تیگو8 پرو

این روزها  رونمایی و اعلام قیمت خودروی تیگو8 پرو به عنوان اولین و لوکس ترین  محصول برند جدید مدیران خودرو ( فونیکس ) با جنجال زیادی روبرو بود و بحث های گسترده بر سر قیمت این محصول شکل گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها رونمایی و اعلام قیمت خودروی تیگو8 پرو به عنوان اولین و لوکس ترین محصول برند جدید مدیران خودرو ( فونیکس ) با جنجال زیادی روبرو بود و بحث های گسترده بر سر قیمت این محصول شکل گرفت.

برای اینکه راجبع قیمت این خودرو قضاوت کنیم باید بررسی در بازار خودروی کشور و نمونه های وارداتی کارکرده داشته باشیم .

انصافا قیمت خودرو در ایران در مقایسه با بازارهای جهانی بسییار بالاست و این در مورد خودروهای ایرانی ، چینی صدق میکند و نمونه های وارداتی هم به دلیل محدودیت عرضه با قیمت های غیر منطقی عرضه میگردند .

اگر بخواهیم در رنج قیمت یک میلیارد هفتصد تا هشتصد در بازار خودروی ایران بررسی کنیم به خودروهای وارداتی دست دوم برمی خوریم ( با فرض قیمت موجود تیگو8 پرو که یک میلیارد و هفتصد و پنجاه ) بر مبنای قیمت اعلامی با گزینه های وارداتی روبرو میشوید . مثلا هیوندای توسان توسان 2017 کم کار – سانتافه 2016 – کیا اپتیما 2016-2017 ، بنز سی 200 مدل 2011 و اوت لندر میتسوبیشی 2016 و...... و حتی یک لکسوس آر ایکس 350 مدل 2010 بالای دو میلیارد قیمت دارد و یا یک تویوتا پرادو نسل اول مدل 2009 نیز با حدود قیمتی 2 میلیارد و..... خودروهایی که برخی با عمری بیش از 1 دهه در مدلهای لوکس تر از تیگو8 و در مدلهای هم سطح با عمری در حدود 5 سال یا بیش تر عرضه میگردند و قطعا فاقد آپشن کلیدی تیگو8 که شرکت سازنده روی آن تبلیغات ویژه و گسترده ایی نمود ( سیستم ADAS یعنی سیستمهای مدرن همیار راننده برای رانندگی ایمن و لذت بخش ) هستند . خودروهایی که قطعا نیاز آنها به قطعات یدکی و مصرفی بیشتر شده و تقریبا تمام آنها از گارانتی خارج شده و تامیین قطعات آنها به دلیل تحریم ها به سختی و با قیمت بسیار بالا صورت میگیرد. در سوی دیگر شما خودرویی دارید به نام تیگو8 پرو که تمام امکانات ایمنی و رفاهی خودروهای وارداتی را در کنار سطح پیشرفته تری از امکانات دارند که هیچ کدام از رقبا ندارند .از سوی دیگر تیگو8 پرو دارای گارانتی 7 سال یا 200 هزار کیلومتر است که در میان خودروهای موجود خاص و بی رقیب میباشد .

شرکت سازنده برای از گارانتی 7 سال یا 200 هزار کیلومتر نیز فراتر رفته و 10 بار تا 5 سال نیز کلیه سرویس ها را رایگان برای خودرو در نظر میگیرد . تا کیفیت و اطمینان خود را به موفق ترین و پر فروش ترین خودروی تولید برند چری در بازارهای جهانی نشان دهد .

اما روی دیگر ماجرا نیز هست . تیگو8 پرو یک خودروی چینی است که به لحاظ برند با رقبای خود فاصله دارد و هنوز هم تصورات منفی نسبت به خودروهای چینی وجود دارد گرچه نسبت به گذشته این تصورات بهبود فراوان یافته و امروز خرید خودروهای نیمه لوکس چینی برای مردم قابل قبول است به طور مثال پیشتاز ورود چینی ها به بازار لوکس تیگو7 بود که امروز به راحتی و با طرفدار بسیار با قیمتی بیش از یک میلیارد به فروش میرود .

تیگو8 پرو خودرویی مطلوب و مناسب است که میتواند دربازار ایران با توجه به وضعیت خودروهای وارداتی خوش آتیه باشد اما در عین حال با چالش های بسیاری نیز روبرو است . باید این خودرو مورد استفاده مشتریان قرار گیرد و قطعا تجربه استفاده آنها میتواند تاثیرگذار باشد و چهره واقعی و ارزش این محصول را در بازار نشان دهد .

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میر غفار IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    3 0
    بخدا تیگو پنج من موتورش خوابیده ۳ ماهه دنبال قطعه ام تو را خدا اینها را به مردم قالب نکنید آشغالند برا تعمیر ۴۵ میلیون از من گرفتن هنوز درست نشده
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    ماشین های چینی تموم بشه تازه قراره از روسیه وارد کنن........

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =