کد خبر: 241463
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

بازار ارز دیجیتال و محبوبیت انجام معاملات در آن، باعث شده است تا همه در پی افزایش میزان اطلاع خود در این زمینه باشند. از جمله نامهایی که در بازار ارز دیجیتال به نسبت فراوان به گوش میرسند، بیت کوین و اتریوم هستند.

بیت کوین نخستین ارز دیجیتال جهان به شمار میرود که در سال 2009 وارد بازار معاملات دیجیتال شد. ورود بیت کوین تحولی بزرگ در حوزه مالی و تکنولوژی را در پی داشت.

معاملهگران از انجام مبادلات خود با بیت کوین استقبال میکنند چرا که سطح کارمزدها در انجام هر تراکنش با آن بسیار پایین است. در حالی که سیستمهای مالی سنتی برای انجام تراکنشهای مختلف کارمزدهای متفاوت و بالایی دریافت میکنند.

https://tabdeal.org/buy-eth

تمام معاملات بیت کوین هم در بستر بلاک چین انجام میگیرند. مزیت انجام تراکنش در بستر بلاک چین آن است که توسط هیچ نهاد و ارگانی قابل ردیابی نیست.

گفتنی است که اتریوم هم بلاک چینی است که تراکنشهای اتر بر روی آن به انجام میرسند. اتریوم و بیت کوین هر دو سیستمهای غیرمتمرکزی به شمار میروند که هیچ کسی و هیچ نهادی نمیتواند تراکنشهای آنها را ردیابی کند.

این را هم باید بدانید که ارز دیجیتال شبکه اتریوم، پس از بیت کوین رده دوم را در این بازار به خود اختصاص داده است.

تفاوت اتریوم با بیت کوین در چیست؟

کسانی که در بازار خرید و فروش اتریوم فعالیت دارند و همینطور کسانی که در عرصه معامله با بیت کوین هستند، این روزها با سوالاتی مثل این که بیت کوین بخریم یا اتریوم، درگیری ذهنی دارند.

در خصوص پاسخ سوال فوق باید بدانید که هدف از راهاندازی اتریوم، کمک به توسعهدهندگان نرمافزار بود که بتوانند با استفاده از قراردادهای هوشمند، برنامههای خود را اجرا کنند.

در مورد قرارداد هوشمند هم باید گفت که یک نوع قرارداد است که بین دو یا چند نفر بسته میشود که دارای شرایط و ضوابطی است که بدون دخالت واسطه و به صورت خودکار، متن قرارداد در بستر بلاک چین اجرا میشود.

https://tabdeal.org/buy-eth

همین هم از بروز انواع کلاهبرداری پیشگیری میکند. به همین خاطر است که کاربران به خرید اتریوم از صرافی تبدیل برای انجام معاملات خود اقدام کردهاند.

اتریوم به عنوان برنامهریزترین بلاک چین جهان معرفی شده است. این خصیصه اتریوم باعث شده تا از بیت کوین متمایز شود. البته روش به دست آوردن اتریوم و بیت کوین، استخراج است.

در زمان استخراج بیت کوین و اتریوم، فرد به عنوان کاربر بلاک چین است که سیستم پردازشی قوی خود را وارد شبکه بلاک چین می‌کند و با نام نود هم شناخته می‌شود.

البته روش استخراج اتریوم و بلاک چین صد در صد شبیه به هم نبوده و دارای تفاوتهایی هستند: ارز بیت کوین و اتریوم هر دو با استفاده از اثبات کار استخراج میشوند اما قرار است اتریوم2.0 به الگوریتم اثبات مهاجرت کند.

تفاوت کارمزد بیت کوین و اتریوم

در تراکنش‌های بیت کوین، پرداخت کارمزد بیشتر امری کاملاً اختیاری است. چنانچه بخواهید تراکنش خود را بلد کرده و توجه بیشتری نسبت به آن جلب کنید، می‌توانید کارمزد بیشتری پرداخت کنید. گفتنی در هر صورت، چه کارمزد بیشتری پرداخت کنید چه نه، تراکنش سیر معمول خود را طی میکند.

اما برای انجام تراکنش با ارتریوم، میبایست مقداری اتر به عنوان کارمزد پرداخت کنید، تا به موفقیت در این بلاک چین دست یابید. اتری که پرداخت میکنید، به واحدی تحت عنوان گس تبدیل میشود.

گس عملیات را به سمتی پیش میبرد که اجازه میدهد تا تراکنش شما به بلاک چین اضافه شود. میزان کارمزد گس به عوامل مختلفی وابسته است:

- قیمت اتریوم؛

- پیچیدگی تراکنش؛

- تعداد افرادی که در زمان تراکنش شما در شبکه فعالیت می‌کنند.

تفاوت زمان استخراج اتریوم و بیت کوین

از جمله تفاوت‌های دیگر اتریوم و بیت کوین، مدت زمانی است که برای استخراج هر کدام از آنها نیاز است. این نکته را همه میدانند که استخراج بیت کوین تا حد زیادی زمان‌بر است. فاکتور سختی و پیچیدگی معما نیز به آن افزوده میشود.

به این ترتیب برای استخراج بیت کوین زمان زیادی نیاز است. زمان مورد نیاز برای استخراج یک بیت کوین و ایجاد بلاک جدید در بلاک چین چیزی در حدود ۱۰ دقیقه تخمین زده شده است.

اما جالب است بدانید که زمان تخمین زده شده جهت استخراج اتریوم و ایجاد بلاک جدید، چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

شاید به این دلیل است که طرفداران اتریوم در حال افزایش بوده و استخرهای استخراج آن هم در حال فعالیت مداوم هستند.

گفتنی است که برای استخراج اتریوم تنها یک روش وجود دارد اما با تجهیزات مختلف این کار صورت میگیرد. عملیات استخراج اتریوم را مثل استخراج سایر رمز ارزها می توانید به صورت گروهی و یا به صورت تکی انجام دهید. اگر میخواهید به صورت گروهی این کار را انجام دهید، میبایست به استخر استخراج آن متصل شوید.

اگر هم در نظر دارید که این کار را به شکل تکی انجام دهید، میبایست یک سری شرایط و ضوابط را مد نظر داشته باشید. از جمله این که برای استخراج اتریوم، نیاز به داشتن دستگاههای ماینر قدرتمند و یا کارت گرافیکهای قدرتمند هستید.

https://tabdeal.org/buy-eth

در صورتی که از تجهیزات قدرتمندی استفاده نکنید، کار استخراج اتریوم نه تنها سوآور نیست بلکه ممکن است ضررهای متعددی را هم برای شما به دنبال داشته باشد.

جمع بندی

امروزه که رقابت در بین ارزهای دیجیتال بالا گرفته است، برخی در ردههای بالا و برخی در ردههای پایینتر قرار گرفتهاند. برخی هم مثل اتریوم، در حال رقابت شدید با بیت کوین هستند. اتریوم دارای مزیتهایی مثل این است که زمان استخراج آن بسیار کوتاه است. به این ترتیب از نظر مقایسه‌های عددی، اتریوم در جایگاه بالاتری است، اما زمانی که بحث ارزش به میان کشیده میشود، اتریوم با بیت کوین قابل مقایسه نیست.

به این ترتیب باید بدانید که انتخاب هر کدام از این دو رمز ارز بستگی به نیاز شما دارد. در این مقاله به صورت مفصل در مورد اتریوم و بیت کوین برای شما صحبت شده تا میزان اطلاعات در این مورد بالا رود و انتخابها در مورد خرید هر کدام از آنها به صورت آگاهانه انجام گیرد.

سوالات متداول

تفاوت زمانی انجام تراکنش با بیت کوین و اتریوم چقدر است؟

تعداد تراکنش‌ها در هر ثانیه 7 تراکنش با بیت کوین و 30 تراکنش با اتریوم است.

در بازار بیت کوین بالاتر است یا اتریوم؟

بنا به اینکه بیت کوین نخستین ارز دیجیتال جهان به شمار میرود، تأثیرگذاری آن در بازار قابل چشمپوشی نیست. اتریوم و سایر ارزهای جدید امکانات بسیار جالبی دارند اما هنوز هم بیت کوین در مرکز توجه است. شاید خرید بیت کوین بدون احراز هویت مهمترین دلیل محبوبیت این رمز ارز باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =