کد خبر: 239476
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

چند سال قبل خودروسازان، بنگاه‌های خصوصی کوچکی بودند که فقط کار مونتاژ انجام می‌دادند و به‌دنبال طراحی نبودند اما در این سال‌ها، خودروسازشدن به عنوان یکی از اهداف اصلی مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،نماینده مردم آستارا در مجلس درباره کیفیت خودروهای داخلی گفت: «چند سال قبل خودروسازان، بنگاه‌های خصوصی کوچکی بودند که فقط کار مونتاژ انجام می‌دادند و به‌دنبال طراحی نبودند اما در این سال‌ها، خودروسازشدن به عنوان یکی از اهداف اصلی مدنظر قرار گرفته است.»
غلامرضا مرحبا افزود: «هرچند خودروساز شدن و تولید خودروهایی که بتواند در دنیا رقابت کنند، هدف پسندیده‌ای است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که نباید به واسطه انحصار و تولید خودرو بی‌کیفیت موجب آزار مردم شد.»
وی با بیان اینکه به‌دلیل تولید خودروهای بی‌کیفیت تلفات جاده‌ای بسیار است، ادامه داد: « چرا مردم به‌رغم مبالغ بالایی که می‌پردازند، خودروهای بی‌کیفیت تحویل می‌گیرند؟ کشورهایی مانند آلمان، ژاپن، سوئد، فرانسه، ایتالیا و... که سابقه موفقی در خودروسازی دارند، چه مسیری را طی کرده‌اند؟ چرا این کشورها توانستند موفقیت‌های بسیاری در این حوزه کسب کنند اما ایران در خودروسازی ناموفق بوده است؟ شاید موضوعاتی مانند تورم، تحریم و... بر این عملکرد نامطلوب اثرگذار باشد اما نحوه مدیریت و سیاست‌گزاری خودروسازی تاثیر بیشتری نسبت به مولفه‌های مذکور در این امر دارد.»
این نماینده مردم در مجلس یازدهم نوع سیاست‌گزاری و مدیریت خودروسازی‌ها را ازجمله عوامل بسیار مهم در ناکارآمدی این صنعت دانست و تصریح کرد: «هرچند باید از صنعت داخلی حمایت کرد اما این حمایت به چه قیمتی تمام خواهد شد؟ آیا حمایت از تولید داخل باید به قیمت ایجاد فضایی گلخانه‌ای، مصنوعی و وابسته در خودروسازی باشد؟»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =