کد خبر: 240325
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
بازار خودرو

امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ مدل ۹۹ صفر کیلومتر بین ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. اما در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی ارقام پنج تا ۱۰ درصد بالاتر از این قیمت‌ها از سوی فروشندگان اعلام می‌شوند

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، وضعیت این روزهای بازار را آرام و راکد توصیف کرد و گفت: «‌با وجود این رکود، قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان پنج تا ۱۰درصد بالاتر از نرخ بازار است.»
سعید موتمنی افزود: «امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ مدل ۹۹ صفر کیلومتر بین ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. اما در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی ارقام پنج تا ۱۰ درصد بالاتر از این قیمت‌ها از سوی فروشندگان اعلام می‌شوند.»
وی بیان کرد: «این مساله نشان می‌دهد افراد تمایل واقعی به فروش خودرو ندارند و منتظرند که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ دره‌ حال وقتی عرضه پاسخگوی تقاضای موجود نباشد، چنین شرایطی دور از ذهن نخواهد بود.»
به گفته این مقام صنفی، نیاز بازار دست‌کم ماهانه ۱۱۰هزار دستگاه خودرو است و اگر این نیاز تامین شود، دیگر شاهد آشفتگی و دونرخی در قیمت‌ها نخواهیم بود.
موتمنی ادامه داد: «با وجود گذشت بیش از ۴۵روز از شروع سال جدید، بررسی تعداد خودروهای فاکتورشده از خودروسازان حاکی از حجم عرضه کمتر از نیاز به بازار است.» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت افزود: «همه مشکلات بازار را باید در تولید و عرضه کم خودرو جست‌وجو کرد.» وی تاکید کرد:‌ «بازار تشنه خودرو به‌ویژه مدل‌های جدید است. باید کمبودها برطرف شوند تا شاهد کاهش فاصله قیمتی شاهد باشیم، در این راستا هرکجا توان تامین نیاز وجود ندارد باید اجازه واردات هرچند به صورت محدود داده شود.»
بر اساس این گزارش گرچه آمارهای رسمی تولید خودرو مربوط به فرودین‌ماه هنوز آماده نشده، اما بررسی عملکرد خودروسازان بزرگ در سامانه کدال، حکایت از کاهش تولید خودرو دارد؛ موضوعی که کارشناسان دلیل اصلی آن را تکمیل‌کاری خودروها و تلاش خودروسازان برای کاهش خودروهای ناقص عنوان می‌کنند.
بررسی آمارهای منتشرشده در سامانه کُدال حاکی از تولید ۴۵ هزار و ۳۹۶ دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان فروردین‌ماه است. این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۶۴ هزار و ۲۷۹دستگاه خودرو) افت ۲۹.۳ درصدی نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =