آئودی

به‌تازگی خبرهایی در خصوص آزاد شدن واردات خودرو در سال آینده منتشر شده است. با وجود این‌که موضوع آزاد شدن دوباره واردات خودروهای خارجی به‌کشور هنوز قطعی و اجرایی نشده و فعلا مسیرهای قانونی خود را طی می‌کند، اما همین اخبار نیز موجب امیدواری مردم برای خرید خودرو خارجی مدل 2022 در بازار کشور شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌تازگی خبرهایی در خصوص آزاد شدن واردات خودرو در سال آینده منتشر شده است. با وجود این‌که موضوع آزاد شدن دوباره واردات خودروهای خارجی به‌کشور هنوز قطعی و اجرایی نشده و فعلا مسیرهای قانونی خود را طی می‌کند، اما همین اخبار نیز موجب امیدواری مردم برای خرید خودرو خارجی مدل 2022 در بازار کشور شده است. اخبار منتشرشده از احتمال صدور مجوز برای واردات 50 هزار دستگاه خودرو خارجی در سال 1401 حکایت دارد و گفته می‌شود محدودیت‌های قبلی درخصوص واردات خودرو ممکن است همچنان پابرجا باشد. با توجه به‌این‌که تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی درخصوص نحوه واردات خودرو و محدودیت‌های آن مطرح و اتخاذ نشده، تنها به‌بهانه خبرهای ارسالی در این حوزه، فهرست برندها و خودروهای خارجی را که طبق قوانین قبلی شامل خودروهای غیرآمریکایی با حجم‌موتور زیر 2500 سی‌سی و قیمت زیر 40 هزار دلار می‌شود، معرفی می‌کنیم. در این مقاله قیمت خودروها در کشور مبدأ یعنی همان قیمت جهانی یا ارزش واقعی خودرو قید شده و بدون احتساب عوارض گمرکی و مالیات است. از آن‌جا که هنوز هیچ‌گونه اطلاعات دقیق یا حتی حدودی درخصوص میزان عوارض گمرکی خودروهای وارداتی مطرح نشده، قیمت نهایی خودروها را نمی‌توان تخمین زد. برای تهیه این مقاله به‌سراغ بازار خودرویی امارات‌متحده‌عربی رفته‌ایم که مبدأ اصلی واردات خودرو به‌کشور در سال‌های گذشته شناخته می‌شود و درمجموع می‌توان گفت حدود 80 خودرو مدل 2022 از 20 برند معروف جهانی طبق قوانین سابق، امکان ورود به‌بازار ایران را دارند. بنابراین احتمال ورود خودرویی از کشور دیگر که در بازار امارات‌متحده‌عربی موجود نیست نیز وجود دارد. گزارش مورد نظر در چهار بخش تهیه شده و امروز به‌بخش چهارم و آخر آن می‌پردازیم.

3 مدل آئودی
در طول دو دهه گذشته آئودی دو بار حضور ناکام در بازار ایران را تجربه کرده و حاصل آن دریافت پلاک ملی برای چند مدل محدود بوده که این روزها به‌عنوان خودروهای کمیاب در بازار خودروهای دست‌دوم خرید و فروش می‌شوند. با وجود این‌که دفعات قبل به‌دلیل محدودیت‌های کمتر آئودی می‌توانست با دست پر راهی ‌بازار کشورمان شود، اما این بار تنها سه مدل از محصولاتش را می‌تواند طبق قوانین وارد بازار ایران کند. سه مدل مورد نظر از آئودی که امکان حضور در بازار ایران را دارند عبارتند از A3 با قیمت 836 تا 872 میلیون‌تومان و موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری توربو 150 اسب‌بخاری در کلاس سدان‌های کوچک پرمیوم، نسخه پایه Q3 با شروع قیمت از یک‌میلیارد و 47 میلیون‌تومان و موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری توربو 150 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت پرمیوم و نسخه پایه Q3 اسپرت‌بک با شروع قیمت از یک‌میلیارد و 47 میلیون‌تومان و موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری توربو 150 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت اسپرت. یک مدل سدان در کنار دو کراس‌اوور که یکی از آن‌ها از نوع اسپرت است می‌تواند در این شرایط سخت تا حدودی بازار مناسبی را برای آئودی فراهم کند.

4 مدل رنو

رنو در کنار پژو دو برند خارجی پرفروش در بازار ایران هستند که فروش بالای خود را مدیون خودروهای قدیمی و ارزان‌قیمت مونتاژ داخل هستند. این دو برند معمولا به‌عنوان برندهایی شناخته می‌شوند که به‌صورت مونتاژ داخل به‌بازار عرضه می‌شوند. البته در طول این سال‌ها شاهد عرضه برخی مدل‌های وارداتی از آن‌ها به‌صورت محدود بوده‌ایم. در آینده اگر رنو به‌صورت وارداتی در کشور عرضه شود می‌توان انتظار ورود برخی مدل‌های نام‌آشنا همچون مگان، داستر و کولئوس را داشت. مگان با قیمت 364 تا 582 میلیون‌تومان مجهز به‌موتورهای چهار سیلندر 1.6 لیتری 115 اسب‌بخاری و چهار سیلندر دو لیتری 140 اسب‌بخاری در کلاس هاچ‌بک‌های کامپکت، داستر با قیمت 378 تا 524 میلیون‌تومان مجهز به‌موتورهای چهار سیلندر 1.6 لیتری 115 اسب‌بخاری و چهار سیلندر دو لیتری 135 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کوچک، کولئوس با قیمت 546 تا 756 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری 170 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت و مگان RS با قیمت 865 تا 989 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری توربو 280 اسب‌بخاری در کلاس هاچ‌بک‌های کامپکت اسپرت، مدل‌هایی از رنو در بازار منطقه هستند که امکان حضورشان در آینده نزدیک در بازار ایران فراهم است. با وجود این‌که مگان و داستر نسل عوض کرده و با چهره‌ای کاملا جدید به‌بازار می‌آیند، اما کولئوس با همان شکل و شمایلی که ایران را ترک کرده بود بازمی‌گردد.

6 مدل سوزوکی
سوزوکی برای ما ایرانی‌ها تنها یادآور یک مدل است؛ ویتارا. یک کراس‌اوور ژاپنی که سال‌ها به‌عنوان خودرو مونتاژ داخل میهمان بازار خودرو کشور بود. البته مدل‌های دیگری همچون کیزاشی نیز از سبد محصولات این خودروساز ژاپنی در بازار ایران عرضه شد که به‌دلیل استقبال پایین نامش به‌فراموشی سپرده شد. حال اگر قرار باشد بار دیگر برند سوزوکی را این بار در بخش خودروهای وارداتی رویت کنیم، شش مدل سوئیفت دیزایر با قیمت 290 تا 342 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری 82 اسب‌بخاری در کلاس سدان‌های کوچک، سیاز با قیمت 327 تا 378 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری 91 اسب‌بخاری در کلاس سدان‌های کامپکت، بالینو با قیمت 327 تا 364 میلیون‌تومان و موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری 91 اسب‌بخاری در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک، سوئیفت با قیمت 363 تا 415 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری 82 اسب‌بخاری در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک، ویتارا با قیمت 472 تا 593 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری 115 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کوچک و جیمنی با قیمت 524 تا 567 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری 102 اسب‌بخاری در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک بیشترین شانس حضور را از میان مدل‌های موجود در بازار منطقه دارند.

3 مدل مینی
در واپسین سال‌های آزاد بودن واردات خودرو به‌کشور برند مینی بعد از نیم قرن، این بار با سه محصول جدید به‌بازار ایران بازگشت. مینی تنها در سال 2018 موفق به‌فروش محصولات خود شد و بعد از آن همچون سایر برندهای وارداتی در ایران قربانی ممنوعیت واردات خودرو شد. اکنون بعد از گذشت چهار سال اگر دوباره شرایط و امکان ورود این برند انگلیسی-آلمانی به‌کشورمان فراهم شود باز هم مینی با همان سه مدل البته در نسخه فیس‌لیفت‌شده می‌تواند به‌بازار ایران برگردد.
نسخه پایه کانتری‌من‌ کوپر با شروع قیمت از 981 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو 136 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کوچک پرمیوم، نسخه پایه هَچ کوپر سه در و پنج در با قیمت یک‌میلیارد و 18 تا یک‌میلیارد و 61 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو 136 اسب‌بخاری در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک پرمیوم و نسخه پایه کلاب‌من کوپر با شروع قیمت از یک‌میلیارد و 61 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو 136 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کوچک پرمیوم سه‌مدل نامبرده از خودروهای مینی هستند که می‌توانند دوباره حضور در بازار ایران را تجربه کنند. با این تفاوت که مدل هاچ‌بک این خودرو علاوه‌بر نسخه پنج در می‌تواند در نسخه سه‌در نیز پلاک ملی را دریافت کند. با این حساب تنها مدل غایب از مینی در ایران مینی کانورتیبل خواهد بود که سری قبل هم شانس دیدار آن را نداشتیم.

6 مدل تویوتا
تویوتا همواره یکی از برندهای پرطرفدار و محبوب در بازار خودروهای وارداتی کشورمان بوده و تاکنون مدل‌های زیادی از آن را در خیابان‌های ایران دیده‌ایم. اما از آنجا که تنوع مدل‌های تویوتا بسیار زیاد است، همیشه جا برای آشنایی با یک مدل جدید از آن وجود دارد. اگر سال آینده چشممان به‌جمال خودروهای 2022 در بازار روشن شود، شش مدل از محصولات تویوتا در منطقه امکان ورود و دریافت پلاک ملی را خواهند داشت. رایز با قیمت 418 تا 458 میلیون‌تومان مجهز به‌موتورهای سه‌سیلندر 1.2 لیتری 87 اسب‌بخاری و سه‌سیلندر یک لیتری توربو 97 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کوچک، یاریس با قیمت 436 میلیون‌تومان مجهز به‌موتورهای سه‌سیلندر 1.3 لیتری 98 اسب‌بخاری و چهار سیلندر 1.5 لیتری 105 اسب‌بخاری در کلاس سدان‌های کوچک، C-HR با قیمت 632 تا 684 میلیون‌تومان و موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری هیبرید 121 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کوچک، کرولا کراس با قیمت 654 تا 734 میلیون‌تومان مجهز به‌موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری هیبرید 122 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت، راو 4 با قیمت 654 میلیون تا یک‌میلیارد و 18 میلیون‌تومان مجهز به‌موتورهای چهار سیلندر دو لیتری 170 اسب‌بخاری، چهار سیلندر 2.5 لیتری 203 اسب‌بخاری و چهار سیلندر 2.5 لیتری هیبرید 219 اسب‌بخاری در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت و کمری با قیمت 694 تا 894 میلیون‌تومان مجهز به‌موتورهای چهار سیلندر 2.5 لیتری 178 اسب‌بخاری و چهارسیلندر 2.5 لیتری هیبرید 208 اسب‌بخاری در کلاس سدان‌های متوسط شش مدلی است که تویوتا می‌تواند در بازار ایران عرضه کند. بی‌شک حضور مدل ارزان‌قیمت رایز با ارزش واقعی زیر 500 میلیون‌تومان خالی از لطف نخواهد بود و این امکان را فراهم می‌کند تا اقشار بیشتری بتوانند با خودروهای بی‌دردسر این برند ژاپنی آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

آخرین اخبار