در برخی مواقع امکان دارد سوکت این سنسور با اشکال مواجه شده باشد که باید بررســــــی شود. اما درصورت سالم بودن سوکت، باید سنسور دریچه‌گاز تعویض شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،درحالت کلی آنچه شما در ابتدای سوالتان مطرح کردید می‌تواند پنج علت عمده داشته باشد.
1- ابتدا باید سیستم جرقه‌زنی و متعلقات آن بررسی شود و در این صورت احتمال دارد روی شمع دوده جمع شده باشد یا این‌که بخش سرامیکی آن که همان چینی شمع است، شکسته باشد. بنابراین ابتدا شمع را بررسی کنید و اگر سالم بود، آن را تمیز کرده و در غیر این صورت این قطعه را تعویض کنید.
2- اگر با تعویض شمع مشکل برطرف نشد، درچنین حالتی باید کوئل و اتصالات آن چک شود. چراکه ممکن است کوئل با اشکال مواجه شده باشد و برای برطرف کردن اشکال، باید این قطعه هم تعویض شود. اما گاهی پس از تعویض کوئل همچنان این مشکل وجود دارد. برهمین اساس توصیه می‌شود وایر شمع نیز تعویض شود.
3- این نکته را نباید فراموش کرد که سیستم سوخت‌رسانی در هر نوع پیشرانه‌ای از مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود و اگر هر نوع اشکالی در آن به‌وجود آید، منجر به‌کاهش قدرت و همچنین اختلال در روند کاری موتور می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمال این‌که مسیر بنزین مسدود یا انژکتور دچار مشکل شده باشد نیز بسیار است. بنابراین مسیر سوخت را بررسی کنید و از باز بودن مسیر بنزین و تمیز بودن صافی آن اطمینان حاصل کنید. درصورت باز بودن این مسیر، باید صافی را تعویض کنید. برخی مواقع حتی پس از تعویض صافی، همچنان این مشکل وجود دارد که توصیه می‌شود برای رفع مشکل ضمن باز کردن انژکتور موتور این قطعه شست‌وشو داده شده یا درنهایت تعویض شود.
4- گاهی نیز این مشکل به‌دلیل عدم‌آب‌بندی صحیح سیلندر رخ می‌دهد. به‌عبارت دیگر هوا رینگ‌های کمپرسی پیستون، آب‌بندی لازم را انجام نمی‌دهد و در این صورت باید کمپرس موتور اندازه‌گیری شود که اگر از حد استاندارد پایین‌تر باشد، لازم است قطعات داخلی موتور تعویض شود. منظور از قطعات داخلی رینگ‌های پیستون است که باید تعویض شوند.
5- در پایان قطعه‌ الکترونیکی که در سیستم جرقه‌زنی نقش بسیار مهمی دارد باید بررسی شود. احتمال دارد فاصله‌ پیکاپ نسبت به‌فلایویل زیاد شده باشد یا این‌که پیکاپ به‌درستی وظیفه خود را انجام ندهد که درصورت نیاز باید این قطعه الکترونیکی تعویض شود. درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما نیز باید گفت روشن شدن چراغ‌چک آن هم به‌صورت پنج مرتبه و متناوب، تنها به‌دلیل اشکال در سنسور دریچه‌گاز است.
همچنین در برخی مواقع امکان دارد سوکت این سنسور با اشکال مواجه شده باشد که باید بررســــــی شود. اما درصورت سالم بودن سوکت، باید سنســــــور دریچه‌گاز تعویض شود.
این نکته را نیز فراموش نکنید که بسیاری از راکبان، پیشرانه موتورسیکلت خود را گاهی شست‌وشو می‌دهند و این مساله بر روند کاری موتور تاثیر زیادی می‌گذارد. زیرا شست‌وشوی قطعات موتور (به‌ویژه قطعات الکترونیکی) سبب می‌شود کارکرد موتور ضعیف و از طرفی خرابی قطعات نیز بیشتر شود.
بر این اساس توصیه می‌شود هرگز پیشرانه موتورسیکلت خود را به‌صورت مستقیم در معرض آب قرار ندهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =