تورهای موتورسواری

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال 1314 تاسیس شد و 3سال پس از آن به عنوان چهارمین موسسه رسمی کشور به ثبت رسید.

به گزارش «اخبار خودرو»،کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال 1314 تاسیس شد و 3سال پس از آن به عنوان چهارمین موسسه رسمی کشور به ثبت رسید. کانون از همان سال‌ها به‌عضویت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همچون فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و اتحادیه بین‌المللی جهانگردی (AIT) درآمد. امروزه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، گام‌های بلندی را برای توسعه صنعت گردشگری در ایران برداشته و همواره در ‏سال‌های گذشته با بهره‏گیری از دانش و توانمندی کارشناسان خود تلاش‏کرده است آسایش و ایمنی را برای مسافران و جهانگردان فراهم کند.

اهداف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
راه‌اندازی نمایندگی‌های صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو، نمایندگی‌های امدادخودرو در تمام استان‌، برگزاری مسابقات اتومبیلرانی، رالی، برپایی نمایشگاه، کمپینگ و فعالیت در زمینه توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن در کنار تلفیق نیروی انسانی و کارشناسان کارآمد کانون را تبدیل به نهاد خدمت کرده است. باتوجه به ماموریت کانون طبق اساسنامه مهم‌ترین اهداف کانون عبارتنداز: فراهم کردن آسایش، تامین نیازها و تسهیل مسافرت صاحبان وسایل‌نقلیه ایرانی به خارج کشور و جهانگردان سایر کشورها که با وسیله‌نقلیه خود به ایران سفر می‌کنند یا قصد عبور از مرزهای کشور را دارند؛ فراهم کردن زمینه پذیرش اعضا به‌منظور ارائه خدمات گردشگری، فرهنگی، هنری، ورزشی و اعتباری به آنها؛ ایجاد و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری، انتشاراتی؛ ایجاد و ارائه خدمات اعتباری در راستای وظایف و ماموریت‌های کانون اتومبیلرانی و جهانگردی. البته کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) تنها مرجع صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی در ایران است. متقاضیان دریافت گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی توجه داشته باشند براساس قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل‌ونقل و عبور کالاهای خارجی از جمهوری اسلامی ایران و همچنین کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۸ وین و ۱۹۴۹ ژنو، وظیفه ارائه گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی و سایر اسناد و مدارک بین‌المللی خودرو در ایران تنها برعهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی است و مدارک صادرشده ازسوی سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد وجاهت قانونی خواهد بود. از دیگر فعالیت‌های این کانون می‌توان به این موارد اشاره کرد: ارائه خدمات مشاوره و کمک‌های قضایی برای جهانگردانی که در کشور دچار حادثه خودرویی می‌شوند؛ گسترش زیرساخت‌ها و خدمات جانبی گردشگری و جهانگردی از طریق ایجاد مراکز اقامتی در شهرها، اردوگاه (کمپینگ) و استراحتگاهای بین‌راهی و معرفی الگوهای قابل قبول درصنعت حمل‌ونقل و اجاره خودرو مطابق با استانداردهای جهانی؛ توسعه تاسیسات حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی. چندی پیش مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از راه‌اندازی دفتر جدید صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی با همکاری پلیس راهنمایی‌ورانندگی راهور ناجا در شهرک آزمایش خبر داد.

برگزاری تور موتورسواری به مناسبت روز مادر
در راستای اهداف فرهنگی ذکرشده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز مادر، روز جمعه یکم بهمن‌ماه، بعد از یک سال تور شهری موتورسیکلت‌های زیر ۲۵۰سی‌سی را با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شهر تهران را برگزار کرد. سرپرست حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی جمهوری اسلامی ایران درباره اهداف برگزاری این تور گفت: «هدف از برگزاری این تور شهری، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن، ترغیب جوانان به استفاده از تجهیزات ایمنی و به‌ویژه کلاه ایمنی بود. حضور مستمر امدادخودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به‌منظور رفع هرگونه مشکلات فنی احتمالی، حرکت منظم موتورسواران، رعایت سرعت مجاز و عدم انجام حرکت‌های نمایشی از جمله ویژگی‌های این تور بودند.» محمدعلی عرفانی ادامه داد: «مجموعه فرهنگی-تجاری ایران‌مال نقطه شروع و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نقطه پایانی این تور بود.» او افزود: «طبق مجوزها و دستورالعمل‌ها، این تور با ۵۰ دستگاه موتورسیکلت برگزار شد.» سرپرست حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تجلیل از شرکت‌کنندگان فعال در تور افزود: «کانون جهانگردی و اتومبیلرانی باتوجه به موضوعات و مقتضیات در زمان‌های خاص از افراد فعالی که در این تورها شرکت کنند، تقدیر و تجلیل می‌کند.»

چگونه می‌توانیم در تورهای اتومبیلرانی شرکت کنیم؟
محمدعلی عرفانی درباره فعالیت این تورها در استان تهران تصریح کرد: «این تور بعد از یک‌سال در پایتخت برگزار شد. قبل از آن آخرین تور موتورسواری ۲۲بهمن‌ سال گذشته در حرم مطهر امام‌خمینی (ره) برگزار شده بود. با توجه به تصمیم‌های گرفته‌شده قرار است بستری فراهم شود تا چنین تورهایی با رعایت قوانین و مقررات شهری برای علاقه‌مندان فعال در این حوزه برگزار شود.»
وی درباره ثبت‌نام افراد در این تورها بیان کرد: «باتوجه به کلوپ‌هایی که در این کانون برگزار می‌شود، افراد می‌توانند با عضویت در سایت «WWW.TACI.IR» یا با تماس با شماره « ۶۶۷۴۹۹۷۱»؛ نوع خودرو یا موتورسیکلت و همچنین مدل آن را ثبت کنند و از تورهای آینده این مجموعه مطلع شوند.» او اضافه کرد: « البته باتوجه به تورهایی که برگزار می‌شود، نوع خودروها متفاوت است.»
سرپرست حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد:«در سراسر کشور، در استان‌ها و مناطق آزاد کانون اتومبیلرانی مشغول فعالیت است و باتوجه به شرایط استان‌ها تورهای مختلفی برگزار می‌شود.» وی درانتها تورهای کلوپ اتومبیلرانی کانون جهانگردی را شامل کلوپ خودروهای تاریخی و کلاسیک، کلوپ ملی خودرو و طبیعت‌گردی و آفرود، کلوپ ملی گردشگری سوارکاری، کلوپ ملی گردشگری موتورسیکلت و دوچرخه، کلوپ ملی ایمنی جاده‌ها و ایمنی راه‌ها (با هدف ارتقا وافزایش سطح فرهنگ رانندگی و ایمنی رانندگی در راستا کاهش تصادفات) و... ذکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =