بازار خودرو

بحث طرح مالیات بر عایدی سرمایه از طرح‌هایی است که در یکی دو سال اخیر بسیار داغ بوده و بسیاری معتقدند با انجام آن سفته‌بازی در بازارهایی مانند خودرو و مسکن کاهش پیدا می‌کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،بحث طرح مالیات بر عایدی سرمایه از طرح‌هایی است که در یکی دو سال اخیر بسیار داغ بوده و بسیاری معتقدند با انجام آن سفته‌بازی در بازارهایی مانند خودرو و مسکن کاهش پیدا می‌کند.
البته مخالفان نیز انجام این طرح را بی‌تاثیر بر بازار می‌دانند و معتقدند این طرح هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.
در همین زمینه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: «طرح مالیات بر عایدی سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس تاثیرات مثبتی بر کاهش سفته‌بازی و دلالی در بازار مسکن و خودرو دارد، درحال‌حاضر فشار بسیاری از این محل‌ به زندگی مردم وارد می‌شود.»
سیداحسان خاندوزی درباره طرح مالیات برعایدی سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس، بیان کرد: «از رئیس کمیسیون اقتصادی درخواست کردم با هیات‌رئیسه مجلس مذاکرات لازم را درباره این طرح انجام دهد. دولت اصرار دارد طرح مالیات بر سوداگری در اولویت دستورکار قرار گیرد زیرا این موضوع تاثیرات مثبتی بر کاهش سفته‌بازی و دلالی در بازار مسکن، خودرو و... خواهد داشت.»
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح کمیسیون اقتصادی می‌تواند به کاهش التهاب بازار کالاهای مذکور کمک کند، گفت: «بسیار به طرح کمیسیون اقتصادی خوش‌بین هستیم و رئیس کمیسیون اقتصادی نیز موافقت کردند طرح در اولویت باشد و مذاکرات لازم با هیات رئیسه مجلس انجام شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =