آتین‌خودرو

در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران، شرکت «آتین‌خودرو» از دو محصول ون مسافری و باری خود رونمایی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران، شرکت «آتین‌خودرو» از دو محصول ون مسافری و باری خود رونمایی کرد. این دو ون در شرایطی رونمایی شدند که نیاز به ون در بازار داخلی چه در بخش باری و چه در بخش مسافری بیش از همیشه احساس می‌شود. این در حالی است که ون‌های معرفی‌شده ازسوی آتین‌خودرودیزل با نگاه‌به شرایط زیست محیطی کشور، از استانداردهای یورو6 بهره می‌برند و مصرف سوخت بسیار پایینی را در مقایسه با رقبای خود به ثبت رسانده‌اند؛ موضوعی که به نظر می‌رسد می‌تواند توجه افراد بسیاری را به خود جلب کند.

پیش‌بینی بازار برای ون‌های «آتین‌خودرودیزل»

مدیرفروش شرکت آتین‌خودرودیزل درباره این ون‌ها به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «باتوجه به نیاز ناوگان به نوسازی و خودروهای روز، مطمئنا با این دو ون سهم خوبی را در بازار داخلی به دست خواهیم آورد.» آرش عبدی اظهار کرد: «باتوجه به آنکه این ون هم بخش باری و هم بخش مسافری را پوشش می‌دهد، می‌توانیم از این مدل در شرکت‌های حمل دارو، شرکت‌های پستی و همچنین در ناوگان مسافری درون‌شهری و برون‌شهری بهره ببریم و در بخش‌های مختلف بازاری را برای این خودرو متصور باشیم.» وی ادامه داد: «باتوجه به مصرف سوخت پایین این خودرو و ابعاد مناسب پیش‌بینی ما این است که بازار خوبی را در این سگمنت به دست بیاوریم.»

تامین نیاز بازار به کاربری‌های مختلف با ون «آتین»
مدیرفروش آتین‌خودرودیزل در ادامه با اشاره به نیاز کشور به کاربری‌های مختلف بیان کرد: «این خودروها قابلیت تغییر کاربری در بخش‌های مختلف را دارند. از این ون‌ها می‌توان در بحث کمپر و کاربری‌های مورد نیاز بازار بهره برد.» وی عنوان کرد: «متقاضیان می‌توانند تغییر کاربری موردنظر را هم در همکاری با شرکت انجام دهند و هم در صورت تمایل می‌توانند این خودروها را با سایر شرکت‌های فعال در این زمینه تجهیز کنند.» عبدی با اشاره به قیمت‌گذاری این خودروها اعلام کرد: «هنوز قیمت‌گذاری دقیقی روی این خودرو انجام نشده است.» وی ادامه داد: «پیش از رونمایی این مدل‌ها در نمایشگاه خودرو، این ون به شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی معرفی شده و در حال حاضر مشتریان بالقوه‌ای برای این خودرو وجود دارد و درحال مذاکره با شرکت‌های دولتی و خصوصی هستیم اما میزان پیش‌فروش این خودروها به‌طور دقیق مشخص نیست.»

تامین نیاز بازار به کاربری‌های مختلف با ون «آتین»

تنظیم موتور ون‌های «آتین» با سوخت کشور
آرش عبدی در ادامه به مزایای این دو ون باری و مسافری اشاره و اظهار کرد: «مزیت این خودرو در مقایسه با رقبای خود در بازار به مصرف سوخت پایین و استاندارد آلایندگی یورو 6 آن برمی‌گردد.» وی همچنین بیان کرد: «باتوجه به مشکلاتی که در زمینه تامین سوخت مناسب برای استانداردهای روز در کشور شاهد بودیم، موتور این خودروها با توجه به سوخت موجود در کشور تنظیم شده است.» ون جدید آتین در ابعاد 5.70 طول و 2.50 در ارتفاع و عرض دو متر ارائه شده، فضا و وزن این خودرو برای هر کاربری مناسب است. این خودرو قابلیت حمل بار تا 1.5 تن را دارد. پیشرانه این خودرو یک موتور با تکنولوژی رنو- نیسان است که استاندارد آلایندگی یورو6 دارد، استانداردی که به نظر می‌رسد باتوجه به وضعیت زیست‌محیطی فعلی برای کشور مناسب باشد. این خودرو با 140 اسب‌بخار قدرت و پیشرانه آن چهار سیلندر خطی است.

قابلیت حمل 1.5تن بار با ون باری «آتین»
فضای داخل کابین 3.30 طول و 1.910 ارتفاع و 1.810 عرضه است. کابین این خودرو با برخورداری از 15 عدد صندلی بسیار مناسب برای کاربری شهری، مسافر و سرویس مدارس است. مدل هشت صندلی این خودرو نیز برای صنعت توریسم کاربری مناسبی دارد. این خودرو به صورت مبله قابل‌عرضه است.
در مدل باری نیز این ون 11 مترمکعب فضا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و قابلیت حمل بار تا 1.5 تن را دارد. از مزایای دیگر این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع مستقل از قسمت سرنشین اشاره کرد که البته این امکان در مدل باری هم فراهم است تا برای کاربری هایی ازجمله حمل دارو توزیع یکنواخت هوا در کابین داشته باشیم.
تجهیزات ایربگ راننده و سرنشین، کروزکنترل، سیستم صوتی و تصویری مناسب و راهنمای دنده‌عقب و سیستم هشدار پارک ازجمله قابلیت‌های داخلی این ون محسوب می‌شوند. شاسی این خودرو از نوع یکپارچه مونوکوک است. ورقی که در بدنه این خودرو به کار رفته، از فولاد آلیاژی بسیار مستحکم است. در مجموع 6 هزار نقطه جوش با فاصله 5 سانتی متر در کل خودرو به کار رفته که اتاق مستحکمی را برای سرنشین فراهم کرده است.

آیرودینامیک؛ مزیت منحصربه‌فرد

درِ الکترونیکی عقب خودرو از مزیت‌های آن به‌حساب می‌آید به‌ویژه در کاربری‌های باری به‌طور کامل باز می‌شود، در کنار اتاق قرار می‌گیرد و هنگام تخلیه و بارگیری فضای کنار اتاق را مسدود نمی‌کند.
ترمزهای این خودرو، دیسکی مجهز به سیستم ضدقفل، سیستم پایداری و سیستم ترمز اضطراری است و آخرین تکنولوژی برای سیستم ایمنی این خودرو به کار رفته، سیستم زیربندی این شرکت در عقب به‌صورت شمشی لایه‌ای است. این محصول همچنین مطابق استانداردهای جهانی مجهز به رادار خطوط، رادار کناری و رادار نقطه کور است.
به‌گفته مدیرعامل این شرکت شرایط آیرودینامیکی؛ این ون را نسبت به دیگر رقبا متمایز کرده و باعث شده است مصرف سوخت این خودرو تا 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش پیدا کند که یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =