کد خبر: 239187
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

همه می‌دانیم که نروژ جزو کشورهای پیشرو در استفاده از خودروهای الکتریکی است. این علاقه به‌حدی است که از ۱۰ مدل خودرو جدید فروخته‌شده در این کشور طی ماه ژانویه، ۹ دستگاه از نوع تمام‌الکتریکی بوده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،همه می‌دانیم که نروژ جزو کشورهای پیشرو در استفاده از خودروهای الکتریکی است. این علاقه به‌حدی است که از ۱۰ مدل خودرو جدید فروخته‌شده در این کشور طی ماه ژانویه، ۹ دستگاه از نوع تمام‌الکتریکی بوده‌اند. داده‌های منتشرشده توسط فدراسیون جاده‌ای نروژ PFV نشان می‌دهد در کل هفت‌هزار و ۹۵۹ دستگاه خودرو صفرکیلومتر در ماه ژانویه به‌فروش رسیده‌اند که از این شش‌هزار و میان ۶۵۹ دستگاه دارای قوای محرکه تمام‌الکتریکی بوده‌اند. درواقع این خودروها سهم ۸۳.۷ درصدی از بازار را طی ماه گذشته به‌خود اختصاص داده‌اند. این میزان فروش نشان دهنده افزایش ۳۰.۷ درصدی نسبت به‌نخستین ماه سال ۲۰۲۱ است. همچنین ۶.۸ درصد از خودروهای صفرکیلومتر فروخته‌شده در ماه ژانویه به‌قوای محرکه پلاگین-هیبرید مجهز بوده‌اند. نروژ به‌منع فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سال ۲۰۲۵ متعهد شده است و به‌همین دلیل مشوق‌های مالیاتی چشمگیری توسط دولت برای خرید خودروهای الکتریکی ارائه می‌شود.
در کل ۳۸۷ دستگاه خودرو بنزینی و دیزلی هم طی این مدت در نروژ فروخته شده‌ است. از این میزان ۱۷۵ دستگاه خودرو بنزینی بوده‌اند و بنابراین پورشه تایکان با فروش ۱۸۱ دستگاهی پرفروش‌تر از تمام خودروهای بنزینی ماه ژانویه نروژ بوده است! اما پرفروش‌ترین خودرو ماه ژانویه ۲۰۲۲ نروژ آئودی Q4 e-tron با فروش ۶۴۳ دستگاهی بوده است. این خودرو درواقع سهم ۸.۱ درصدی از بازار را به‌خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =