دو خودروساز

با تحقق اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور، کارگروه تخصصی در حوزه ارتقای کیفیت محصولات با هدف تحول کیفی محصولات و افزایش رضایت‌مندی مشتریان آغاز به کار کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،با تحقق اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور، کارگروه تخصصی در حوزه ارتقای کیفیت محصولات با هدف تحول کیفی محصولات و افزایش رضایت‌مندی مشتریان آغاز به کار کرد. در نشستی که با معاونان کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا برگزار شد، گزارشی درخصوص برنامه‌های راهبردی و جامع تحول محصولات و خدمات دو خودروساز ارائه و زمینه‌های همکاری‌های مشترک دوجانبه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. تیم‌های کاری مشترکی در هشت محور با حضور نمایندگانی از دو خودروساز تشکیل شده و به‌صورت هفتگی و مستمر، درخصوص سرفصل‌های هریک از کارگروه‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مدنظر ارائه می‌شود، البته نشست‌های مشترک با جدیت دنبال خواهد شد. همکاری استراتژیک دو گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا، در راستای تغییر و تحول ریشه‌ای در کیفیت و ارتقای رضایت‌مندی مشتریان انجام می‌شود. این مهم در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و بخشی از فرمان هشت‌بندی ریاست‌جمهوری و همچنین تکریم و عمل به انتظارات مردم و مشتریان صورت می‌گیرد و بی‌تردید دستاوردهای چشمگیری به همراه خواهد داشت که راهگشای مسیر نوینی است که خودروسازان در پیش گرفته‌اند.

الگوبرداری دقیق از نمونه‌های موفق جهانی
برنامه اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور در سال ۱۴۰۱، با رویکرد مثبت و جدیت بیشتری در دستور کار مدیران عامل شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا قرار گرفته و در هفته‌های اخیر نیز نخستین گام‌ها در راستای تحقق آن برداشته شده است و انتظار می‌رود با ایجاد سازوکارهای لازم، تحولات عمده‌ای در زمینه طراحی و تولید محصول مشترک، تنوع محصول، کاهش هزینه‌های تولید، خدمات پس از فروش، چابک‌سازی زنجیره تامین و توسعه بازارهای بین‌المللی فراهم شود. برنامه اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور، با مطالعه و الگوبرداری دقیق از نمونه‌های موفق جهانی در دستور کار قرار گرفته و با شناسایی ظرفیت‌ها و چارچوب‌های صنعتی ایران، وارد مرحله عملیاتی شده است. در همین راستا، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: «همکاری مشترک ایران‌خودرو و سایپا در حوزه قوای محرکه، سرآغازی برای تولید محصول مشترک است و شکل‌گیری اتحاد استراتژیک بین دو شرکت به‌طور حتم اثرات مطلوبی به دنبال خواهد داشت.» احمد نعمت‌بخش با بیان این‌که آغاز همکاری دو خودروساز بزرگ، رویکرد هوشمندانه و تاریخی در صنعت خودرو خواهد بود، تصریح کرد: «امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی اتحاد استراتژیک به‌عنوان تنها راه بقا، توسعه بازار و تنوع محصول در صنعت خودرو قلمداد می‌شود و آغاز این حرکت در صنعت خودرو ایران، نویدبخش دستاوردهای ارزشمند خواهد بود.»

پرهیز از سرمایه‌گذاری‌های موازی و هزینه‌بر
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه و تحقیقات قطعات و مجموعه‌های خودرو (ایتراک) نیز در همین خصوص گفت: «با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو گروه خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا در زمینه‌های گوناگون، از سرمایه‌گذاری‌های موازی و هزینه‌بر پرهیز خواهد شد.» داود جهاندیده در بازدید جمعی از مدیران ارشد شرکت سایپا از آزمایشگاه‌های تخصصی ایتراک اظهار کرد: «خودروسازان داخلی به‌ویژه دو خودروساز بزرگ کشور باید برای رشد و توسعه و افزایش کیفیت محصولات خود از تجارب، تجهیزات و نقاط قوت یکدیگر بهره‌مند شوند و در حوزه‌های تخصصی هم‌پوشانی داشته باشند. از این رو، آمادگی خود را برای همکاری‌های فی‌مابین اعلام می‌کنیم.» وی ادامه داد: «شرکت ایتراک به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، برای حرکت رو به جلوی صنعت خودرو و در به ثمر نشاندن هرچه بهتر پروژه‌های ملی و نیز افزایش رضایت مشتریان خودروهای ساخت داخل از هیچ کوششی دریغ نکرده و ضمن بهره گیری از توانمندی‌ها و امکانات آنان، در خدمت خودروسازان کشور در زمینه‌های مورد نیاز خواهیم بود.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ali IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    خدا رحم کنه. تا حالا جدا جدا ملت رو میچاپیدن حالا باهم میخوان بچاپن!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =