کانتیننتال

تامین‌کنندگانی مانند کانتیننتال با چالش طراحی سیستم ترمزی که کاربردهای کمتری نسبت به‌سیستم ترمز خودروهای درون‌سوز دارند اما باید حداکثر قدرت توقف در مواقع اضطراری را ارائه کنند، مواجه هستند

صنعت‌خودرو درحال پوست‌اندازی است و ورود خودروهای برقی و همچنین ورود شرکت‌های تازه‌کار اما کاربلد سبب شده است این صنعت با سرعت عجیبی از قالب قدیمی خود خارج شود و شکل تازه‌ای به‌خود بگیرد.

برقی‌سازی و عرضه محصولاتی با قدرتی تا ۱۰۰۰ اسب‌بخار سبب شد سیستم ترمز نیز تغییر کند. قطعا شتاب خودرو با موتورهایی با ۵۰۰، ۷۰۰ و... اسب‌بخار قابل مقایسه با محصولات درون‌سوز که قدرت پایین‌تری داشتند، نیست. بنابراین چالش طراحان بزرگ سیستم ترمز عرضه محصولات انعطاف‌پذیر است که بتواند خودروهای پرسرعت را متوقف کند.

حرکت به‌سمت برقی شدن صنعت‌خودرو هر شرکتی را که در زمینه مهندسی و طراحی‌ سیستم‌های ترمز فعالیت می‌کند با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است. کانتیننتال یکی از شرکت‌هایی است که به‌دنبال تغییر در رویه ساخت ترمز و ایجاد انعطاف در سیستم ترمز است.

مدیر سیستم ترمز این شرکت با بیان این‌که برقی شدن خودروها قابلیت‌های جدیدی به‌وجود آورده می‌گوید: «با برقی شدن می‌بینیم که موتور خودرو قابلیت ترمزها را افزایش داده است. بنابراین خودروهای برقی درمقایسه با مدل‌های احتراق‌داخلی تا ۹ درصد کمتر از ترمز استفاده می‌کنند.»

وی تاکید می‌کند این روند منجر به‌سایش کمتر روی قطعات می‌شود؛ اما همچنان باید حداکثر عملکرد ترمز را درصورتی که راننده مجبور به‌توقف اضطراری شود، ارائه کنیم.

وی می‌افزاید: «تامین‌کنندگانی مانند کانتیننتال با چالش طراحی سیستم ترمزی که کاربردهای کمتری نسبت به‌سیستم ترمز خودروهای درون‌سوز دارند اما باید حداکثر قدرت توقف در مواقع اضطراری را ارائه کنند، مواجه هستند.»

وی یکی از عوامل لزوم تغییر در سیستم ترمز خودروهای فعلی را پیچیده‌تر شدن وسایل نقلیه فعلی نسبت به‌گذشته می‌داند و اظهار می‌کند: «شاهد تغییر نسل در خودروها هستیم و در آینده یک خودرو شهری کوچک هم قدرت و سرعت بسیار بالایی دارد و البته به‌صورت خودران مردم را منتقل می‌کند. بنابراین به‌سیستم ترمزی متفاوت و البته با کارایی بالا نیاز خواهد بود.»

وی می‌گوید: «در آینده چالش‌های بیشتری برای سیستم ترمز ایجاد خواهد شد و این به‌آن معناست که ما باید سیستم ترمز انعطاف‌پذیری برای انواع خودروها که از یک پلت‌فرم به‌وجود می‌آیند داشته باشیم. چراکه درآینده با مدل‌های برقی خودرو مواجه خواهیم شد که عملکرد بسیار بالایی دارند. وسایل‌ نقلیه‌ای که قدرت ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب‌بخاری دارند و همگی قادر به‌شتاب‌گیری سریع و پیمودن مسافت با سرعت بالا هستند.»

وی می‌گوید: «وقتی به‌وسایل نقلیه جدید نگاه می‌کنیم شاهد قدرت بالا، وزن بیشتر و عملکرد متفاوتی درآن‌ها هستیم و بنابراین باید ابعاد ترمزها را افزایش دهیم تا بتوانیم الزامات را برای پوشش عملکرد و قدرت بالای موتور و همچنین وزن بالای خودروها که از باتری‌های بزرگ بهره می‌برند، برآورده کنیم. دراین بخش می‌بینیم که خودروهایی مانند تسلا اس یا پورشه تایکان به‌ترمزهای دیسکی بسیار بزرگ مجهز هستند تا توان توقف این خودروها را درمواقع اضطراری داشته باشند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =