قطار

بخش عمده‌ای از امنیت سرنشینان وسایل نقلیه به‌سیستم ترمز و صحیح کار کردن و البته با کارایی بالا کار کردن آن بستگی دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،صنعت تولید انواع ترمز با توجه به‌تغییرات گسترده‌ای که در تولید وسایل نقلیه ایجاد شده در حال تغییر و پیشرفت است. بخش عمده‌ای از امنیت سرنشینان وسایل نقلیه به‌سیستم ترمز و صحیح کار کردن و البته با کارایی بالا کار کردن آن بستگی دارد. از این منظر تولید سیستم‌های ترمزی که کمترین ضریب خطا را داشته باشد و بتواند وسیله نقلیه را در هر شرایطی متوقف کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قطار به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل افراد و کالا در جهان شناخته می‌شود و توانایی حمل افراد زیاد و سرعت مناسب و ارزان بودن استفاده از آن سبب شده است تقاضا برای حمل ریلی درجهان افزایش یابد. این وسیله دهه‌هاست که مردم را جابه‌جا می‌کند؛ البته این جابه‌جایی گاهی نیز با خطر همراه است.
درواقع سیستم ترمز در قطارها از اهمیت زیادی برخوردار است و استفاده از فناوری‌های جدید در سیستم ترمز به‌سرعت درحال گسترش است و آن‌طور که Future Market Insights در گزارش خود آورده استفاده از ترمزهای الکتروپنوماتیک در قطارها رواج روزافزون دارد.
براساس نتایج منتشرشده، پیش‌بینی می‌شود بازار ترمزهای الکتروپنوماتیک در قطارها تال سال ۲۰۳۲ به ۱۵ میلیون‌دلار برسد که با نرخ رشد ۴.۹ درصدی مواجه است. ترمزهای الکتروپنوماتیکی قطار، سیستم‌های ترمز ترکیبی مدرنی هستند که عملکرد بهتری را درمقایسه با ترمزهای پنوماتیک سنتی ارائه می‌دهند. ترمزهای الکتروپنوماتیک قطار بخشی از سیستم‌های ایمنی قطار هستند و بنابراین اجزای حیاتی این وسیله به‌شمار می‌روند. از این رو با افزایش فعالیت‌های تولید و تعمیر قطار انتظار می‌رود تقاضا برای ترمزهای الکتروپنوماتیکی در سال‌های آتی رشد چشمگیری داشته باشد. سیستم‌های ترمز خودروهای نورد مدرن مانند سیستم‌های الکتروپنوماتیکی از نظر عملکرد، بهتر از ترمزهای پنوماتیک معمولی به‌شمار می‌روند و سیستم‌های ایمنی قطار باید از ترمزهای الکتروپنوماتیکی به‌عنوان یک جزء ضروری برخوردار باشند. راه‌آهن یک راه موثر در زمینه حمل‌ونقل انبوه، قابل اعتماد و ارجح برای مسافران و بار است و با پیشرفت فنی و افزایش سرعت و بار قطار، ترمزهای قطار نیز برای توقف مطمئن و ایمن قطار تکامل یافته‌اند. ترمزهای الکتروپنوماتیک برای غلبه بر تاخیر عملیاتی سیستم‌های ترمز پنوماتیک سنتی طراحی شده‌اند و آن‌ها از کنترل‌های الکترونیکی برای کنترل سریع‌تر ترمزهای بادی سنتی به‌منظور افزایش اثربخشی، افزایش قابلیت اطمینان، بهینه‌سازی کنترل فشار هوا و کاهش فاصله توقف استفاده می‌کنند. راه‌آهن بخش جدایی‌ناپذیر سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی است و انتظار می‌رود با توجه به‌تراکم مسافر و جهانی شدن در سراسر مناطق، نقش مهمی در سال‌های آینده ایفا کند. دولت‌ها در سراسر جهان به‌طور قابل توجهی برای توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن سرمایه‌گذاری می‌کنند که این سبب رشد بازار ترمز الکتروپنوماتیک شده است. علاوه‌بر این، با پیشرفت فنی، قطارهای سریع‌السیر درحال رشد هستند و چنین قطارهایی به‌سیستم‌های ترمز قابل اعتماد و با سرعت بالا نیاز دارند. علاوه‌بر این، برای پاسخگویی به‌تقاضای فزاینده برای حمل‌ونقل، مقامات کشورهای مختلف درحال سرمایه‌گذاری روی تقویت شبکه‌های ریلی خود هستند که انتظار می‌رود این موضوع به‌رشد بازار ترمز الکتروپنوماتیکی سرعت دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =