بیمه شخص ثالث برای خسارت‌های جانی و مالی پوشش‌های مختلف در نظر گرفته
بیمه شخص ثالث برای خسارت‌های جانی و مالی پوشش‌های مختلف در نظر گرفته

بیمه آرمان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه فروش انواع بیمه بوده که در حال ارائه بیمه شخص ثالث است. در سال‌های اخیر این شرکت بیمه با توجه به سطح توانگری مالی خوب و قابل قبول، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته و انواع بیمه اتومبیل را که شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است را به فروش می‌رساند. طرح اجباری بودن بیمه ثالث باعث شده تا استقبال از این بیمه نامه بیشتر شود و سهم فروش آن افزایش پیدا کند. همچنین با توجه به قانون مدنی هر فردی که به شخص دیگری آسیب وارد کند مسئول بوده و باید جبران خسارت کند،‌ در حادثه و تصادف هم اینگونه است که اگر شما در حین رانندگی به شخص ثالث زیان وارد کنید باید جبران خسارت کرده و رضایت دریافت کنید. از این رو با خرید بیمه ثالث نگرانی شما کاهش می‌باید و تمام خطرات احتمالی از تصادف و تصادم را به بیمه‌گر خود منتقل خواهید کرد. بهتر است که سقف تعهدات را در این بیمه نامه خریداری کنید، زیرا حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند. در ادامه متن درباره مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه ثالث توضیحات بیشتر ارائه خواهیم کرد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه شخص ثالث آرمان

همانطور که اشاره شد، شرکت بیمه آرمان (سهامی عام) با مجوز شماره ۴۱۹۸۰۱ از طرف بیمــه مرکزی جمهوری اسلامی ایـران در سال ۱۳۹۰در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، به ثبت رسید و پروانه فعالیت انواع رشته‌های بیمه‌گری را با شماره ۴۳۵۴۱/۹۰ در تاریخ ۱۳۹۰/۱۱/۱۸ از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ نمود.بانک ایران زمین، بانک گردشگری، شرکت بین المللی سرمایه گذاری ایرانیان، شرکت سرمایه گذاری دلیران پارس، شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان، شرکت سرمایه گذاری آینده نگر شرق و شرکت فرازپلیمر فردوس از سهامداران عمده و تعداد ۴۴ سهامدار حقوقی جزء و بیش از ۱۰۰ سهامدار حقیقی، سهامداران شرکت بیمه آرمان محسوب می‌شوند.شرکت بیمه‌ آرمان با تاسیس و راه اندازی ۴۱ شعبه در مرکز استان ها و بعضی از شهرهای بزرگ و همچنین با در اختیار داشتن حدود ۸۰۰ نمایندگی در سراسر کشور به رفع مساله پراکندگی متقاضیان بیمه و

بیمه گذاران در مناطق مختلف کشور پرداخته و امکانات لازم را برای ارایه خدمات بیمه‌ای در شهر یا منطقه محل استقرار بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان فراهم نموده است.یکی از بیمه های ارائه شده توسط شرکت بیمه آرمان ، بیمه شخص ثالث خودرو است.

بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه خودرو است که خرید آن اجباری است. با توجه به اینکه استفاده از وسایل نقلیه زمینی یکی از ملزومات این روزها است بهتر است که در اسرع وقت بیمه را خریداری کنید تا با دستور توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه نشوید. پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت استعلام خودروی فاقد بیمه ثالث، می‌تواند دستور توقف دهد و علاوه بر جریمه، ماشین را به پارکینگ منتقل کند. همچنین بیمه ثالث دو پوشش جانی و مالی دارد که برای جبران خسارت‌های ایجاد شده می‌پردازد. بیمه آرمان این بیمه نامه را به صورت سالانه، شش ماهه و کوتاه مدت یک ماهه و دو ماه ارائه می‌کند که ما توصیه می‌کنیم با توجه به قیمت مقرون به صرفه و پوشش‌های بیشتر بیمه سالانه را انتخاب کنید.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث بیمه آرمان

بیمه شخص ثالث برای خسارت‌های جانی و مالی پوشش‌های مختلف در نظر گرفته تا در صورت بروز حادثه خسارت‌های ایجاد شده را جبران کرد.

· خسارت جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه و تصادف رانندگی: این خسارت با توجه به مبلغ دیه در سال ۱۴۰۱ معادل ۸۰۰ میلیون تومان در ماه‌های حرام در نظر گرفته شده است.

· خسارت مالی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه: حداقل خسارت مالی که بیمه آرمان پرداخت می‌کند در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ میلیون تومان است و سقف آن ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

· خسارت جانی وارد شده به راننده یا سرنشینان راننده مقصر در حادثه تصادف: این خسارت با توجه به دیه ماه عادی سال پرداخت خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین حق بیمه ثالث است که در ابتدای هر سال توسط قوه قضاییه اعلام می‌شود
یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین حق بیمه ثالث است که در ابتدای هر سال توسط قوه قضاییه اعلام می‌شود

چه عواملی بر قیمت نرخ بیمه شخص ثالث آرمان تاثیر دارد؟

دیه یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین حق بیمه ثالث است که در ابتدای هر سال توسط قوه قضاییه اعلام می‌شود و تمام شرکت‌های بیمه‌ای موظف به پرداخت این مبلغ به عنوان سقف تعهدات خود هستند. علاوه بر نرخ دیه، عوامل مختلف دیگری هم بر تعیین حق بیمه ثالث تاثیر گزار خواهند بود که عبارتند از:

· تخفیف عدم خسارت: عامل تاثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمه‌گزار از بیمه‌گر خسارت دریافت نکرده باشد، در هنگام تمدید بیمه‌نامه می تواند از شرکت بیمه‌گر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد. با افزایش تعداد سال‌های عدم خسارت، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث ماشین نیز افزایش می‌یابد. در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث، تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت از ۸ به ۱۵ سال تغییر یافته است

· جریمه دیرکرد بیمه ‌نامه: جریمۀ دیرکرد بیمه‌‍ شخص ثالث

· دیرکرد در تمدیدی بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را در پی دارد. این خسارت دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه شده و به حق بیمه با توجه به نوع خودرو افزوده می‌شود. اگر مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث منقضی شده‌ باشد و حادثه دارای خسارت مالی یا جانی رخ دهد، بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت ندارد و خود شخص مالک خودرو یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت را پرداخت کند. جریمۀ دیرکرد بیمۀ شخص ثالث به ازای هر روز معادل تقسیم حق بیمۀ کامل بدون تخفیف یک سال خودرو بر تعداد متعارف روزهای سال یعنی ۳۶۵ است. علاوه بر این، بابت هر روز دیرکرد، باید جریمه بیمه شخص ثالث نیز به اضافه مبلغ یاد شده پرداخت شود که میزان آن سالانه توسط سازمان بیمه مرکزی اعلام می گردد.

·

· تعداد سیلندر و کاربری خودرو

· میزان پوشش بیمه ‌نامه

· تخفیف شرکت بیمه

· مدت اعتبار بیمه ‌نامه

· سال ساخت و عمر خودرو

جریمه عدم خریداری بیمه شخص ثالث

در صورتی که راننده یا مالک خودرو برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام نکند با جریمه‌های مختلفی روبه رو خواهد بود که برخی از آن‌ها را شرح خواهیم داد.

پرداخت دیه توسط راننده مقصر حادثه:

اگر راننده‌ای به شخص ثالث خسارت جانی یا مالی وارد کند، مسئول حادثه خواهد بود. این شرایط برای زمانی است که شما بیمه ثالث را خریداری نکرده باشید و خودتان مجبور به پرداخت خسارت‌ها باشد. با توجه به اینکه جبران خسارت‌های جانی و مالی با هزینه‌های سرسام‌آوری همراه خواهد بود، می‌توانید با خرید بیمه شخص ثالث ریسک جبران خسارت‌ها را به بیمه آرمان منتقل کنید.

جریمه نقدی:

در صورت عدم خرید بیمه ثالث، جریمه به شما تعلق می‌گیرد و با عنوان جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه به مبلغ حق بیمه شما اضافه خواهد شد. این جریمه به صورت روزشمار بوده و به مدت ۳۵۶ روز است.

توقیف خودرو:

همانطور که توضیح داده شد یکی از عواقب عدم خریداری بیمه ثالث، دستور توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی است که خودرو فاقد بیمه نامه به پارکینگ منتقل خواهد شد.

تمدید بیمه شخص ثالث چه زمانی انجام می‌شود؟

با توجه به توضیحاتی که داده شد بهتر است برای خرید بیمه نامه شخص ثالث خود هرچه سریع‌تر اقدام کنید تا با مشکلات گفته شده روبه رو نشوید. در قانون، بیمه شخص ثالث از ساعت صفر تاریخ شروع تا ساعت ۲۴ تاریخ انقضای بیمه نامه اعتبار دارد. توصیه می‌کنیم که برای تمدید بیمه نامه از ۴ الی یک هقته قبل از پایان بیمه نامه اقدامات لازم را انجام دهید تا در صورت فراموشی مشمول جریمه دیرکرد نشوید. حال اگر به هر دلیلی فراموش کردید به راحتی وارد وب سایت بیمه دات کام https://bimeh.com/ شوید و با انتخاب بیمه‌گر، بیمه ثالث خود را خریداری کنید. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، ‌مقایسه و خرید انواع بیمه نامه است که به صورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته آماده ارائه خدمات به بیمه‌گزارها خواهد بود.

نحوه دریافت خسارت از بیمه آرمان

هنگام دریافت خسارت از شرکت بیمه آرمان کافی است که به یکی از مراکز پرداخت خسارت این بیمه‌گر مراجعه کنید و با تشکیل پرونده روند بررسی جبران خسارت را راه اندازی کنید. دقت داشته باشید که شما حداکثر ۵ روز بعد از تصادف مهلت دارید که فرم مربوطه به جبران خسارت را پر کنید و تحویل کارشناس بیمه آرمان دهید. با بررسی‌های لازم توسط کارشناس‌های بیمه یکسری مدارک باید ارائه کرد که به شرح زیر است.

انتخاب بیمه شخص ثالث همیشه یکی از چالش‌ها افراد بوده که با آن مواجه هستند.
انتخاب بیمه شخص ثالث همیشه یکی از چالش‌ها افراد بوده که با آن مواجه هستند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه ثالث شرکت بیمه آرمان عبارتند از:

· اصل بیمه نامه مقصر حادثه و اصل گواهینامه راننده مقصر

· اصل کارت خودروی مقصر و اصل کارت ملی راننده مقصر

· اصل بیمه نامه زیان‌ دیده و اصل گواهینامه زیان‌ دیده

· اصل کارت خودروی زیان‌ دیده و اصل کارت ملی زیان ‌دیده

· کروکی و یا گزارش مقامات انتظامی‌ و قضائی

· رأی دادگاه

· تصویر برابر اصل شده نظریه‌های پزشکی قانونی به همراه خاتمه درمان

· تصویر برابر اصل شده خلاصه پرونده بالینی مراکز درمانی

· اصل یا تصویر برابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه باطل شده متوفی

· اصل برگ گواهی فوت یا جواز دفن یا معاینه جسد

· انحصار وراثت

اهمیت خرید بیمه ثالث

انتخاب بیمه ثالث همیشه یکی از چالش‌ها افراد بوده که با آن مواجه هستند و برای اینکه بتوان بهترین بیمه‌گر را با شرایط و پوشش‌های گوناگون انتخاب کرد باید دقت زیادی داشت. اگر می‌خواهید که مزیت‌ها و سقف تعهدات شرکت بیمه مد نظر خود را بررسی کنید کافی است که به سامانه‌های آنلاین خرید بیمه مراجعه کنید. بیمه آرمان با توجه به وضعیت ناشی از خسارت‌های رانندگی و برای جبران آن‌ها در تلاش است که بهترین پوشش را با سقف تعهدات ارائه کند تا بیمه‌گزارها بدون دغدغه بهترین خدمات را دریافت کنند و با خیالی راحت‌تر و احساس آرامش بیشتر به رانندگی ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =