صنعت خودرو روسیه

صنعت خودرو روسیه آماده است با ایران همکاری‌های مشترک داشته باشد و ایران می‌تواند شریک تجاری ما در بازاری باشد که به گفته وال‌استریت‌ژورنال شرکت‌های غربی این بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری را رها کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس سازمان توسعه تجارت در سفر خود به سن‌پترزبورگ طی سه روز در دیدارهایی با مقامات ارشد روسی ازجمله معاون نخست‌وزیر و همچنین وزرای مسکن این و اقتصاد اتحادیه اوراسیا ضمن انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، راهکارهای عملی توسعه صادرات میان ایران و روسیه را بررسی کرد.
علیرضا پیمان‌پاک که روز چهارشنبه برای شرکت در بیست‌وپنجمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ عازم این شهر شده بود، با مقامات ارشد روسی در حوزه اقتصاد و تجارت دیدار و
گفت‌وگو داشت.
وی همچنین از عزم روسیه برای پیگیری عضویت ایران در بریکس خبر داد و پیشنهاد کرد ایران به‌عنوان عضو ناظر به اتحادیه اوراسیا ملحق شود. در یکی دیگر از دیدارها، پیمان‌پاک نشستی را با کوبیاکف، دستیار رئیس جمهور روسیه برگزار کرد و دو طرف بر گسترش روابط تجاری میان کشورهای متبوع خود تاکید کردند.
همکاری در موضوعاتی همچون خودروسازی، کشتیرانی، ساخت کشتی، فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب، همکاری بانکی و تبادلات ارزی، تولیدات مشترک میان صنایع مادر ۲ کشور از موضوعات مطرح‌شده در این دیدار بود. در ادامه کوبیاکف از پیشنهاد رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی‌بر برگزاری نمایشگاه‌های مشترک میان شرکت‌های ایرانی و روس استقبال کرد و گفت: «صنعت خودرو روسیه آماده است با ایران همکاری‌های مشترک داشته باشد و ایران می‌تواند شریک تجاری ما در بازاری باشد که به گفته وال‌استریت‌ژورنال شرکت‌های غربی این بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری را رها کرده‌اند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =