بازار خودرو

دلیل این کاهش قیمت در بین خودروهای ایرانی و چینی در روز گذشته را می‌توان کاهش قیمت ۲۰۰ تومانی نرخ ارز دانست که سبب شد قیمت دلار به ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان برگردد. همچنین دلیل دیگر کاهش قیمت خودروهای داخلی را می‌توان ثبت‌ نام ۵ میلیون نفر در سامانه یکپارچه فروش خودرو دانست

ریزش قیمت خودروهای داخلی در بازار روز گذشته همانند چند روز اخیر همچنان ادامه داشت و این مساله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. جایی که در روز گذشته علاوه‌بر خودروهای داخلی، برخی خودروهای چینی و خودروهای خارجی پریمیوم نیز کاهش قیمت را تجربه کردند و خودروهای خارجی لوکس نیز در بازار روز گذشته با قیمت ثابتی به‌کار خود ادامه دادند.

روز گذشته شاهد کاهش یک تا ۵ میلیون‌تومانی بهای خودروهای داخلی بودیم و همچنین برخی خودروها نیز ثبات قیمت را در بازار تجربه کردند. همچنین خودروهای چینی در بازار آزاد نیز کاهش بهای یک تا ۱۱ میلیون‌تومانی را تجربه کردند و تعداد انگشت‌شماری از این گروه از ثبات قیمت برخوردار بودند.

درخودروهای خارجی پریمیوم و لوکس نیز ثبات قیمت را شاهد بودیم و بر این اساس خوشبختانه باید گفت در هیچ‌یک از گروه‌های خودرویی شاهد افزایش نرخ نبودیم. اما دلیل این کاهش قیمت در بین خودروهای ایرانی و چینی در روز گذشته را می‌توان افت ۲۰۰ تومانی نرخ ارز دانست که سبب شد قیمت دلار به ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان برسد. همچنین دلیل دیگر کاهش قیمت خودروهای داخلی را می‌توان ثبت‌نام ۵ میلیون نفر در سامانه یکپارچه فروش خودرو دانست.

گزارش‌های میدانی خبرنگار «دنیای‌خودرو» از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی مدل‌های حاضر در بازار با کاهش قیمت همراه بودند که از آن جمله می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد. دیگنیتی (۱۱ میلیون‌تومان)، مزدا ۳ (۱۰ میلیون‌تومان)، برلیانس H۳۳۰ دنده‌ای (۱۰ میلیون‌تومان)، فیدلیتی پنج‌نفره (۸ میلیون‌تومان) و فیدلیتی هفت‌نفره (۵ میلیون‌تومان).
امروز نیز بر حسب همیشه روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد قیمت خودروهای موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند، به‌تفکیک مورد بررسی قرار دهد.

کاهش قیمت بیشتر خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی در روز گذشته روند کاهش قیمت را تجربه کرد که البته در برخی خودروها نیز با ثبات قیمت همراه بود. این درحالی است که سمند EF۷ (۳۵۲ میلیون‌تومان)، سمند EF۷ دوگانه (۴۱۷ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵GLX (۲۸۶ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵SLX (۳۳۵ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ پانوراما (۴۰۷ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات (۶۱۸ میلیون‌تومان)، رانا پلاس سقف شیشه‌ای (۳۳۲ میلیون‌تومان)، دنا معمولی با کروز (۴۰۷ میلیون‌تومان)، تارا اتومات (۵۹۵ میلیون‌تومان)، پراید ۱۱۱ (۲۰۳ میلیون‌تومان)، پراید ۱۵۱ (۱۸۱ میلیون‌تومان) و نیسان دیزل (۴۴۶ میلیون‌تومان) بدون تغییر قیمت در بازار به‌کار خود ادامه دادند.

از طرفی بهای سمند LX داشبورد جدید با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۷ میلیون‌تومان، سورن پلاس با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۰ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵GLX دوگانه با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۶ میلیون‌تومان، پارس سال XU۷ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۱۴ میلیون‌تومان، پژو پارس XU۷ پلاس با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۹ میلیون‌تومان، پژو پارس دوگانه با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۰۵ میلیون‌تومان، پژو پارس TU۵ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۷۱ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۹۴ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۵۴۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۲۹۹ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۵ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۸۸ میلیون‌تومان، تارا دنده‌ای با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۵۵ میلیون‌تومان، وانت آریسان با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۶۳ میلیون‌تومان، پراید ۱۳۱ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۱۸۴ میلیون‌تومان، پراید ۱۳۲ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۱۷۸ میلیون‌تومان، تیبا ۲ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۷ میلیون‌تومان، ساینا با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۸ میلیون‌تومان و کوییک دنده‌ای با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۷ میلیون‌تومان در بازار آزاد رسیدند.

ریزش ادامه‌دار چینی‌ها در بازار آزاد

اغلب خودروهای چینی در روز گذشته با کاهش بها همراه بودند و تعداد کمی نیز ثبات قیمت را در بازار آزاد تجربه کردند که از آن جمله می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد. جک S۵ نیوفیس (یک‌میلیارد و ۶۰ میلیون‌تومان)، جک S۵ موتور ۲۰۰۰ (۹۵۰ میلیون‌تومان)، جک S۳ (۷۱۰ میلیون‌تومان)، تیگو ۷IE (یک‌میلیارد و ۱۱۰ میلیون‌تومان)، بسترن B۳۰ (۶۴۵ میلیون‌تومان)، برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای (۳۴۷ میلیون‌تومان)، برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای (۳۵۴ میلیون‌تومان)، برلیانس H۳۲۰ اتومات (۵۸۵ میلیون‌تومان)، برلیانس H۳۳۰ اتومات (۵۹۰ میلیون‌تومان)، آریو اتومات (۴۷۵ میلیون‌تومان)، چانگان CS۳۵ (۶۳۲ میلیون‌تومان)، هایما S۵ جدید (۸۱۲ میلیون‌تومان)، فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم (یک‌میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان) و فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت نیز با یک‌میلیارد و ۳۸۰ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند.

از طرفی بهای جک T۸ با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌تومان، جک J۴ با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۵۰۴ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۱۱ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۳۹۹ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با ۸ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۳۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۶۵ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با یک میلیون‌تومان کاهش به ۵۹۵ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ دنده‌ای با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴۶۰ میلیون‌تومان و هایما S۷ پلاس با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۹۷۰ میلیون‌تومان رسید.

تابلوی ایست در مقابل پریمیوم‌های بازار

خودروهای خارجی پریمیوم شامل مدل‌های خارجی که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودروهای برندهای خارجی بازار هستند. در بازار خودروهای خارجی پریمیوم در روز گذشته اغلب خودروها ثبات قیمت را تجربه کردند و تنها دو خودرو در بازار با افزایش قیمت همراه بودند. هیوندای اکسنت با یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i۲۰ با یک‌میلیارد و ۸۰ میلیون‌تومان، هیوندای الانترا با یک‌میلیارد و ۷۶۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۳ میلیاردتومان، هیوندای آزرا با ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با یک‌میلیارد و ۱۱۵ میلیون‌تومان، سیتروئن C۳ با یک‌میلیارد و ۳۱۰ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با یک‌میلیارد و ۵۲۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان خودروهایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و ثابت بودند. از طرفی مزدا ۳ درگروه خودروهای پریمیوم تنها خودرویی بود که در بازار آزاد با کاهش قیمت ۱۰ میلیون‌تومانی بهای آن به‌یک‌میلیارد و ۴۱۰ میلیون‌تومان رسید.

ثبات قیمت لوکس‌های بازار

خودروهای خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و ... در بازار هستند و این گروه خودروها در روز گذشته با ثبات قیمت همراه بودند.

جایی که ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۷ میلیاردتومان، لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX۳۰۰ هیبرید با ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۳ میلیاردتومان و ولوو XC۹۰ با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان معامله شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =