کد خبر: 241391
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
خودروسازان

فعالان صنعت خودرو به‌خوبی می‌دانند خودروسازان کشورهای مختلف بر تامین و استفاده از برخی قطعات مانند تایر از بین محصولات تولیدشده در کشورشان تاکید دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،فعالان صنعت خودرو به‌خوبی می‌دانند خودروسازان کشورهای مختلف بر تامین و استفاده از برخی قطعات مانند تایر از بین محصولات تولیدشده در کشورشان تاکید دارند. به‌عنوان‌مثال خودروسازان ژاپنی‌ به‌رغم امکان بهره‌مندی از بهترین برندهای تایر اروپایی اما استفاده از تایرهای تولید خود مانند دانلوپ و یوکوهاما را خودروهای تولید ژاپن در اولویت قرار می‌دهند؛ اروپایی‌ها هم به همین شیوه از تولیدات کشورشان حمایت می‌کنند. حتی خودروسازان چینی هم لاستیک‌های برند جی‌تی را به صورت فابریک در اکثر خودروهای تولیدی خود نصب و استفاده می‌کنند. اما وقتی نوبت به خودروسازان ایرانی می‌رسد به‌دلیل برخی بدبینی‌ها که نسبت‌به بعضی کالای ایرانی وجود دارد، استقبال خوبی از تولیدات داخلی نمی‌شود؛ حتی در برخی موارد گروهی از فعالان صنفی،‌کالاهای ایرانی را تخریب می‌کنند. در بین تایرسازان داخلی شرکت کویرتایر مدت‌هاست مسئولیت تولید و عرضه تایرهای رینگ 16تا 20 را برای خودروسازان عمدتا چینی برعهده گرفته است و خودروهای چینی تولید داخل با تایرهای کویر روانه بازار می‌شوند.
اما اهمال برخی کارگران خط‌تولید خودروساز و درنتیجه بالانس نکردن رینگ و تایر خودروها باعث شده است تعدادی از خودروها بدون بالانس به دست مصرف‌کننده برسند. چنین اتفاقی در اولین برخورد راننده با خودرو به شدت آزاردهنده و ناخوشایند است. متاسفانه در این بین به‌دلیل سودجویی برخی آپاراتی‌ها و تایرفروشان، همین بالانس نبودن ساده (که با پرداخت مبلغ اندکی قابل‌ اصلاح است و البته باید همان ابتدا در خط تولید رفع می‌شد) ‌به‌پای تولید داخل نوشته می‌شود و به مصرف‌کننده تاکید می‌کنند تنها راه رهایی از این مشکلات، تعویض تایر ایرانی با نمونه کره‌ای و حتی چینی خواهد بود، این درحالی است ‌که امکان استفاده از تایرهای خارجی در صورت بالانس نبودن وجود ندارد. در این بین کم‌کاری بخشی از پرسنل خط تولید از ‌یک‌سو و نبود فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده‌از تولیدات ملی و اولویت استفاده از محصولات ایرانی باعث شده است مصرف‌کننده نسبت‌به کالای ایرانی دلسرد شود و به جای حمایت از کارگر ایرانی و صنعت کشور، برای رونق بیشتر شرکت‌های خارجی هزینه کند.
در این بین جا دارد مدیران صنایع مختلف داخلی ازجمله تایرسازی نسبت‌به آگاه‌سازی شبکه فروش خود و مصرف‌کنندگان نهایی اقدام کنند تا افراد سوءاستفاده‌گر با تخریب نام و نشان محصولات داخلی نتوانند راهی برای درآمدزایی خود از محل فروش تایرهای وارداتی و حتی قاچاق باز کنند. باید یکبار برای همیشه بدبینی نسبت‌به کالای ایرانی را کنار بگذاریم و این مهم را بپذیریم تولیدکنندگان داخلی در شرایط سخت تحریم می‌توانند نیاز کشور و جامعه را تامین کنند اما برای رسیدن به این سطح از توانمندی نیاز به حمایت همه‌جانبه و ملی دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =