کد خبر: 239515
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

تولیدکنندگان خودرو، مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن‌وتجارت و شورای نگهبان مجلس مخالف واردات خودرو نیستند. مخالفان اصلی، واردکنندگان هستند!

به گزارش «اخبار خودرو»،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی مصوبه خودرویی مجلس در نشست مجمع تشخیص مصلحت گفت: «تولیدکنندگان خودرو، مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن‌وتجارت و شورای نگهبان مجلس مخالف واردات خودرو نیستند. مخالفان اصلی، واردکنندگان هستند!»
لطف‌اله سیاهکلی با بیان این‌که به‌نظر می‌رسد مجمع قانع شود، افزود: «مجمع تشخیص مصلحت نظام به ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات مدیریت‌شده خودرو ایراد گرفته و آن را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته است. زمانی واردات با سیاست‌های کلی مغایر است که موجب لطمه به تولید داخل شود این در حالی است که تولیدکنندگان معتقدند با سازوکار پیش‌بینی‌شده در مجلس (واردات در برابر صادرات کالاها و خدمات خودرویی) لطمه‌ای به تولید داخل وارد نمی‌شود.» وی با اشاره به جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی مصوبه خودرویی مجلس با حضور نمایندگان مجلس، ایران‌خودرو و سایپا، وزارت صمت، بانک‌مرکزی، واردکنندگان خودرو و... یادآور شد: «در این جلسه نمایندگان ایران‌خودرو، سایپا و سایر تولیدکنندگان معتقد بودند با فرمول مجلس برای واردات مدیریت‌شده خودرو نه‌تنها به تولید لطمه‌ای وارد نمی‌شود بلکه این مصوبه زمینه‌ای را هم برای رقابت و ارتقای کیفیت فراهم می‌کند.» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی مصوبه خودرویی مجلس در نشست مجمع تشخیص مصلحت گفت: «تولیدکنندگان خودرو، مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن‌وتجارت و شورای نگهبان مجلس مخالف واردات خودرو نیستند. مخالفان اصلی، واردکنندگان هستند!»
لطف‌اله سیاهکلی با بیان این‌که به‌نظر می‌رسد مجمع قانع شود، افزود: «مجمع تشخیص مصلحت نظام به ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات مدیریت‌شده خودرو ایراد گرفته و آن را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته است. زمانی واردات با سیاست‌های کلی مغایر است که موجب لطمه به تولید داخل شود این در حالی است که تولیدکنندگان معتقدند با سازوکار پیش‌بینی‌شده در مجلس (واردات در برابر صادرات کالاها و خدمات خودرویی) لطمه‌ای به تولید داخل وارد نمی‌شود.» وی با اشاره به جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی مصوبه خودرویی مجلس با حضور نمایندگان مجلس، ایران‌خودرو و سایپا، وزارت صمت، بانک‌مرکزی، واردکنندگان خودرو و... یادآور شد: «در این جلسه نمایندگان ایران‌خودرو، سایپا و سایر تولیدکنندگان معتقد بودند با فرمول مجلس برای واردات مدیریت‌شده خودرو نه‌تنها به تولید لطمه‌ای وارد نمی‌شود بلکه این مصوبه زمینه‌ای را هم برای رقابت و ارتقای کیفیت فراهم می‌کند.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    دروغ به این بزرگی وشاخ دار.به سیاهکلی بگویید.. خودش هست.کدوم واردکننده بایدوبه چه دلیلی مخالف واردات باشد.خجالت هم خوب چیزی هست که متاسفانه درخیلی هانیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =