تسلا مدل S 

اگر به‌دنبال یک تجربه رانندگی هیجان‌انگیز هستید، در نهایت انتخاب شما سوپراسپرت یا هایپرکارها خواهد بود. اما هیچ‌کدام از این خودروها لذت هیجان‌انگیز رانندگی با یک سدان سریع را ندارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،اگر به‌دنبال یک تجربه رانندگی هیجان‌انگیز هستید، در نهایت انتخاب شما سوپراسپرت یا هایپرکارها خواهد بود. اما هیچ‌کدام از این خودروها لذت هیجان‌انگیز رانندگی با یک سدان سریع را ندارند. سدان‌ها در کنار انبوهی از امکانات رفاهی و سطح راحتی بالا، این امکان را به‌شما می‌دهند تا در فضای یک سوپراسپرت قرار گیرید و لذت راحتی را در کنار شتاب بالا تجربه کنید. ما طی بررسی‌هایی که انجام دادیم، در این فهرست سدان‌هایی را به‌شما معرفی خواهیم کرد که قدرت خروجی موتور، شتاب صفر تا 100 کیلومتر و حداکثر سرعت منحصر به‌فردی دارند. با ما همراه باشید تا پنج سدان سریع سال را با هم بررسی کنیم.
تسلا مدل S
اگرچه تسلا مدل S خودرویی زیبا و نه‌چندان هیجان‌انگیز به‌شمار می‌رود، اما در پس چهره نه‌چندان جذاب خود شما را در کمترین زمان ممکن به‌وجد می‌آورد. طراحی بدنه این سدان فست‌بک به‌دلیل فرم کوپه بدنه اسپرت است و با استفاده از خطوط تیز روی گلگیرها حس هیجان را به‌بیننده خود القا می‌کند.
اما هرچه باشد، اسپرت‌دوستان آن را نمی‌پسندند. در تسلا مدل S جدید که سال گذشته میلادی دستخوش تغییرات طراحان این کمپانی قرار گرفت، تنها گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و کابین آن به‌ویژه بخش غربیلک‌فرمان و نمایشگر سیستم اطلاعات-سرگرمی با تغیـــیراتی گسترده همراه شده است.
آنچه مدل S را به‌یک سدان جسور بدل کرده، قوای محرکه فوق‌العاده قدرتمند آن است. تسلا مدل S Plaid در جدیدترین نسخه خود با سه‌موتور الکتریکی و یک پک باتری لیتیوم-یون جدید همراه است.
سه‌موتور الکتریکی با باتری‌های 100 کیلووات-ساعتی تغذیه می‌شوند که قدرت خروجی این سدان تمام‌الکتریکی را به 1020 اسب‌بخار می‌رساند.
نکته بسیار مهم این‌که در تست‌های انجام‌شده مطابق ادعای کمپانی تسلاموتورز مدل S Plaid می‌تواند تنها ظرف 1.9 ثانیه از حالت سکون به‌ســـــرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. مدل S Plaid تا 321 کیلومتر برساعت سرعت می‌گیرد و قیمت این نسخه 119 هزار و 990 دلار است.

آئودی ای-ترون جی‌تی RS
اگر به‌دنبال سدان کوپه اسپرت با استایلی فوق‌العاده اسپرت و خاص هستید و نمی‌خواهید صدای زیادی هم به گوش شما برساند، آئودی ای-ترون جی‌تی RS بهترین گزینه پیش روی شماست. ای-ترون جی‌تی RS با مشخصات فنی بی‌نظیری که در خود جا داده است، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. ای-ترون جی‌تی RS از نظر طراحی با خطوط تیز و فرم‌های تخت مواجه است که با زبان جدید طراحی آئودی پیکره جذاب و اسپرتی دارد. فرمت کوپه و طراحی رینگ‌های منحصربه‌فرد چاشنی اسپرت بودن این کوپه چهاردر الکتریکی را دوچندان می‌کند و در نسخه ای-ترون جی‌تی RS دو موتور الکتریکی سنکرون که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب تعبیه شده است، به‌چشم می‌خورد. بنابراین به‌صورت ترکیبی قدرتی برابر 598 اسب‌بخار و گشتاوری برابر 830 نیوتون‌متر را ایجاد می‌کند. اما از آنجا که می‌توان قدرت موتور الکتریکی را تا دور خاصی محدود کرد، حداکثر بوست قدرت به 637 اسب‌بخار نیز می‌رسد. باتری‌های قدرتمندی برای ای-ترون جی‌تی RS در نظر گرفته شده است و باتری‌های 93.4 کیلووات-ساعتی نیروی لازم موتورهای الکتریکی این خودرو را تامین می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید شتاب اولیه هیجان‌انگیزی را با یک کوپه چهاردرِ تمام‌اسپرت الکتریکی تجربه کنید، تنها کافی است کورس پدال گاز را به‌انتها برسانید تا ظرف 3.2 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت برسید. حداکثر سرعت ای-ترون جی‌تی RS به 250 کیلومتربرساعت می‌رسد و کمپانی آئودی این سدان تمام‌برقی اسپرت را با قیمت 140 هزار دلار به‌بازار عرضه کرده است.

ب‌ام‌و M5 CS
ب‌ام‌و M5 CS یعنی سریع‌ترین باواریایی تاریخ. M5 CS از نظر ظاهری با نسخه‌های های-پرفورمنسی M5 و M5 کامپتیشن تنها تفاوت ظاهری دارد. رنگ مات بدنه، هارمونی با رینگ‌های گلد و استفاده از قطعات فیبرکربنی گویای حضور سدان خاص و سریع باواریایی است. از صندلی‌های فیبرکربنی خاص باگت M گرفته تا پدال‌های شیفتر فیبرکربنی و دیفیوزر و صدای خوش‌طنین اگزوزهای M، این سدان را به‌یکی از خواستنی‌ترین سدان‌های جهان بدل کرده است.
درعین حال همان موتور معروف S63 هشت‌سیلندر با آرایش وی‌شکل به‌حجم 4.4 لیتری تویین‌پاور توربو با پاشش سوخت مستقیم زیر کاپوت M5 CS جا خوش کرده است. این موتور با اندکی تغییرات در بخش پاشش سوخت، اصلاح توربوشارژها و سیستم تایمینگ ‌متغیر منحصربه‌فرد ب‌ام‌و یعنی ونوس‌ها می‌تواند حداکثر 627 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتون‌متر گشتاور را به‌ارمغان آورد. گیربکس هشت‌سرعته ام استپ ترونیک قدرت ایجادشده را با سامانه xDrive به‌چهار چرخ انتقال می‌دهد و بر این اساس با انتخاب حالت اسپرت پلاس و تخت‌گاز کردن تنها 2.9 ثانیه زمان نیاز دارید تا در پشت فرمان M5 CS با وزن 1866کیلوگرمی از حالت سکون و سرعت صفر به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت برسید و لذت هیجان با سریع‌ترین سدان باواریایی را تجربه کنید. حداکثر سرعت M5 CS 305 کیلومتر برساعت اعلام شده است. ارزش این سدان سریع و جسور باواریایی 148 هزار و 995 دلار است.

مرسدس‌بنز AMG GT63 S E پرفورمنس
AMG به‌معنای شاهکار مهندسی مرسدس‌بنز است و اواخر سال 2021 این بخش به‌عنوان مرکز تیونینگ تخصصی مرسدس‌بنز به‌صورت کاملا حرفه‌ای سدان سریع و قدرتمندی را به‌جهان معرفی کرد. AMG GT63 چهاردر، درحقیقت همان نسخه پرفورمنسی سدان سوپراسپرت مرسدس‌بنز یعنی AMG GT است. AMG GT63 S E پرفورمنس برای آن دسته از اسپرت دوستانی که ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه یا آئودی RS7 نمی‌تواند آن‌ها را راضی کند، گزینه‌ مناسبی است. این خودرو با استایلی تنومند و منحصربه‌فرد اوج اسپرت بودن خود را به‌نمایش می‌گذارد. هرچند که ورودی‌های هوای فعال در سپر جلو، اسپویلر فعال روی درِ صندوق‌عقب و سراگزوزهای خاص AMG و دیفیوزر آن آدرنالین خون شما را چند برابر می‌کند.
در پس چهره ناآرام و خشن AMG GT63 S E پرفورمنس پیشرانه‌ای قرار گرفته که قوی‌ترین موتور بنزینی است که تا به‌حال توسط AMG ارتقا یافته است. پیشرانه بنزینی هشت‌سیلندر با آرایش وی‌شکل چهارلیتری M177 مزین شده به‌تکنولوژی بای-توربوشارژ قدرت و گشتاور بالایی را به‌ارمغان می‌آورد و ناگفته نماند که فراهم شدن این قدرت و گشتاور بالا به‌کمک یک موتور الکتریکی قدرتمند امکان‌پذیر شده است. بنابراین یک موتور هشت‌سیلندر چهار لیتری بای-توربو با هماهنگی با موتور الکتریکی قدرتمند150 کیلوواتی (201اسب‌بخاری) می‌تواند حداکثر 831 اسب‌بخار قدرت و 1400 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور فزاینده به‌کمک گیربکس 9 سرعته اسپیدشفت با سامانه فورماتیک پلاس به‌چهار چرخ منتقل می‌شود تا برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون، تنها 2.9 زمان نیاز باشد. این زمان برای افزایش آدرنالین خون شما با صدای مهیج اگزوزهای AMG کافی است. AMG GT63 S E پرفورمنس تا 316 کیلومتر برساعت سرعت می‌گیرد و این سدان سریع‌ اشتوتگارتی 236 هزار دلار ارزش دارد.

مرسدس S میباخ
مرسدس‌بنز S W223 شاهکار دیگری از این کمپانی اشتوتگارتی است و زبان جدید طراحی مرسدس‌بنز در کنار تکنولوژی بالا و متمایز این کمپانی صاحب‌نام، پرچمدار لوکس آن را به‌شدت متمایز از ‌سایر رقبا کرده است. استفاده از سطح بالای تکنولوژی سبب شده است S کلاس نسل هفتم یا W223 به‌عنوان بهترین سدان سال 2021 معرفی شود و در فهرست زیباترین کابین‌های سال نیز قرار گیرد. میباخ همان نسخه فوق‌لوکس مرسدس‌بنز است و محصولات این برند فوق‌لوکس هیچ جایی را برای نقد باقی نمی‌گذارند. S میباخ جدید با امکانات فوق پیشرفته و خاصی مانند دستگیره‌های مخفی منحصربه‌فرد، سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر، نسل جدید ایربگ‌های سرنشینان عقب، سیستم کاملا جدید و متفاوت کاربری مرسدس‌بنز MBUX با نمایشگر 12.8 اینچی عمودی سیستم اطلاعات-سرگرمی و 12.3اینچی افقی مقابل راننده و نسل جدید هدآپ دیسپلی، سیستم فوق پیشرفته پیشگیری از برخورد، سیستم فوق پیشرفته و مدرن ایمنی مرسدس‌بنز، سیستم فوق پیشرفته کروزکنترل، سیستم بازشونده درهای هوشمند خودرو، چهار ماساژور چندحالته، سیستم نورپردازی شخصی‌سازی و سیستم کاربری مرسدس‌بنز به‌صورت مجزا برای سرنشینان عقب و... به‌لوکس‌ترین و بی‌بدیل‌ترین سدان لوکس جهان بدل شده است. قلب تپنده این سدان فوق‌لوکس اشتوتگارتی را یک موتور فوق حجیم پرقدرت تشکیل می‌دهد. درواقع موتور 12 سیلندر با آرایش وی‌شکل M279 E60 با تکنولوژی بای-توربو قدرت و گشتاور بالایی را برای این خودرو به‌ارمغان آورده است. این موتور 12 سیلندر بای-توربو با حجم 5980 سی‌سی 612 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که این میزان قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس 9 سرعته اسپیدشفت و به‌همراه سامانه چهارچرخ‌فورماتیک به‌چرخ‌ها منتقل می‌شود. بر این اساس 3.7 ثانیه زمان نیاز است که S میباخ جدید از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد و حداکثر سرعت آن 300 کیلومتر برساعت است. سدان فول‌سایز لوکس مرسدس S میباخ 185 هزار و 950 دلار ارزش دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =