خودروهایی که دارای سیستم فرمان الکتریکی هستند، به‌دلیل نوع طراحی سیستم و مکانیزم آن، از عملکرد بهتری برخوردارند. درخودروهای دارای سیستم فرمان هیدرولیک به‌دلیل این‌که تمام قطعات مکانیکی است، از راندمان پایین‌تری برخوردار بوده و استهلاک و خرابی بیشتری نیز دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بله؛ خودروهایی که دارای سیستم فرمان الکتریکی هستند، به‌دلیل نوع طراحی سیستم و مکانیزم آن، از عملکرد بهتری برخوردارند. درخودروهای دارای سیستم فرمان هیدرولیک به‌دلیل این‌که تمام قطعات مکانیکی است، از راندمان پایین‌تری برخوردار بوده و استهلاک و خرابی بیشتری نیز دارد. اما خودروهای دارای سیستم فرمان الکتریکی به‌دلیل این‌که از قطعات الکترونیکی در این سیستم استفاده شده است، از راندمان بهتر و عملکرد دقیق‌تری برخوردارند. سه‌مورد سبب تمایز این سیستم با سیستم هدرولیکی می‌شود. ابتدا این‌که در سیستم فرمان الکتریکی اتلاف انرژی کمتری وجود دارد و این مورد سبب افزایش راندمان می‌شود. از سوی دیگر در این سیستم به‌دلیل این‌که از تعدادی سنسور، عملگر و کامپیوتر استفاده می‌شود، بسیار دقیق و هوشمندتر از فرمان هیدرولیکی عمل می‌کند و همین مورد در پایداری این نوع خودروها تاثیرگذار است. به‌کارگیری سیستم الکترونیکی می‌تواند دقیق‌ترین زوایا را برای خودرو به‌ارمغان آورد. همچنین از نظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ زیرا از خرابی و استهلاک پایین‌تری برخوردار است و به‌دلیل این‌که اتلاف انرژی کمتری دارد، از عملکرد بهتری برخوردار است. همین موضوع در بحث پایداری نیز بسیار تاثیرگذار است. به‌دلیل این‌که در این سیستم دیگر پمپ هیدرولیکی وجود ندارد تا نیروی لازم را به‌طور مستقیم از موتور دریافت کند؛ درنتیجه سبب افزایش راندمان و کاهش اتلاف انرژی می‌شود.
همچنین در نظر داشته باشید که فرمان برقی خودرو با توجه به‌سنسورهایی که دارد و به‌دلیل استفاده از قطعات مکانیکی کمتر، راندمان و پرفورمنس بالاتری دارد. از سوی دیگر در خودروهای فرمان برقی، هندلینگ (فرمان‌پذیری) خودرو دقیق‌تر بوده و بر این اساس خودروهای دارای فرمان برقی نسبت به‌فرمان هیدرولیکی، پرفورمنس بهتری دارند. از سوی دیگر آن دسته از مالکانی که به‌دنبال خودروهایی با مصرف سوخت پایین‌تر هستند، خودروهای مجهز به‌فرمان برقی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای این دسته از افراد است. زیرا در این خودروها پمپ هیدرولیکی وجود ندارد که به‌صورت مستقیم از موتور احتراق‌داخلی نیرو بگیرد و بر این اساس مصرف سوخت نیز با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود. از سوی دیگر ایمنی خودرو نیز بالاتر می‌رود؛ زیرا در خودروهای دارای فرمان هیدرولیک به‌هر میزان که دور موتور افزایش می‌یابد، به‌همان میزان نیز فرمان خودرو عملکرد سریع‌تری پیدا می‌کند و درنتیجه ایمنی خودرو کمی ضعیف‌تر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =