لیفان 820

محصولات لیفان در کشور نسبت به‌سایر رقبای هموطنشان شاید تا پیش از سال 1395 جایگاه خاصی نزد خریداران خودرو نداشتند؛ اما با ورود مدل 820 به‌بازار، نگاه خریداران خودرو به‌محصولات این خودروساز عوض شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،محصولات لیفان در کشور نسبت به‌سایر رقبای هموطنشان شاید تا پیش از سال 1395 جایگاه خاصی نزد خریداران خودرو نداشتند؛ اما با ورود مدل 820 به‌بازار، نگاه خریداران خودرو به‌محصولات این خودروساز عوض شد.
لیفان820 از سال 1395 تا اواخر سال 1397 روی خط‌تولید گروه کرمان‌موتور قرار داشت و این خودرو سدان که در سگمنت D یا سدان‌های میان‌سایز قرار می‌گیرد، باتوجه به‌طراحی به‌روز و بخش فنی کاملا قدرتمند توانست در بازار کشورمان به‌خوبی مورد استقبال قرار گیرد.
از نظر طراحی شاهد یک خودرو زیبا و جذاب و البته با ویژگی‌های اسپرت هستیم و در نمای جانبی به‌دلیل طراحی خط تیز افقی شانه و سطوح تخت و البته برآمدگی خاص روی گلگیرهای جلو با رینگ‌های 16 اینچی، شاهد کاراکتر اسپرتی از این سدان خانوادگی میان‌سایز هستیم.
اما تنها نکته منفی درطراحی لیفان820 طراحی رینگ‌های کوچک 16 اینچی است که چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد. اما درنمای جلو چراغ‌های مشابه محصولات ب‌ام‌و و جلوپنجره شش‌ضلعی با خطوط تیز روی کاپوت، چهره کاملا اسپرتی را از این خودرو به‌نمایش‌ می‌گذارد. چراغ‌های کشیده با LED درعقب با حجم‌پردازی خاص روی صندوق‌عقب، زیبا و شیک به‌نظر می‌رسد و جالب است بدانید لیفان820 روی پلت‌فرم مهندسی معکوس‌شده K پلت‌فرم تویوتا توسعه یافته است. بر این اساس خط ستون‌ C خودرو نیز با ضخامت نسبتا کمی طراحی شده که مشابه تویوتا کمری سری XV40 است. در زمان ورود به‌کابین متوجه می‌شوید که سبک طراحی داشبورد ساده است. اما قرارگیری یک صفحه‌نمایش 4.2 اینچی TFT برای کلاستر (مقابل راننده) و یک نمایشگر شش‌اینچی لمسی برای کنسول میانی، فضای داخلی خودرو را به‌سمت و سوی مدرن بودن می‌برد. همچنین طراحی غربیلک‌فرمان چهارشاخه و دسته‌دنده اسپرت، رانندگی با لیفان 820 را جذاب می‌کند.

آیا لیفان 820، 600 میلیون‌تومان ارزش دارد؟


استفاده از پلاستیک منعطف در بخشی از داشبورد و چرم روی صندلی‌ها فضای داخلی را کمی لوکس جلوه می‌دهد و از مهم‌ترین امکانات رفاهی لیفان 820 می‌توان به‌شش ایربگ، سیستم ترمز ABS، EBD، BAS و ESP، سانروف، چراغ‌های هالوژن جلو، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید (کی‌لس)، استارت دکمه‌ای، تنظیم صندلی راننده در شش جهت و تنظیم گودی کمر راننده، سنسور و دوربین دنده‌عقب، کروزکنترل، قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک‌فرمان، تنظیم اتوماتیک سیستم تهویه‌مطبوع و صندلی مخصوص کودک (ISOFIX) اشاره کرد. دربخش فنی شاهد یک محصول قدرتمند از کمپانی لیفان هستیم. زیرا یک موتور چهارسیلندر 2.4 لیتری تنفس‌طبیعی 16 سوپاپه زیر کاپوت 820 جا خوش کرده است. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 158 اسب‌بخار قدرت را در 5700 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 221 نیوتون‌‎متر گشتاور را در چهارهزار آرپی‌ام فراهم کند. این پیشرانه درحقیقت مهندسی معکوس و کپی‌برداری‌شده از پیشرانه معروف 2AZ-FE تویوتاست که قلب تپنده کمری XV40 را تشکیل می‌دهد.
گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به‌چرخ‌های جلو را برعهده دارد و این گیربکس به‌روز و باکیفیت بوده و جزو نمونه‌های کم‌استهلاک حاضر در صنعت‌خودرو کشور به‌شمار می‌رود. زیرا تعویض دنده‌ها به‌موقع و فاقد کوبش یا ضربه بوده و به‌دلیل طراحی سیستم خنک‌کننده مناسب، راندمان بالایی دارد. از سوی دیگر طراحی سیستم تعلیق مک‌فرسون استرات در محور جلو و سیستم مولتی‌لینک یا چند اهرمی با فنرهای لول پیچشی درعقب، سواری باکیفیتی را دراختیار سرنشینان می‌گذارد. درنهایت باید گفت رینگ 16 اینچی برای استایل بدنه لیفان 820 مناسب نیست؛ اما از نظر کیفیت سواری قابل قبول بوده و سبب کاهش ضربات وارده به‌داخل کابین می‌‎شود. باتوجه به‌پیشرانه تنفس‌طبیعی و الگوبرداری صحیح از روی کمری XV40، لیفان 820 یکی از محصولات کم‌استهلاک و باکیفیت بازار کشور به‌شمار می‌رود و درحال حاضر این سدان میان‌سایز مدل 1397 با 81 هزار کیلومتر کارکرد، در بازه قیمتی 600 میلیون‌تومان قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =