باتری ولوو

تعهد کشورهای اروپایی به‌کاهش کربن و به‌صفر رساندن آن طی دهه پیش رو بسیار جدی است. این مساله سبب شده است سرمایه‌گذاری درحوزه باتری خودرو و انواع خودروهای برقی گسترش یابد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تعهد کشورهای اروپایی به‌کاهش کربن و به‌صفر رساندن آن طی دهه پیش رو بسیار جدی است. این مساله سبب شده است سرمایه‌گذاری درحوزه باتری خودرو و انواع خودروهای برقی گسترش یابد. ولوو به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه اعلام کرده طی سال‌های آینده تمام محصولات خود را به‌صورت برقی تولید خواهد کرد و دیگر خبری از تولید خودروهای درون‌سوز در این شرکت نخواهد بود. گروه ولوو در این ماه اعلام کرد قصد دارد یک کارخانه تولید باتری در مقیاس بزرگ در سوئد ایجاد کند. این شرکت سلول باتری‌هایی را هدف قرار داده که به‌طور خاص برای استفاده در خودروهای تجاری طراحی شده‌اند. این گروه که جدا از ولووکارز است، در کاربردهای خودروهای تجاری از جمله کامیون (Volvo Trucks)، اتوبوس (Volvo Buses)، تجهیزات ساختمانی (Volvo Construction Equipment) و خطوط محرکه الکتریکی (Volvo Penta) مشغول است. این شرکت در حال حاضر خودروهای الکتریکی را با استفاده از سلول‌های باتری و ماژول‌های عرضه‌شده توسط سامسونگ SDI تولید می‌کند. البته هنوز شریک احتمالی ولوو برای تولید باتری‌های جدید معرفی نشده است. گروه ولوو پس از انجام یک مطالعه گسترده محلی‌سازی سایت، منطقه اسکارابورگ در سوئد را برای تولید باتری در نظر گرفته است.
سایت پیشنهادی در شهرداری ماریستاد نزدیک به‌نیروگاه اصلی فعلی گروه ولوو در Skövde قرار دارد و از زیرساخت‌های صنعتی و لجستیکی موجود درمنطقه بهره می‌برد. مراکز تحقیق و توسعه گروه ولوو و دفتر مرکزی آن در گوتنبرگ تنها دو ساعت با آن فاصله دارند. گروه ولوو به‌تقاضای فزاینده برای وسایل نقلیه و خودروهای سنگین الکتریکی اذعان کرده و خود را برای پوشش این تقاضا در آینده آماده می‌کند. این شرکت قبلا هدف خود را دستیابی به‌حداقل 35 درصد سهم محصولات الکتریکی از فروش سالانه تا سال 2030 تعیین کرده است.
اواخر امسال ولوو تراکس تولید سه‌مدل کامیون الکتریکی جدید را در اروپا آغاز خواهد کرد: FH Electric، Volvo FM Electric و Volvo FMX Electric.
بسته‌های باتری برای این خودروها درکارخانه مونتاژ باتری جدید در گنت بلژیک با استفاده از سلول‌های باتری و ماژول‌های سامسونگ SDI از سه‌ماهه سوم تولید خواهند شد. یک بسته باتری دارای ظرفیت 90 کیلووات-ساعت است و بسته به‌پیکربندی خودرو، حداکثر 6 بسته باتری برای ظرفیت کل سیستم باتری تا 540 کیلووات-ساعت قابل نصب است. انتظار می‌رود مدل‌های مجهز به‌باتری‌های 540 کیلووات-ساعتی بیش از 300 کیلومتر (186 مایل) برد داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =