کد خبر: 239294
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

هزینه اجاره خودرو در ایام نوروز 1401

اجاره خودرو، مثل تمامی مشاغل در ایام عید رونق بسیار خوبی می گیرد و افراد زیاد نسبت به رنت ماشین می کنند.

وقتی از نیمه ی بهمن ماه عبور می کنیم، خیابان ها کم کم بوی عید می گیرند و حال و هوای همه چیز عوض می شود. اجاره خودرو نیز ازین قاعده مستثنا نیست و در ایام نوروز رونق بسیار خوبی می گیرد و بسیاری از افراد نسبت به اجاره روزانه و هفتگی خودرو اقدام می نمایند.

سفر نوروزی با خودروی اجاره ای

از آنجایی که ما در طول سال هیچ تعطیلات 7 یا 14 روزه ای نداریم، ایام عید بهترین زمان برای رفتن به سفر می باشد که بسیاری از افراد یک ماه قبل از فرارسیدن زمان عید، خودروی موردنظرشان را برای 15، 20 و حتی 1 ماه کامل در تعطیلات نوروز اجاره می نمایند.

و به همین دلیل است که شرکت های اجاره خودرو معمولا از نیمه های اسفند دیگر خودرویی برای ارائه ندارند و تمامی خودروهایشان رزرو شده اند. مخصوصا خودروهای پرطرفدار مانند تویوتا لندکروز. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم که اگر قصد اجاره ماشین لندکروز و یا خودروهای محبوب مانند سانتافه و سراتو را دارید، از همین الآن نسبت به رزرو آن ها اقدام کنید و از تخفیفات موجود، اوج استفاده تان را ببرید.

سفر در نوروز با خودرو اجاره ای

سفر با ماشین شخصی یکی از سبک هایی است که بخش اعظمی از گردشگران به آن علاقه مندند، اما با توجه به اینکه بسیاری از افراد خودروی مناسب برای سفر ندارند و یا تمایل با خودروی بهتر و مطمئن تر دارند، به اجاره خودرو لوکس در تهران می پردازند و از این خودرو برای رفتن به سفر در نوروز استفاده می کنند.

مزایای اجاره خودرو در نوروز

مزایای اجاره خودرو در ایام نوروز

با توجه به قیمت بالای خودرو در این روزها و قیمت های سرسام آور قطعات و تعمیر و نگه داری ماشین، هزینه اجاره خودرو در نوروز بسیار با صرفه تر از خرید آن به نظر می رسد. در اجاره خودرو، شما نیازی پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث و بدنه ندارید، زیرا که خودروهای اجاره ای به صورت پیشفرض و رایگان این بیمه ها را شامل می شوند.

از طرفی دیگر، با اجاره خودرو، شما برای خودرویی که دوست دارید هزینه می کنید و محدود به خودروی ثابتی که ممکن است در طول زمان، دچار استهلاک شود نمی شوید.

به طور کلی هزینه اجاره خودرو در نوروز، شامل طیف بالایی از خودروها می شود. خودروهایی که در سه سبک اقتصادی، خانوادگی و لوکس تقسیم می شوند. شروع قیمت های اجاره ماشین از 430 هزارتومان روزانه که مربوط به خودروهای داخلی می باشد، شروع می شود و تا 10 میلیون تومان که مختص به خودروهای سوپرلوکس وارداتی دارد، ادامه پیدا می کند.

اما اگر شما به دنبال یک ماشین میان رده، مانند سراتو هستید، با توجه به اینکه هزینه اجاره سراتو در ایام عید به یک میلیون و دویست هزار تومان هم خواهد رسید، هزینه اجاره این خودرو در ایام نوروز، چیزی حدود 17 میلیون تومان در نظر گرفته می شود.

اجاره ماشین عروس در نوروز

یکی از کارهای پرطرفدار در ایام عید، برگذاری جشن عروسی است که اکثر زوج های جوان برای ثبت خاطره ای دل انگیر و ضبط تصاویر زیبا و لوکس از اجاره ماشین عروس استفاده می کنند. اجاره خودروی عروس در نوروز 1401 می باشد، اما با توجه به کاهش نسبی جشن ها نسبت به قبل یا بعد از عید، هزینه اجاره خودروی عروس در نوروز نسبتا پایین تر است و می توانید از تخفیف های شرکت هایی مثل کافه رنت در این ایام استفاده کنید.

سفر با خودروی شخصی یا اجاره ای؟

اگر در باصرفه بودن اجاره خودرو در نوروز شک دارید، ما برای شما چندین نمونه از هزینه های جاری خودرو را ذکر کرده ایم که با دلیل و منطق توضیح می دهد که هزینه اجاره خودرو در نوروز می تواند پایین تر از خودروی شخصی باشد.

هزینه ی سوخت

قیمت بنزین این روزها یکی از هزینه های اصلی سفر با ماشین شخصی محسوب می شود و از آنجایی که تنوع در بین خودروهای اجاره ای بالا است، شما می توانید از اجاره خودروهای کم مصرف استفاده کنید و بدین ترتیب هزینه اجاره برایتان بسیار پایین می آید.

هزینه تاکسی در شهرهای توریستی

در ایام عید، اگر برای سفر در نوروز، شهرهای توریستی را مقصد سفرتان انتخاب کنید، برای بازدید از جاذبه های گردشگری این شهرها باید مسیرهای زیادی را طی کنید و از آنجایی که خطوط تاکسیرانی در ایام عید معمولا تعطیل می باشد، ناچار به استفاده از تاکسی دربست خواهید بود و هزینه های سفرتان به شدت بالا می رود، اما با استفاده از اجاره ماشین می توانید مبلغی کم و مشخص را صرف هزینه اجاره خودرو در نوروز کنید وا از راحت و آسایش آن لذت ببرید.

هزینه تعمیر و یدک کش

حتما برای خودتان و یا اطرافیانتان پیش آمده است که در میان راه، خودرویتان دچار مشکل بشود و میان راه بمانید، اگر از معطلی و اعصاب خردی آن فاکتور بگیریم، هزینه یدک کش و تعمیر خودرو در تعمیرگاه های بین راهی هزینه بسیار زیادی برایتان خواهد.

اما برخی از شرکت های اجاره خودرو ماشین هایشان را با تضمین سلامت فنی به مشتریان تحویل می دهند و ازین بابت خیالتان کاملا راحت است. اما در صورتی که خودرویتان دچار مشکل شده، آن ها تعهدات خاصی نسبت به شما دارند.

به عنوان مثال شرکت اجاره خودرو کافه رنت همواره ضمانت می دهد که در صورت بروز مشکل فنی در خودروها، در کمتر از 24 ساعت، خودرویی هم سطح و یا بالاتر از خودروی شما را با خودروی مشکل دار تعویض می کند و در طول مدت تعویض، برای شما و سرنشینان خودرویتان، اقامت در هتل را با هزینه ی شرکت آماده می کند.

هزینه تهران گردی

هزینه تهران گردی با خودرو اجاره ای

شهر تهران در نوروز به یکی از خلوت ترین شهرهای ایران تبدیل می شود و هوای این شهر به پاک ترین حالت خود می رسد به طوری که بسیاری از ساکنین این شهر که به مسافرت نمی روند، تهران گردی را به عنوان تفریح خود در تعطیلات در نظر می گیرند.

اما با توجه به اینکه تهران گردی شهر بزرگی است، گشت و گذار در آن ملزم به داشتن ماشین شخصی و یا تاکسی دربست می باشد. اما یکی از راه های تهران گردی به صورت دسته جمعی، اجاره ون می باشد. اینکار بخش کمی از هزینه های رفت و آمد شما، صرف هزینه اجاره خودرو در نوروز می شود. به این ترتیب شما می توانید مبلغ باقی مانده تان را صرف تفریحات جذاب نمایید.

نویسنده: امید مهری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =