سرامیک یا صافکاری ماشین؟ زیبایی خودرو لوکس خود را تضمین کنید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیبایی رنگ و بدنه ماشین برایتان اهمیت زیادی دارد، احتمالاً به دنبال بهترین گزینه برای محافظت از رنگ بدنه ماشین خود هستید. رنگ ماشین در اثر عوامل مختلفی و در طی گذشت زمان دچار آسیب می‌شود و برای ترمیم دوباره آن روش‌های گوناگونی وجود دارد. صافکاری یکی از روش‌های قدیمی و مرسوم برای این کار است. به طور معمول افراد پس از آسیب بدنه خودرو خود، به یک صافکار ماشین مراجعه می‌کنند و در برخی موارد ماشین نیاز به رنگ مجدد خواهد داشت. بسته به نوع آسیب و خسارت وارده، هزینه این کار متغیر خواهد بود. امروزه روش‌های دیگری نیز برای ترمیم و بازسازی ظاهر خودرو وجود دارد که ممکن است از صافکاری ماشین بهتر و مؤثرتر باشد. در این مقاله قصد داریم با هر یک از این روش‌ها آشنا شویم و به معرفی مزایا آن‌ها بپردازیم.

سرامیک یا صافکاری ماشین؟ زیبایی خودرو لوکس خود را تضمین کنید

صافکاری خودرو چیست؟

صافکاری خودرو به عنوان یک روش کاربردی و تأثیرگذار برای ترمیم رنگ خودرو است. در این روش از ابزارهای گوناگونی استفاده می‌شود تا رنگ آسیب دیده ماشین به حالت اولیه خود بازگردد. ابزاری مانند: سنباده، پیستوله، برس و غیره به عنوان ابزار کار صافکاری هستند که در رفع مشکلات ظاهری خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای این کار اول از همه با استفاده از یک سنباده رنگ خودرو سابیده می‌شود و پس از آن رنگ جدید به صورت چند لایه به وسیله پیستوله بر روی ماشین اسپری می‌گردد. براقی و شفاف بودن رنگ، نشان دهنده یک رنگ آمیزی اصولی و صحیح برای خودرو است.

مزایای صافکاری ماشین

برخی از مهم ترین فواید صافکاری خودروها عبارتند از:

  • رفع خراش‌های بدنه: یکی از مهم‌ترین فواید و کاربردهای صافکاری، برطرف کردن خراش‌های جزئی بدنه ماشین است. وسیله نقلیه به هنگام تردد در جاده ممکن است دچار خراش و آسیب شود و ازآنجایی که سلامت و زیبایی ظاهر خودرو برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، صافکاری و رنگ آمیزی ماشین گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.
  • بر طرف ساختن فرورفتگی‌ها: تصادف یک جز جدا نشدنی از وسایل نقلیه به ویژه خودروها است. در اثر تصادف ممکن است فرورفتگی‌هایی در بدنه خودرو ایجاد شود. رفع تمامی این فرورفتگی‌ها به وسیله صافکاری صورت می‌گیرد.
  • ایجاد شفافیت ماشین: پس از رفع نواقص بدنه ماشین با زدن یک پولیش خودرو، بدنه ماشین شفاف خواهد شد. درخشندگی خودرو با این روش افزایش می‌یابد و ظاهر زیباتری پیدا می‌کند.

سرامیک یا صافکاری ماشین؟ زیبایی خودرو لوکس خود را تضمین کنید

سرامیک خودرو چیست؟

علاوه بر صافکاری و پولیش ماشین، روش دیگری به نام سرامیک خودرو نیز وجود دارد. سرامیک خودرو، یک پوشش پولیمری بر روی بدنه خودرو است که از آسیب لایه بیرونی بدنه محافظت می‌کند. سرامیک خودرو در واقع یک محافظت سرامیکی مایع است که به صورت شیمیایی بر روی رنگ اصلی خودرو شما قرار می‌گیرد. این پوشش سرامیکی، از دی‌اکسید سیلیکون SiO2 با ترکیبی از برخی مواد شیمیایی دیگر ساخته شده است و دوام بیشتری نسبت به پولیش‌های خودرو دارد. پوشش‌های سرامیکی تمیز کردن سطح رنگ ماشین را بسیار آسان‌تر می‌کند و به دلیل سطح آب‌گریزی که دارند آلودگی‌ها را به راحتی دفع می‌کند. در واقع، سرامیک‌ خودرو براقیت بسیار زیادی به سطح خودرو می‌دهد و ظاهر زیباتری را برای ماشین ایجاد می‌کند.

فواید سرامیک خودرو

مهمترین مزایای سرامیک خودرو عبارت است از:

  • محافظت در برابر اشعه خورشید: نور خورشید آسیب بسیار زیادی را به رنگ ماشین وارد می‌کند. روکش‌های سرامیکی از رنگ خودرو در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند و از اکسید شدن آن جلوگیری می‌کند. اگر شما هم ماشین خود را در مدت زمان طولانی در برابر نور آفتاب پارک می‌کنید، سرامیک خودرو گزینه بسیار مناسبی برای محافظت از رنگ بدنه آن است.
  • محافظت در برابر لکه‌های شیمیایی: آلاینده‌های موجود در هوا در اثر آلودگی هوا، لکه‌های شیمیایی زیادی را بر روی بدنه ماشین ایجاد می‌کنند. سرامیک خودرو می‌تواند از ایجاد این لکه‌ها بر روی رنگ ماشین جلوگیری کند.
  • سهولت در تمیز کردن: همان طور که گفته شد، سرامیک ماشین خاصیت آب‌گریزی زیادی دارد و در نتیجه شستشوی ماشین به آسانی صورت می‌گیرد. در این حالت تمامی آلودگی‌های موجود بر روی بدنه ماشین به راحتی رفع می‌شوند.
  • زیبایی و شفافیت ماشین: با زدن یک لایه سرامیکی بر روی رنگ خودرو، درخشندگی و شفافیت ماشین افزایش می‌یابد.
  • ماندگاری زیاد: این روش ماندگاری طولانی تری نسبت به سایر روش‌ها دارد و به همین دلیل دیرتر از پوشش‌های قدیمی از بین می‌رود.
  • مقرون به صرفه: استفاده از سرامیک ماشین مقرون به صرفه است. ممکن است هزینه اولیه آن نسبت به روش های دیگر بیشتر باشد اما به علت ماندگاری و دوام بالایی که دارد بسیار به صرفه تر است.

سرامیک یا صافکاری ماشین؟ زیبایی خودرو لوکس خود را تضمین کنید

خدمات صافکاری و سرامیک خودرو در مدوسا

سرامیک خودرو نسبت به پولیش و روش‌های دیگر، از فواید زیادی برخوردار است و امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این روش برای محافظت از رنگ ماشین خود استفاده کنند. مجموعه مدوسا (Medusa) یکی از باسابقه‌ترین و بهترین نمایندگی‌های فروش سرامیک خودرو در سطح کشور است. این مجموعه در زمینه زیبایی و حفاظت خودرو فعالیت دارد و محصولات متنوعی را به فروش می‌رساند. تمامی خدمات موجود در این مجموعه با استفاده از باکیفیت‌ترین محصولات صورت می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت، کیفیت و سایرخدمات، می توانید به سایت مدوسا (https://medusagroup.ir) مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =