم از این صنعت و بخش خصوصی حمایت و از مشکلات مانع‌زدایی کنند.» وی در ادامه خطاب به بانوان این مجموعه افزود: « بی‌تردید در کمیسیون اقتصادی، کمسیون صنایع و کمیسیون تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی پشتیبان شما بانوان خواهیم بود چراکه حضور شما در عرصه صنعت، سخت و پرتلاش است و اگر همت شما نباشد کار به نتیجه نخواهد رسید.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =