این مشکل که صبح‌ها در زمان استارت باید استارت را زیاد نگه دارید تا خودرو روشن شود و اگر گاز دهید خودرو خاموش می‌شود، تنها به‌خرابی سنسور فشار هوا یا همان سنسور مپ مربوط می‌شود. 

خودرو کیا ریو دارم و حدود سه‌هفته است موقع استارت زدن، مجبورم استارت را زیاد نگه ‌دارم تا موتور روشن شود و اگر در همان لحظه اقدام به‌فشردن پدال گاز کنم، خودرو خاموش می‌شود. از طرفی هنگام شتاب‌گیری و حرکت در سربالایی‌ها خودرویم با افت قدرت مواجه می‌شود. علت چیست؟

درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت این مشکل در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، تنها به‌دلیل خرابی یکی از سنسورهاست.
به‌عبارت دیگر این مشکل که صبح‌ها در زمان استارت باید استارت را زیاد نگه دارید تا خودرو روشن شود و اگر گاز دهید خودرو خاموش می‌شود، تنها به‌خرابی سنسور فشار هوا یا همان سنسور مپ مربوط می‌شود.
درزمان خرابی این سنسور ECU قادر به‌تشخیص و شناسایی دقیق پارامتر فشارهوای ورودی نیست و همین مساله می‌تواند روشـــن شدن خودرو را با مشکل مواجه کند.
بنابراین اگر در این حالت ECU به‌دستگاه عیب‌یاب متصل شود، خرابی سنسور فشارهوای ورودی یا مپ را نشان می‌دهد که پس از تعویض این قطعه و پاک کردن خطای مربوطه در ECU این مشکل برطرف خواهد شد. اما افت قدرت در زمان شتاب‌گیری و همچنین حرکت در سربالایی‌ها ناشی از دو علت عمده است.
باتوجه به‌کارکرد خودرو و استاندارد تعویض دیسک و صفحه‌کلاچ که هر 60 هزار کیلومتر باید تعویض شود (البته باید گفت که این عدد به‌رفتار درست راننده و نگهداری صحیح از خودرو بستگی دارد) ممکن است خودرو شما توانایی انتقال قدرت و گشتاور از موتور به‌سیستم انتقال قدرت و درنهایت چرخ‌ها را نداشته باشد و این مساله یکی از مهم‌ترین دلایلی است که در زمان شتاب‌گیری و حرکت در سربالایی‌ها بسیار مشهود است. بنابراین توصیه می‌شود ابتدا دیسک و صفحه‌کلاچ خودرو مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز و تشخیص مکانیک، برای رفع مشکل این قطعات تعویض شوند.
سیستم سوخت‌رسانی نیز یکی از مهم‌ترین و موثرترین سیستم‌هـــایی است که در روند کاری موتور بسیار تاثیرگذار است و اگر صافی بنـــــزین گرفته باشد یا پمپ‌بنزین خودرو شما معیوب شده باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =